PDA

Volledige versie bekijken : Mail: smtp-server probleem (poort 25)

Nidd
%Europe/Berlin %881 %2007, 21:08
Hey iedereen,

Ik zit hier nu al twee weken mee en heb echt alles geprobeerd. Sinds twee weken geleden kan ik geen email meer versturen. Ik gebruik het probramma Mail in Mac OSX, maar dit heeft er naar mijn idee niets mee te maken. Ik krijg steeds de volgende melding:

Dit bericht kan niet worden bezorgd en blijft in het postvak voor uitgaande post staan totdat het kan worden bezorgd.

Time-out van de verbinding met de server 'smtp.nidd.nl' via poort 25.

Het heeft hiervoor altijd goed gewerkt. Ik host bij www.hosting2go.nl.
Heeft iemand dit al eens gehad? Of heeft iemand er een oplossing voor?

Ik wordt er helemaal gek van... [:o)] :X P)

Mvg,
Niels. :)

BlijBlauw
%Europe/Berlin %967 %2007, 23:13
ik had er ook last van!
ik balen, balen, balen.. der server waar BB op staat wat gecrashed, en dacht dat het daardoor kwam..

was ik dinsdag op de Uni, kon het gewoon weer :S ik denk yeah! ben ik thuis, doet hij het niet :( weer balen..

wat blijkt, wij hebben hier internetPlusBellen van KPN, die hebben eigen mail-servers, of andere dan die van hun uitgeschakeld.. je moet nu gewoon mail versturen via mail.kpnplanet.nl, verder verandert er niks..

miss is het ook wel zoiets bij jou, probeer het eens!

Erik

Tenshu
%Europe/Berlin %972 %2007, 23:20
Nidd, het is altijd het verstandigst om de smtp te nemen van je provider.
Als ik mijn mail server neerzet dan krijg ik ook dezelfde fout melding.

josko
%Europe/Berlin %985 %2007, 23:38
Owja, die leuke anti-spam maatregel.

Geen last van. Heb alleen hotmail en een forwarder :)

Koen!
%Europe/Berlin %988 %2007, 23:42
Om even de post van Josko toe te lichten:

Adsl-providers sluiten 'spampoort' 25 (http://tweakers.net/nieuws/46249/Adsl-providers-sluiten-spampoort-25.html)

Nidd
%Europe/Berlin %479 %2007, 11:29
Ja, daar was ik al achter gekomen inderdaad... Ik heb hier ook internetPlusBellen, dus moet nu gaan versturen via KPN? En ontvangen dan? Dat kan ik nog gewoon.
In ieder geval super bedankt voor de reacties, hier heb ik iets aan.. :)

Niels.

//EDIT: Ahh, dit antwoord had ik nodig! :) Het doet het.. Ik hou alles hetzelfde behalve de server voor uitgaande post, daar heb ik nu: mail.kpnplanet.nl van gemaakt! :)

Helemaal super!

Tenshu
%Europe/Berlin %533 %2007, 12:48
Raar, ik heb nog geen probleem ondervonden gebruik nog steeds poort 25 volgens mij.
Zal als ik weer thuis ben is even kijken.

mech7
%Europe/Berlin %595 %2007, 14:16
bij mij werkt het ook nog met multikabel :)

BlijBlauw
%Europe/Berlin %796 %2007, 19:07
ja het is beetje vreemd, want de uitpoort was volgens mij rond 8 feb al geblokkeerd, maar ik kreeg er vorige week pas last van.