Volledige versie bekijken : Hoe open andere SWF
esteenwinkel
%Europe/Berlin %719 %2007, 17:15
Lezer,
Hoe kan ik een andere swf laden vanuit flash. Het gaat hierbij om een offline applicatie.
De te openen SWF moet dus niet in de andere SWF geladen worden, maar echt opnieuw worden geopend.
Edwin.
Breen
%Europe/Berlin %730 %2007, 17:32
Dat het een off-line project is veranderd niets aan alle concepten in flash. De movie moet nog steeds worden "geladen" op afgespeeld te worden.
Wat je natuurlijk nog kan doen, is een projector maken van je te openen swf, en die .exe file dan uitvoeren via FSCOMMAND
zuyp
%Europe/Berlin %799 %2007, 19:11
(ik doe dit project samen met Edwin)
Wij hebben drie afzonderlijke presentaties. Dit zijn allemaal projectors. Het idee is om nou een extra flashbestand te maken, waarin knoppen komen om die andere drie presentaties te openen.
Wat voor actie moet er op de knop gezet worden om een andere projector te openen? Overigens niet in hetzelfde scherm?
Breen
%Europe/Berlin %841 %2007, 20:11
this.projectKnop1.onRelease = function() {
fscommand("exec", "project1.exe");
};
this.projectKnop2.onRelease = function() {
fscommand("exec", "project2.exe");
};
zuyp
%Europe/Berlin %876 %2007, 21:02
En waar moet ik dit plaatsen, op de button? En ik neem aan dat, waar projectKnop1 staat dat moet vervangen met de naam van de werkelijke projectknop?
Breen
%Europe/Berlin %885 %2007, 21:15
Nee, dit moet op dezelfde frame (maar liefst een aparte layer) als de knoppen, (dus bijvoorbeeld, frame 10)
Gamma Gamer
%Europe/Berlin %910 %2007, 21:51
ik denk dat het ook mogelijk is om met fscommand gwn flash in te laden ze
exec staat voor alles wat niet in de library geladen kan worden
Denk eraan dat je de projector of de swf in het mapje plaats waar je je flash bestand hebt opgeslagen
Nog 1 ding :P
fscommand werkt enkel als je het gebruikt vanuit een projector, via flash of een swf werket niet.
Breen
%Europe/Berlin %911 %2007, 21:53
(ik doe dit project samen met Edwin)
Wij hebben drie afzonderlijke presentaties. Dit zijn allemaal projectors. Het idee is om nou een extra flashbestand te maken, waarin knoppen komen om die andere drie presentaties te openen.
@Gamma Gamer ;)
zuyp
%Europe/Berlin %918 %2007, 22:02
Ik heb het FLA bestand als bijlage gezet. Misschien wil iemand er in kijken wat ik fout doe... want hij lukt nog steeds niet na alle reacties.
Breen
%Europe/Berlin %925 %2007, 22:12
Het script is prachtig, exact wat het moet zijn. Enigste detail dat je bent vergeten, is dat je de knop z'n instance name ook moet zetten (je kan namelijk meerdere keren dezelfde knop op de stage zetten, dus moet je die wel een unieke identifier kunnen geven).
Even snel dezelfde instance name geven, als hun naam, en klaar is kees.
zuyp
%Europe/Berlin %947 %2007, 22:44
Ik heb ze dezelfde instance name gegeven als hun naam, maar alsnog doen ze het niet. (de namen van de projectors kloppen overigens).
Wederom in bijlage.
zuyp
%Europe/Berlin %697 %2007, 16:43
Niemand ziet hierin iets verkeerds?
Breen
%Europe/Berlin %877 %2007, 21:03
Nee, aangezien de functies werken zoals gewenst. Echter, zolang deze file niet tot projector gecompiled wordt, is ze nutteloos. De Flash Player laat geen "exec" commands toe, enkel de Projector zal dat kunnen ;).
Laiverd
%Europe/Berlin %902 %2007, 21:38
Uh ... Flash Player (die bij het programma wordt geleverd) == Projector => true
Alleen als je fscommand exec gebruikt, lees dan s.v.p. even heel goed de handleiding ...
John
Breen
%Europe/Berlin %924 %2007, 22:11
:# Uit de help:
The exec command can contain only the characters A-Z, a-z, 0-9, period (.), and underscore (_). The exec command runs in the subdirectory fscommand only. In other words, if you use the exec command to call an application, the application must reside in a subdirectory named fscommand. The exec command works only from within a Flash projector file.
zuyp
%Europe/Berlin %953 %2007, 22:52
Hehe... ik had die inderdaad ook al gevonden... alleen anders (en dom) geinterpreteerd ;).
Merci
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.