PDA

Volledige versie bekijken : optelscript

ikkefc3
%Europe/Berlin %404 %2005, 10:43
Ik probeer een script te maken waarmee de twee of meer getallen mee kunt optellen. Wie kan mij helpen ?

Dauntless
%Europe/Berlin %410 %2005, 10:51
Ik probeer een script te maken waarmee de twee of meer getallen mee kunt optellen. Wie kan mij helpen ?
var mijnGetal = getal1 + getal2 ?

ikkefc3
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:03
eingelijk zoek ik iets dat er 2 getallen in vakjes kunnen worden ingevuld en die optellen

VAW
%Europe/Berlin %427 %2005, 11:15
Maak dan op je stage 2 input tekstvelden. Bij de ene noem je de var (bij properties) getal1, en de andere getal2. Maak daarna een dynamisch tekstveld aan, en noem dat dan uitkomst. En daarna gebruik je de code op een button: on (release) {
uitkomst = getal1 + getal2;
} :)

Dauntless
%Europe/Berlin %662 %2005, 16:53
Het is beter als je met instance namen werkt... Dan heb je namelijk véél meer controle over je textvak. (Persoonlijk denk ik ook dat die 'var' alleen dient om te debuggen, maar aangezien ik daar nog nergens iets van geschreven ehb zien staan, is dit m'n persoonlijke mening ;)).

Hoe werk je dan met instance namen?
Op je stage zet je dezelfde vakken en je laat de var property leeg. Dan vul je bv als instance namen in: getal1, getal2 en resultaat .

Code zet je beter altijd op 1 algemene layer (liefst boven alle anderen) op 1 (of meerdere) keyframes. Vul bij je button de instance naam 'telOp' in en zet dit op een frame: (frame selecteren -> F9)

telOp.onRelease = function(){
resultaat.text = Number(getal1.text) + Number(getal2.text);
}

Dat is idd meer schrijfwerk maar het helpt je zeker om je fla en code overzichtelijk en gestructureerd te houden :).

ikkefc3
%Europe/Berlin %770 %2005, 19:29
Die van Vaw werkte bij mij niet maar de laatste van Dauntless werkte prime, Bedankt voor de hulp jongens! :D

giel12
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:47
Mss int vervolg ook 'ns op internet zoeken... overal vind je de basis van de flash wiskunde...

ikkefc3
%Europe/Berlin %729 %2005, 18:30
Heb ik ok gedaan