PDA

Volledige versie bekijken : Externe images in een horizontale scroller

venom
%Europe/Berlin %464 %2007, 11:08
Hallo allemaal,

Ik ben al een geruime tijd op zoek naar een script die externe images in een horizontale scroller kan plaatsen. Ook moeten deze plaatjes aanklikbaar zijn en een mouse-over effect hebben (zoals een simpele border).

Ik heb een voorbeeld gevonden van wat ik precies wil hebben. Alles is zoals het zou moeten zijn (beter kan altijd natuurlijk). Dit is de link naar de site: http://www.interio.ch/mainset.php. Klik op "PRODUKTE" en dan bijv. "WOHNEN" en "REGALE".

Ik neem aan dat deze plaatjes en links extern worden ingelezen via een database of iets dergelijks. Andere oplossingen zijn altijd welkom, zolang het maar hetzelfde bereikt zeg maar :) In een deel van het actionscript kwam ik dingen tegen zoals mx.skins, mx.managers, mx.controls en var_datapfad.

Mijn vragen:

1. Is iemand een script zoals deze tegen gekomen die je kan downloaden en (makkelijk) kan gebruiken? En zo ja, waar?
2. Kan ik zoiets simpel maken met tools zoals Adobe Flex Builder 2, Adobe Flash of iets anders?

Alvast super bedankt!

Frank

Mr. Black
%Europe/Berlin %472 %2007, 11:20
ik neem aan dat je helemaal NIETS van flash weet? (zo laat je het iig overkomen)

probeer dan eerst eens de basis te leren van flash. voor in je script; het kan ook makkelijker.
probeer eens iets van
-reken uit waar de muis is dmv _xmouse;
-zet er een ease op
-loadMovie voor de plaatjes
-zet een mask om het kader; zodat je de plaatjes niet meer ziet als ze achter het kader verdwijnen
-dynamisch inladen dmv een for-lus
-this['picture'+i].onRollOver voor het vierkant; die i komt uit de for-lus
-laat plaatjes bewegen door this['picture'+i]._x += ease; ease heb je eerder al uitgerkend
-zet het totaal op een onEnterFrame

begin dus iig met een beetje basis flash/actionscript (de scripttaal in flash).

veel succes nog! :)

venom
%Europe/Berlin %477 %2007, 11:27
ik neem aan dat je helemaal NIETS van flash weet? (zo laat je het iig overkomen)

Ik weet wel wat van flash af (iig de basis). Ik kan van alles, maar daar gaat het in deze topic niet om.

Ik zoek dus een script die zoiets kan doen en in 9 van de 10 gevallen kom ik er dan wel uit. Ik ben in ieder geval geen flash expert als je dat bedoeld :) Er zit meestal wel een guide bij dus de kennis om een geheel script handmatig te maken heb ik niet nodig. Zo werk ik althans.

Ik ben benieuwd of iemand iets is tegen gekomen hierover.

Thanks,

Frank

celine1988
%Europe/Berlin %372 %2008, 09:56
Dit is precies wat is zoek, ik ben op het moment bezig met een gallery, de gallery zit al in elkaar ook het extern inladen, maar het probleem is nu dat ik niet weet hoe ik de plaatjes na het klikken op de next knop uit het scherm kan laten schuiven iemand een idee?

Ik werk nu even met flash mx 2004 (dus let niet op mijn versie)

AlwaysDead
%Europe/Berlin %814 %2008, 20:32
De site is een beetje 'dood'...
Even ter bevestiging< Je wilt dus een plaatje als Cursor gebruiken?
Of wat wil je precies doen?

celine1988
%Europe/Berlin %326 %2008, 08:49
sorry op het moment heb ik het niet meer nodig maar toch bedankt voor je reactie!