PDA

Volledige versie bekijken : Mijn uurloon

Lorrens
%Europe/Berlin %875 %2007, 21:00
Hey,

Ik heb nu net een nieuwe opdracht binnen, alleen gaan we voor ik ga beginnen het natuurlijk ook nog even hebben over uurloon. Ik weet alleen echt niet wat ik moet vragen, vind dat gewoon heel moeilijk.
Heb zeer uitgebreide kennis van CSS en xhtml, en kan ook erg goed overweg met photoshop en illustrator.
Ik heb een jaar ervaring bij een bedrijf, en ben een jaar of 6 bezig met webdesign. (Sinds 2003 als bijbaantje)
Nu weet ik niet goed wat ik moet vragen, aangezien ik niet precies weet wat het budget is, en wat mijn marktwaarde is. Bij het bedrijf hebben we het allemaal wat anders, aangezien ik een soort gegarandeerd loon heb, maar als er straks winst gemaakt wordt uit de projecten waar ik aan meewerk, ik ook daarvan profiteer. Dus daar kan ik niet echt iets uit halen, omdat ik dat gewoon nog niet weet.
Ik zat zelf te denken aan iets van 20 euro per uur, vooral omdat het ook gewoon allemaal legaal gebeurt, en belasting en zulk soort dingen zijn gewoon goed geregeld. Mijn vader, zit zelf in de marketing en reclame, zegt dat ik best 35 euro kan vragen voor het werk wat ik lever, maar dat is naar mijn idee te veel, omdat ik geen web-opleiding-diploma heb oid. Dus daarom even de vraag aan jullie:
Wat zou ik moeten vragen per uur? (neem ook jouw ervaringen met mij hier op het forum mee..)

bedankt :)

TheDutch
%Europe/Berlin %881 %2007, 21:08
Ik denk dat 20 euro per uur inderdaad een goed bedrag is gezien je leeftijd en kennis. Je kunt het altijd nog elk jaar wat ophogen wanneer de zaken goed lopen :).

josko
%Europe/Berlin %893 %2007, 21:27
Even tussendoor: Waarop gok je hetzelfde bij mee the Dutch?

Ik vond zelf 10-15 wel leuk :)

Waarmee ik dan 'gewoon' freelance opdrachtjes bedoel :)

raffa
%Europe/Berlin %923 %2007, 22:10
20 lijkt mij een goede uurloon

Ik kan me wat voorstellen dat door het gebrek van diploma`s werkgevers minder snel hoge bedragen zullen uitgeven.

Papiertje is tegenwoordig tog belangrijk .

Maar ervaring ook !!!

RITS
%Europe/Berlin %951 %2007, 22:49
Vind ikzelf op zich nog wat aan de hoge kant...
als je nou master op een aantal gebieden was ok...
tussen 10 en 15 zou ik zeggen..
Als je al nagaat dat ik voor mijn installatiewerk op schepen zo rond de 25 euro per uur vraag (soewart dan)

Daarentegen, als jjij denkt dat je het waard bent, moet je het doen.
Je kan ook een totaalprijs afspreken voor het complete project.
Mochten er extra dingen bijkomen kun je daar alsnog een uurloon voor afspreken.

Peace

rolandpeelen
%Europe/Berlin %954 %2007, 22:54
ik denk dat je met 20 euro op een goede prijs p/uur zit..
Evt. zou ik zelfs 25 euro p/uur vragen (of fixed price..)

Je moet uiteraard ook mee rekenen dat je licentie's voor de software die je gebruikt ook geld kosten. En wil je up-to-date blijven wat betreft software, dan moet je dat in je uurloon alvast calculeren dat je genoeg geld heb om nieuwe software te kopen tegen de tijd dat deze uit komt :)

Waar ik stage heb gelopen vroegen ze 125 euro p/uur (wel 3d animatie dan...) dus dan valt die 20 eutjes p/uur wel mee...

zuyp
%Europe/Berlin %015 %2007, 00:22
Dat diploma's argument vind ik altijd een beetje raar. Ik heb werkelijk nog nooit een klant gehad die naar mijn diploma's vraagt.

Mijn uurtarief ligt overigen op 35 voor webdesign/webdevelopment

Lorrens
%Europe/Berlin %505 %2007, 12:08
Fixed price lijkt me nogal moeilijk inschatten, omdat het ook visitekaartjes, briefpaper, powerpoint templates en misschien nog wat andere dingen betreft.. En hij werkt met een soort cms, en ik weet niet hoe vlot dat loopt..
Maar over het algemeen is 20euro per uur wel goed?

zuyp
%Europe/Berlin %013 %2007, 00:19
Misschien heb je hier wat aan: Ik reken voor het ontwerp van drukwerk per product altijd twee uur. Dus visistekaartjes twee uur, briefpapier twee uur. Alleen als het meerdere dingen zijn haal ik er altijd een of twee uur vanaf. Dus als ze bijvoorbeeld visitekaartjes én briefpapier willen reken je drie i.p.v. 4 uur.

En ik zou mijn uurprijs aangezien je beginner bent idd op 20 euro houden..

En vraag eerst of je in de source e.d. van dat CMS mag kijken, omdat je anders geen goede inschatting kan maken van het aantal uur.