PDA

Volledige versie bekijken : Variabelen uit tekstvlak

rdewit
%Europe/Berlin %477 %2007, 11:26
Beste allemaal,

Ik heb een probleem dat mijn variablenen die zijn ingevoerd in een tekstvak niet worden onthouden als je navigeerd door de flash site.. Mijn textveld heet bijv "fldNaam" en de Variabelen "Naam" nu vul ik in "Harry" en ik ga verder navigeren over mijn site.. nu is de bedoeling als ik terug kom in het formulier dat "Harry" nogsteeds in het invulveld staat...

Wie heeft hier een oplossing voor?

Tnx alvast!

Rob en Bas @ work

p.s.:
de deadline van deze site is vandaag dus ik zou het heel erg waarderen als iemand zo snel als mogelijk zou kunnen antowoorden

Filmfocus.nl
%Europe/Berlin %481 %2007, 11:33
Als je zorgt dat alles in 1 keyframe op je _root staat, en alles wat veranderd movieclips zijn, zou het moeten blijven staan.
Je kan ook standaard op alle knoppen het script zetten:

knop.onRelease= function(){
fldNaam.text = naam;
}

rdewit
%Europe/Berlin %518 %2007, 12:26
uuhm maar als je "fldNaam.text = naam;" zet hij de text naar de variable
en ik wil eigenlijk andersom dus moet dat toch "naam =fldNaam.text;" zijn?

alleen dit werkt niet :S

Nelus
%Europe/Berlin %622 %2007, 14:55
Waarschijnlijk gebruik je geen onChanged event? Zodra je iets invult in een input field moet hij wel weten wanneer hij dit moet opslaan.

Probeer dit eens:

var naam:String = new String();

fldNaam.onChanged = function ()
{
naam = fldNaam.text;
}

Nauzer
%Europe/Berlin %629 %2007, 15:06
safer is om ipv onChanged onEnterFrame te gebruiken...

welk event definieert namelijk of je klaar bent met het veranderen van het tekstvak?...

Nelus
%Europe/Berlin %635 %2007, 15:14
Je zal vast gelijk hebben, maar ik snap je even niet... Zodra de input veranderd is, wordt de onChanged event toch aangeroepen? Waarom zou je dan constant bij elke frame een variabel laten vervangen terwijl er niets wordt aangepast?
Dan is het toch qua preformance nog beter verantwoord om onChanged te gebruiken?

Nauzer
%Europe/Berlin %731 %2007, 17:33
dat kan wel kloppen, maar ik weet zo niet wanneer het onChanged event bepaalt dat de inhoud van het tekstvak aangepast is... is dat op een enter, een klik op een andere locatie... hoe weet dat event dat jij klaar bent met typen van je variabele?

btw, is het trouwens niet .onChange?

Nelus
%Europe/Berlin %951 %2007, 22:49
De onChanged event wordt getriggered wanneer het inputfield wordt aangepast, dus wanneer er ook maar een karakter bij komt wordt deze event aangeroepen. Dus ik zie geen probleem met wanneer je klaar bent met typen, want stel; ik typ mijn naam in een input field met een onChanged event (nl. "Niels"), dan wordt de event onChanged 5 keer aangeroepen.

Dus lijkt mij dit één van de meest rendabele oplossing? ipv een onEnterFrame.

En nee, het is onChanged :) Ook wel logisch als je bedenkt dat het een event is die aangeroepen wordt nadat je het veld hebt veranderd.

Nauzer
%Europe/Berlin %365 %2007, 08:45
De onChanged event wordt getriggered wanneer het inputfield wordt aangepast, dus wanneer er ook maar een karakter bij komt wordt deze event aangeroepen. Dus ik zie geen probleem met wanneer je klaar bent met typen, want stel; ik typ mijn naam in een input field met een onChanged event (nl. "Niels"), dan wordt de event onChanged 5 keer aangeroepen.

Dus lijkt mij dit één van de meest rendabele oplossing? ipv een onEnterFrame.

in dat geval klopt het inderdaad... in de helpfile stond het impliciet ook vermeld inderdaad :)

The onChanged handler is called only when the change results from user interaction; for example, when the user is typing something on the keyboard, changing something in the text field using the mouse, or selecting a menu item. Programmatic changes to the text field do not trigger the onChanged event because the code recognizes changes that are made to the text field.