PDA

Volledige versie bekijken : Mijn uurloon

Lorrens
%Europe/Berlin %875 %2007, 21:00
Hey,

Ik heb nu net een nieuwe opdracht binnen, alleen gaan we voor ik ga beginnen het natuurlijk ook nog even hebben over uurloon. Ik weet alleen echt niet wat ik moet vragen, vind dat gewoon heel moeilijk.
Heb zeer uitgebreide kennis van CSS en xhtml, en kan ook erg goed overweg met photoshop en illustrator.
Ik heb een jaar ervaring bij een bedrijf, en ben een jaar of 6 bezig met webdesign. (Sinds 2003 als bijbaantje)
Nu weet ik niet goed wat ik moet vragen, aangezien ik niet precies weet wat het budget is, en wat mijn marktwaarde is. Bij het bedrijf hebben we het allemaal wat anders, aangezien ik een soort gegarandeerd loon heb, maar als er straks winst gemaakt wordt uit de projecten waar ik aan meewerk, ik ook daarvan profiteer. Dus daar kan ik niet echt iets uit halen, omdat ik dat gewoon nog niet weet.
Ik zat zelf te denken aan iets van 20 euro per uur, vooral omdat het ook gewoon allemaal legaal gebeurt, en belasting en zulk soort dingen zijn gewoon goed geregeld. Mijn vader, zit zelf in de marketing en reclame, zegt dat ik best 35 euro kan vragen voor het werk wat ik lever, maar dat is naar mijn idee te veel, omdat ik geen web-opleiding-diploma heb oid. Dus daarom even de vraag aan jullie:
Wat zou ik moeten vragen per uur? (neem ook jouw ervaringen met mij hier op het forum mee..)

bedankt :)

TheDutch
%Europe/Berlin %881 %2007, 21:08
Ik denk dat 20 euro per uur inderdaad een goed bedrag is gezien je leeftijd en kennis. Je kunt het altijd nog elk jaar wat ophogen wanneer de zaken goed lopen :).

josko
%Europe/Berlin %893 %2007, 21:27
Even tussendoor: Waarop gok je hetzelfde bij mee the Dutch?

Ik vond zelf 10-15 wel leuk :)

Waarmee ik dan 'gewoon' freelance opdrachtjes bedoel :)

raffa
%Europe/Berlin %923 %2007, 22:10
20 lijkt mij een goede uurloon

Ik kan me wat voorstellen dat door het gebrek van diploma`s werkgevers minder snel hoge bedragen zullen uitgeven.