PDA

Volledige versie bekijken : minimalfx.com

Seraph.nl
%Europe/Berlin %654 %2007, 15:43
Na lange tijd in de planning heb ik vandaag http://www.minimalfx.com online gezet!

MinimalFX zijn interface geluiden speciaal ontworpen hoe ik ze nuttig vond voor (flash) projecten die ik heb gemaakt in het verleden. Aangezien ik een grote hoeveelheid heb gemaakt heb ik besloten ze aan te bieden voor andere mensen. Het fijne aan MinimalFX sound fx is dat ze niet lomp en hard zijn maar subtiel, puur voor het bijdragen aan een clean resultaat van een applicatie, interface of spel.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :) !

Mr. Black
%Europe/Berlin %662 %2007, 15:54
nette, overzichtelijk site, met goede voorbeelden.
goed kleurkeuze; zakelijk, maar ook weer niet té.

mss is het leuk om, als je naar beneden moet scrollen,
er een kleine ease in te verwerken. het is maar een ideetje
natuurlijk.

voor de rest mooi gemaakt! (helemaal zelf?)

aceHigh
%Europe/Berlin %689 %2007, 16:33
Hele nette site!!
Enige minpuntje voor mij zijn die bewegende stippen in de header, dat hoeft van mij niet zo nodig.

Seraph.nl
%Europe/Berlin %728 %2007, 17:28
Thanks, ja zelf gemaakt :) , juist Flash projecten is wat mij boeit vandaar dat ik het ook leuk vond een flash site eromheen te maken.

Die stippen stop je door op het blauw te klikken, je kunt ook andere vormen van eye candy krijgen. Onder Flash player 9 zie je trouwens sowieso alleen maar het blauw.

Ik ben ook erg benieuwd wat jullie van het soort geluiden vinden aangezien het daar voornamelijk om draait, het soort geluiden zijn namelijk precies wat ik zelf nooit kon vinden voor Flash interfaces online.

ath92
%Europe/Berlin %749 %2007, 17:59
goede geluiden, mooie voorbeeld websites ook ;) deze site is ook erg mooi, lekker clean:) keep up the good work!

brrr
%Europe/Berlin %987 %2007, 23:41
zuiver.
goed onderwerp en doelstelling, lekkere en duidelijke verpakking, alles zit goed.
héél erg deftig!

doe zo verder,
groeten
bj

fantasy
%Europe/Berlin %157 %2007, 03:46
Je website zier er flex uit !

damarez
%Europe/Berlin %871 %2007, 20:55
hele strakke website hoort ook in de showcase thuis vind ik

Koen!
%Europe/Berlin %877 %2007, 21:03
In mijn ogen niet geschikt voor de showcase, maar wel strak, clean, mooi, duidelijk en overzichtelijk. :)

-Rutger-
%Europe/Berlin %879 %2007, 21:06
Mooi! :) Jammer dat ik die FX moet kopen :(, want ze zijn geweldig :)

disasp
%Europe/Berlin %005 %2007, 00:08
Heeeej,

-ziet er heel erg netjes uit (beetje template achtige elementen erin maar das zeiken natuurlijk)

-mooie kleurtjes (donker maar clean)

-vette geluidjes (maar op je eigen buttons zit geen geluid haha (ja zeiken(***dag)))

-ziet er lekker commercieeel uit (das LIJKT me goed, in bepaalde mate)

-(gezeik [}:|] )je hebt op de site iets met MONO SLIDE SHOW (dat witte dingetje) die kan je buiten dat witte slepen en daarbuiten wordt het lelijk(zoals ik al zei zeiken) op die details let ik nou eenmaal

-Ik weet niet wat jouw doelgroep is maar mischien in meer talen maken, is veel werk natuurlijk maar als je meer mensen wilt bereiken.

TOPMAN! TOPWERK!

groetjes hoop dat je der wat aan hebt,

M

EDIT: je kunt nog inzoomen (ja zo is het wel weer goed) hahah zou het wel uitzetten ziet er wel meer prof uit (vind ik) ;)

Seraph.nl
%Europe/Berlin %032 %2007, 00:46
Heeeej,

-ziet er heel erg netjes uit (beetje template achtige elementen erin maar das zeiken natuurlijk)

-mooie kleurtjes (donker maar clean)

-vette geluidjes (maar op je eigen buttons zit geen geluid haha (ja zeiken(***dag)))

-ziet er lekker commercieeel uit (das LIJKT me goed, in bepaalde mate)

-(gezeik [}:|] )je hebt op de site iets met MONO SLIDE SHOW (dat witte dingetje) die kan je buiten dat witte slepen en daarbuiten wordt het lelijk(zoals ik al zei zeiken) op die details let ik nou eenmaal

-Ik weet niet wat jouw doelgroep is maar mischien in meer talen maken, is veel werk natuurlijk maar als je meer mensen wilt bereiken.

TOPMAN! TOPWERK!

groetjes hoop dat je der wat aan hebt,

M

EDIT: je kunt nog inzoomen (ja zo is het wel weer goed) hahah zou het wel uitzetten ziet er wel meer prof uit (vind ik) ;)

Bedankt voor jullie feedback, in het speciaal van disasp voor je grondige analyse ;) . Dat met die banner was een duidelijk bug en is nu gefixed, bedankt! Wat bedoel je met geen geluiden aan buttons? er zitten toch geluiden door de site?

Wat die scrollbar vraag betreft moet je dat natuurlijk zelf uitzoeken maar vooruit, een hint in de goede richting:

scrollstap=hoeveel_yergescrolledmoetworden/hoeveel_ydescrollbarkanscrollen
scrollobject._y=-(scrollbar._y*scrollstap)

tijmen_4real
%Europe/Berlin %033 %2007, 00:48
Website ziet er goed uit....
Jammer dat je niet via andere manier betalen kan (iDeal, creditcard, etc.)
Dat zou de site zeker interessanter maken voor vele leden hier !

Nidd
%Europe/Berlin %045 %2007, 01:05
Hey,

Nette, strakke, mooie site man!
De geluidjes van de menu en submenu knoppen in dat groene menu zijn echt gaaf.. :)
Creeer je automatisch een melodietje mee.. Origineel..

Mvg,
Niels.

-Rutger-
%Europe/Berlin %358 %2007, 08:35
Met welk programma maak je die dingen? Ik zoek echt al tijden naar een goede rollover...

Eeyz
%Europe/Berlin %730 %2007, 17:31
Ziet er goed uit!:)
Erg nette site!

Tenshu
%Europe/Berlin %518 %2007, 12:26
In tegenstelling tot de andere. Vind ik dit niet Showcase waardig.
Het is wel mooi gedaan, maar ik vind dat er te weinig gebruik gemaakt wordt
van Flash. Er zijn wel een aantal animaties. Fade in/out, Rollover voor muziek
en de header. Wat voegt Flash eigenlijk? Niet veel naar mijn mening.

Nu even over het ontwerp:
De header vind ik irritant, omdat er teveel bewegingen zijn. Daardoor ga ik mij
meer focussen op de header en niet op de content.

Kleuren passen bij elkaar, maar ik vind het net iets te donker
Je site is overzichtelijk, maar soms is het moeilijk lezen. Ik zou de tekst 1px
groter maken.

Koen!
%Europe/Berlin %532 %2007, 12:47
Ik had al eerder gezegd dat ik dit niet iets vond voor de showcase. Toch gefeliciteerd! :)

Ruben!
%Europe/Berlin %535 %2007, 12:51
van Flash.

Ik ben het hier mee eens. Daar vind komt nog bij dat de topicstarter slechts 3 posts op het hele forum heeft, waarvan 3 in dit topic. Ook heeft hij zich geregistreerd op de dag dat dit topic werd gestart. No offence tegen de maker van de site, maar ik vind niet dat een site in de showcase thuis hoort die nog niet eens geweldig is, en waarvan de maker een totaal onbekende is op FF.

Flashgirl
%Europe/Berlin %541 %2007, 12:59
Of je bekend bent op FF en of het je eerste of enige post is maakt niet uit, het gaat om de kwaliteit van het werk (overigens kent FF Seraph al jaren, maar toen was jij nog geen lid).
Dit werk is compleet, het is af, het is goed. Bovendien is het een 100% zelfgemaakt project, de geluiden heeft Seraph allemaal helemaal zelf ontwikkeld. Hier zit ontzettend veel creativiteit en talent in. Ook zitten er leuke details in.

De site heet MinimalFX, en dat Minimal komt ook terug in het design. Het is dus precies goed uitgevoerd, niet te veel, niet te weinig. Less is more. Meer moet het niet hebben, het is namelijk een zakelijke site en het gaat om het product.

Bovendien is het product wat de site verkoopt iets waar bij Flash designers heel veel behoefte naar is. Seraph heeft dit concept op een fantastische manier uitgevoerd. Het gehele idee is door hem zelf ontwikkeld, en de uitvoering van concept tot eindproduct en de realisatie van het gehele project heeft hij zelf gedaan, inclusief de creatie van het product zelf.

Ik vind het daarom absoluut, zonder twijfel een Showcase project. Seraph is overigens niet de minste ontwerper, hij is zelfs een bekende. En aan de kwaliteit van dit project is wederom te zien dat dat niet voor niets zo is :) .

Wat betreft de kritiek over Flash: Showcase items hoeven niet eens Flash projecten te zijn: Ook tekeningen, schoenen en andere creatieve projecten kunnen in de Showcase terecht komen.

matzo
%Europe/Berlin %649 %2007, 15:35
Ik ben het zeker eens met wat FlashGirl zegt over het 'geen flash' argument.
En ik vind het eigenlijk goed dat mensen (zoals seraph in dit geval), zich speciaal registreren, bij flashfocus om commentaar te krijgen op een mooi werk.
Je kunt ze het niet kwalijk nemen dat ze zich niet eerder geregistreerd hebben, dat is hun recht.
En dat ze op hun mooi werk kritiek willen krijgen van een site, wil wel zeggen dat ze vertrouwen hebben in de site:).
Dat wilt wat zeggen over het niveau van flashfocus, en brengt het niveau van flashfocus zelfs omhoog:)!
Overigens, mooie site, ik vroeg mij juist af waarom hij niet in de showcase kwam!

Ea.Z
%Europe/Berlin %703 %2007, 16:53
Niiiiiiice :D
Ik ben onder de indruk van de zalige uitstraling die er zo uittrekt met zo weinig. Erg vet.
Ok navigeert de site makkelijk. ziet er lekker uit.

Effecten heb ik nog niet gecheckt, maar dat komt zeker nog in orde;)

Proficiat met de Showcase. Zeker verdiend :)

josko
%Europe/Berlin %712 %2007, 17:06
Of je bekend bent op FF en of het je eerste of enige post is maakt niet uit, het gaat om de kwaliteit van het werk (overigens kent FF Seraph al jaren, maar toen was jij nog geen lid).
Dit werk is compleet, het is af, het is goed. Bovendien is het een 100% zelfgemaakt project, de geluiden heeft Seraph allemaal helemaal zelf ontwikkeld. Hier zit ontzettend veel creativiteit en talent in. Ook zitten er leuke details in.

De site heet MinimalFX, en dat Minimal komt ook terug in het design. Het is dus precies goed uitgevoerd, niet te veel, niet te weinig. Less is more. Meer moet het niet hebben, het is namelijk een zakelijke site en het gaat om het product.

Bovendien is het product wat de site verkoopt iets waar bij Flash designers heel veel behoefte naar is. Seraph heeft dit concept op een fantastische manier uitgevoerd. Het gehele idee is door hem zelf ontwikkeld, en de uitvoering van concept tot eindproduct en de realisatie van het gehele project heeft hij zelf gedaan, inclusief de creatie van het product zelf.

Ik vind het daarom absoluut, zonder twijfel een Showcase project. Seraph is overigens niet de minste ontwerper, hij is zelfs een bekende. En aan de kwaliteit van dit project is wederom te zien dat dat niet voor niets zo is :) .

Wat betreft de kritiek over Flash: Showcase items hoeven niet eens Flash projecten te zijn: Ook tekeningen, schoenen en andere creatieve projecten kunnen in de Showcase terecht komen.
Ik zat al raar te kijken, want ik de naam seraph kwam me bekend voor... :)

Verder, iets wat heel erg mist...
Je maakt geen gebruik van flash player detectie. Ik kan het even niet zien -> Geen flash player...
(Ga ik overigens over 5 min wat aan doen. En dan eens zien in FP9 hoe het eruit ziet 8D )

-edit
God, ik ben nog een dag ziek morgen. Bekend met een t geschreven P)

God.... ok, voorlopig kan ik het niet bekijken seraph...
Iets met adobe's geweldige cross-os specialiteiten. NOT. [V]

matzo
%Europe/Berlin %722 %2007, 17:20
Ik zat al raar te kijken, want ik de naam seraph kwam me bekent voor... :)

Er zijn meerdere seraphs die hier zijn gekomen...
Tenzij seraph.nl natuurlijk meerdere accounts heeft...:P
seraph: http://www.flashfocus.nl/forum/member.php?u=1218
seraph.nl: http://www.flashfocus.nl/forum/member.php?u=39348
serraph: http://www.flashfocus.nl/forum/member.php?u=33595
Zoals je merkt, kleine verschillen...
//edit(tzou maar onzin zijn nog eens te posten...) : @Nidd, ja maar veel mensen slaan er gewoon een slag naar en vullen zomaar wat in..., hoeveel verjaren er wel niet op 1 januari

Nidd
%Europe/Berlin %734 %2007, 17:37
Verschillende geboortedata, dus zullen wel andere personen zijn lijkt me.. |)
Welverdiende plaats in de showcase!

Niels.

josko
%Europe/Berlin %744 %2007, 17:52
De site zelf oogt simpel, maar netjes afgewerkt.
Daarvoor, omdat het ook nog eens terugkomt in de naam,
vang je zo goed als 100% :)

De geluidjes - Ik zou het niet weten, kan ze niet horen.
Heb mijn geluidkaart nog niet [V]

Net gehoord... :D

Showcase waardig :)

Ea.Z
%Europe/Berlin %798 %2007, 19:10
Jongens, dat is het topic niet ;)
MinimalFX ;)

disasp
%Europe/Berlin %872 %2007, 20:56
haha wel vet heerlijk wat josko zei :P,

de geluidjes ik zhou het niet weten, kan ze niet horen.
heb mijn geluidskaart nog niet

(op dit moment vind hij het nog niet showcase waardig)

net gehoord

SHOWCASE WAARDIG whahaaha vet droog. de geluiden zijn inderdaad best mooi gemaakt.

en ik bedoelde met dat er geen geluiden op je buttons zaten "de hoofdbuttons".;)
en het is showcase waardig idd;)

vorig jaar hield ik me ook eentijdje bezig met geluid en beats maken enzo... magix en fruity loops gebruikte ik daarvoor. Ik nam dan mooi geluidje op en bewerkte en korte het ietwat. zodat het wat subtieler werd, wat heb jij gebruikt btw ?

clublime
%Europe/Berlin %891 %2007, 21:23
Welke library uit de recent libraries ik ook aanklik, ik krijg steeds maar weer dezelfde enkele previews uit alle 5 libraries te zien en horen. Als ik op "MFX Tics" klik, verwacht ik een aantal voorbeelden uit alleen die library.

Dat brengt me bij de vraag; wat is mijn incentive om een full package te kopen?

Losse geluidjes previewen en dan kopen, dat snap ik nog wel, maar bij een full package wil ik op z'n minst een aantal voorbeelden kunnen beluisteren voordat ik geld uit ga geven. Sterker nog, ik wil alle sounds kunnen previewen, en eventueel elke sound los kunnen kopen. Shopping basket?

Verder zit er nog een bug in het "full package" bestelformulier, want ik kan al op "pay now" klikken voordat ik de keuze heb gemaakt voor een personal of business license.
En na klikken is die knop weg, en blijft ie weg, ook als ik dan toch een keuze maak tussen personal of business license. Dat je de waarschuwingstekst naar rood laat faden is prima, maar klikken op die knop moet in dit geval onmogelijk zijn. Misschien moet je die knop zelfs pas laten verschijnen nadat de keuze voor licentie gemaakt is.

Hope this helps. :)
Groetjes.

p.s. op je eigen site moet je nog even swfObject o.i.d. implementeren.

damarez
%Europe/Berlin %929 %2007, 22:18
van Flash. Er zijn wel een aantal animaties. Fade in/out, Rollover voor muziek
en de header. Wat voegt Flash eigenlijk? Niet veel naar mijn mening.

Ben ik niet met je eens
de site is lekker in balans en het lijkt mij ook knap actionscript werk.
niet elke site moet drukke animaties hebben en de subtiele animaties passen heel goed bij de doelgroep
gefeliciteerd!

Seraph.nl
%Europe/Berlin %583 %2007, 14:00
Super, een plaats in de showcase!
Iedereen bedankt voor hun reacties, er zal veel feedback worden meegenomen in toekomstige updates waaronder de bugs die zijn genoemd, betaalmogelijkheid met iDeal en mogelijk losse verkoop van geluiden.

Om even de speculaties over 1 of meerdere Seraph's op te helderen. Mijn eerste posts op FlashFocus, toen nog FlashFreaks volgens mij, waren eind '99 begin '00 dus dit waren zeer zeker niet mijn eerste posts op het forum, integendeel! Helaas is deze post is het enige wat je nog van mij zal vinden via de search.

Ik hoop dat nog meer interessante suggesties uit dit topic zullen komen :) !

MrPee
%Europe/Berlin %924 %2007, 23:11
Weinig flash maar wel een geweldige stijl.
De header vind ik leuk interactief.. naar mijn mening idd showcase waardig