PDA

Volledige versie bekijken : [ LISTED ] Alsnog een games forum?

SaphuA
%Europe/Berlin %316 %2005, 08:35
Beste FFers :)
Ik heb een hele tijd geleden (voor de problemen met FF) eens aangekaart of het misschien leuk zou zijn om een gamesforum toe te voegen dat volledig is gericht op het design en coden van games. Het werdt toen niet gedaan, en de reden is mij nog steeds niet geheel duidelijk, maar ik vroeg me af of er nu wel animo voor is. Omdat de AS van een game toch anders is dan het AS van een app. dat een calender maakt, lijkt het mij toch handig om zo'n forum te maken. Ook het inzicht op het maken van een goede game is al een heel werk opzich, mensen zouden dus terecht kunnen bij het games forum.
Ik zou graag mod van het forum willen zijn als jullie nog mods nodig hebben. Het lijkt me bijv. leuk om met een groep ijverige mensen te beginnen met het maken van een game, zodat ze allen leren hoe je het beste een game kunt maken. Ik was hier vóór de problemen met FF mee begonnen, maar dat is daarna helaas nooit meer opgepikt.
Ikzelf gebruik Flash alleen maar voor het maken van games, dus heb er wel het nodige verstand van. Mijn manier van code, is proberen om 90% van de AS op frame 1 te zetten zodat alles overzichtelijk blijft. Dit is dan ook handig voor als we met een groepje een game gaan proberen te maken.

Groetjes,
Tijs Hendriks
~SaphuA

SaphuA
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:47
Iemand? :)

Jorim
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
Geef het zijn tijd :) ik heb geen idee of het zinnig is, maar ik pleur het in de overlegfora :D

Onderwerp verandert in LISTED

SaphuA
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:56
Oke das liev :)
Ik wil best full-time-mod worden als er geen mods voor gevonden kunnen worden.

Roenes
%Europe/Berlin %806 %2005, 20:21
Ik was destijds voorstander, maar volgens mij kwam er uit de discussie naar voren dat het niet echt algemeen genoeg is om een apart deel aan te maken. Ik kan me nog een reactie (d8 van Narie) herinneren:
Zo kunnen we voor alles een aparte sectie makenen daarmee werd gedoeld op het maken van games, het maken van websites, het maken van administratieve progs etc etc..

Anyway, zelf zie ik het niet zitten om weer uitgebreid dezelfde discussie uit te vechten ;) Ik zou voorstander zijn omdat ik grote interesse heb in games maken maar ik ben bang dat het niet algemeen genoeg is voor hier op FF...

Ik volg de discussie op de achtergrond en zal af en toe hierin reageren :)

matzo
%Europe/Berlin %815 %2005, 20:34
ik vind het wel interessant,
maar ik kan begrijpen dat het voledig het besluit is van de ZoneManagers,
en wat dat ook is daar leg ik me bij neer. :)
maar ik help je hopen SaphuA.
goed idee.

SaphuA
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:44
Thnx voor de support mensen :)

Mjah idd, de discussie liep toen niet erg goed, maar misschien dat het na alle veranderingen wel mogenlijk was om te doen. Kon het altijd proberen toch :) Ik vind het persoonlijk niet fijn om in het normale As forum te praten over games, omdat het niveau ASers daar gewoon te laag is en je dat een hoop onzinnige spam kunt verwangen. Een goed games forum zou als het goed is alleen de echt geintereseerde moeten trekken wat het veel leuker maakt om discussies te voeren ed.

Roenen heb je msn? Zou graag wat gepsrekken willen voeren, vooral als het forum niet doorgaat :)

Dauntless
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:45
Vorige keer was het tegenargument: wanneer heeft iets echt met een game te maken en wanneer niet...?

Jorim
%Europe/Berlin %850 %2005, 21:24
Is het dan niet beter om het actionscriptforum in te delen in een "beginners" en een "gevorderde" subforum?? :)

SaphuA
%Europe/Berlin %851 %2005, 21:25
Zou ook een optie kunnen zijn :)
Games forum is alleen leuker ;)

Neon
%Europe/Berlin %883 %2005, 22:12
Is het dan niet beter om het actionscriptforum in te delen in een "beginners" en een "gevorderde" subforum??
Maar wanneer ben je een beginner en wanneer een gevorderde?? Ja zo blijf je bezig en wekt alleen maar frustratie als "beginners" in het "gevordere" forum posten == extra werk voor zonemanager om alles te regelen/verplaatsen (wanneer wel en wanneer niet)
Nee lijkt me geen goed plan ....
Net als dat een Gamesforum ik ook niks vind, al heb ik er de balle verstand van (games maken in flash) maar valt dat niet gewoon onder actionscript??
Anyway " Zo kunnen we voor alles een aparte sectie maken" :rolleyes:

SaphuA
%Europe/Berlin %887 %2005, 22:18
Oh jammer.. :(
Mjah, je bent een beginner als je komt met vragen: Hoe kan ik een poppetje maken die gaat lopen waneer je op de pijltjes drukt.
En je zou idd voor alles een apparte sectie kunnen maken, maar ik denk dat er vrij veel animo is voor een apparte games sectie.
Ik denk bijv. niet dat iemand die alleen maar applicaties maakt, discussies hoeft te zien over hoe je een tilebased of isometrische wereld maakt. Dit soort dingen zouden we dan uitgebreid en serieus in het gamesforum kunnen bespreken zonder ander geklets ertussendoor.

Dauntless
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:23
Dat beginners / gevorderde lijkt me eigenlijk ook wel handig... Nu post ik ZELDEN zelf een vraag in het AS forum omdat ik dan eerst veel reacties krijg die meestal op niet echt veel slagen... Daarom ga ik al sneller 1 van de weinige personen die me goed, snel kunnen helpen op msn aanspreken... (Thx aan die mensen! (ze weten wel wie ze zijn)).

Een games forum... Ik was er zelf ook wel voorstander van... Op kirupa en flashkit (ok, die zijn veel groter, maar toch) hebben ze die ook en dat gaat echt wel vlot...

Roenes
%Europe/Berlin %943 %2005, 23:38
Roenen heb je msn? Zou graag wat gepsrekken willen voeren, vooral als het forum niet doorgaat :)Zie mijn profiel :) Kzie je op msn! ;)

En het hele beginners/gevorderden forum: geen goed plan. Onder andere door de punten van Neon. Daar komt bij: mensen die zichzelf gevorderd vinden zullen langzaam maar zeker uit het beginners gedeelte verdwijnen omdat je constant dezelfde simpele (in jouw ogen) vragen tegen komt. Daar heb je als gevorderde dan geen zin meer in om op te antwoorden omdat er in het gevorderden gedeelte vragen staan die een uitdaging kunnen zijn.

Op deze manier worden "beginners" amper tot niet geholpen, of alleen door beginners, en zullen ze de echt goede oplossingen niet te horen krijgen. Beginners blijven op die manier beginners en dan zit er geen schot meer in de zaak. Al met al geen goed plan in mijn ogen.

Dan nog het games gedeelte: Misschien willen andere ZM'ers deze discussie nog voeren en dan vooral de ZM'ers die tegen zijn. Zij moeten overtuigd worden. Maar ik ben bang dat de toekomst voor een games gedeelte er een beetje zwart uitziet ;)

Jordy
%Europe/Berlin %945 %2005, 23:41
En je krijgt weer gedonder met wat nou een beginners vraag is of wat nou een gevorderde vraag is.

Dan zijn er ook weer mensen die zich te groot voelen om een beginner normaal antwoord te geven.

Gewoon zo laten en niet heel grof een onderscheid maken tussen beginners en gevorderde.

Dauntless
%Europe/Berlin %265 %2005, 07:21
Het voordeel is juist dat er veel dezelfde vragen gesteld worden, dan kan je veel sneller zeggen "hierboven staat een zoekknop, gebruik ze ;) ".:p

Roenes
%Europe/Berlin %483 %2005, 12:36
Het voordeel is juist dat er veel dezelfde vragen gesteld worden, dan kan je veel sneller zeggen "hierboven staat een zoekknop, gebruik ze ;) ".:pEn dat vind ik persoonlijk een groot nadeel. Als ik een topic bekijk heb ik liever dat ik zelf een antwoord kan geven dan dat ik moet melden dat dit al 100x langs is gekomen en met een simpele zoekactie gevonden had kunnen worden. :)

Het enige voordeel aan een games forum is volgens mij het feit dat alle games gerelateerde topics bij elkaar staan. De AS topics voor games staan nu in AS. De design vragen over games staan in A&D kortweg gezegd. Dit zou met het games forum bij elkaar staan en dat is wel handig. Maar dit staat direct in tweestrijd met wat deze indeling van het forum wil bereiken: De design vragen bij elkaar en de development vragen bij elkaar zodat het geen chaos wordt ;)

Flasher
%Europe/Berlin %350 %2005, 09:24
Hoewel een games forum mij hartstikke leuk lijkt, denk ik dat het beter is om het te houden zoals het nu is. Een games forum zou waarschijnlijk heel erg overlappen met andere forums (A&D, AS) en dat levert alleen maar meer verplaatste topics, meer werk voor de ZM's, enzovoort op.

Wat mss wel handig is is als je bij je topic een soort sub-onderwerp kan opgeven. Bijv. op het AS forum: externe data (LoadVars en XML), MCs en Buttons, Drawing API, Built-in Classes, Custom classes, ...
Eventueel kan je met een soort vote systeem het die categorie nog aanpassen.

flashfreak
%Europe/Berlin %376 %2005, 10:02
je kan natuurlijk gwn een poll lanceren met de vraag, dan zullen de geintereseerden wel reageren.

Roenes
%Europe/Berlin %504 %2005, 13:07
Wat mss wel handig is is als je bij je topic een soort sub-onderwerp kan opgeven. Bijv. op het AS forum: externe data (LoadVars en XML), MCs en Buttons, Drawing API, Built-in Classes, Custom classes, ...Kan handig zijn, maar ik vind het een overbodige luxe. Als mensen vragen stellen moeten ze wat mij betreft maar even de moeite nemen om een fatsoenlijke en duidelijke topictitel te kiezen. Op voorgestelde manier krijg je denk ik nog meer onduidelijke titels aangezien je al een sub cat kan aangeven :)

SaphuA
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:13
@Flasher; De apparte fora's zijn er juist om alles goed gescheiden te houden zodat iedereen een soort eigen plekje krijgt waar hij zijn interesses volledig terug kan vinden. De sub-onderwerpen waar je het over hebt vind ik ook een beetje overdreven, precies zoals Roenies zecht; gebruikers moeten zelf maar een beetje moeite nemen een goede titel te gebruiken.

@Flashfreak; Een poll lijkt me idd een goed idee, zo kunnen we kijken hoeveel mensen erin geintereseerd zijn. Als ik toestemming heb van de mods wil ik wel een poll maken, maar wil het niet te hard gaan pushen of zo. Pol zal er dan zo uit komen te zien:
Wil jij een appart games forum?
- Jazeker! Ik zal er mijn leven slijden.
- Het lijkt me wel een goed idee, maar zal er niet komen.
- Liever niet, maar als het persé moet.
- Nee! Wat een onzin!

Tha Narie
%Europe/Berlin %562 %2005, 14:30
Wat is 'slijden' [?]

Jorim
%Europe/Berlin %580 %2005, 14:56
Wat is 'slijden' [?]Beunings voor slijten ;) :P

Flashingback
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:15
Ik kan al zeker zeggen dat ik er voor ben of het er door zal komen is mij een raadsel maar ik hoop van wel .

Tha Narie
%Europe/Berlin %605 %2005, 15:32
Mijn mening:
- Voor pure AS vragen (gebruik bepaalde classes) kan je terecht in het AS-forum.
- Voor vragen van 'hoe pak ik dit en dat aan', waar meerdere mensen hun mening over kunnen geven en waar over gediscusseerd kan worden, kan je terecht in ASSC&D forum.

Roenes
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:39
met narie eens. Nogmaals: Ik zou een games gedeelte zwaar tof vinden, maar als je hier eenmaal aan begint kun je voor iedere tak een apart gedeelte maken.

Als het hek van de dam is.... ;)

SaphuA
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:28
Dus...
Zijn de mods het er ondertussen al over uit? :)

SaphuA
%Europe/Berlin %721 %2005, 18:18
Dus wat is het plan geworden? Heb nog steeds niets definietfs gehoord...

Dauntless
%Europe/Berlin %729 %2005, 18:30
Subtiele bumb, SaphuA... Je weet toch dat we dat zien? :p

Roenes
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:45
Subtiele bumb, SaphuA... Je weet toch dat we dat zien? :p:D

Ik zal dit onderwerp even in het zmof knallen zodat er een definitief oordeel kan komen. Nog even geduld dus :)

SaphuA
%Europe/Berlin %269 %2005, 07:27
Subtiele bumb, SaphuA... Je weet toch dat we dat zien? :p
Eheheh :)
Ja maar er kwamen geen replies meer dus ik dacht dat het topic misschien vergeten was ;)

Richard
%Europe/Berlin %869 %2005, 21:51
Ik vraag me af waarom je die discussie opnieuw opstart eigenlijk.

Kijk eens naar de manier waarop ons forum is ingedeeld.
We hebben een Scripting&Development hoek en een Animatie&Design hoek.
Dat gaat over technieken om je doel te bereiken.

Een games forum gaat over een toepassing van die techniek. Het ligt in dezelfde lijn als dat we een "website maak" forum zouden hebben.

Kortom, scripting vragen mbt een game gaan in de Script&dev hoek en animatie/vormgevings vragen gaan in de Ani&Design hoek.

matzo
%Europe/Berlin %762 %2005, 18:17
als ik vandaag naar het AS deel van scripting en development kijk, is dat het enigste subforum waar de posts van vandaag meer dan een pagina innemen. En daarvan is ong een vijfde (van vijfentwintig posts gemiddeld vijf tot 10) over het maken van games, bv cross over, bullets enz....
Volgens mij is het veel duidelijker als er inderdaad een gamesforum komt.
ik vind dus het asdeel veel te zwaar beladen.

Nu dit is mijn persoonlijke mening, en vele zijn het er misschien niet mee eens, maar ik denk dat evenveel al dan niet meer zich er wel in kunnen vinden

Roenes
%Europe/Berlin %776 %2005, 18:38
Matzo, wel goed kijken voordat je iets zegt. ;)

Het AS deel is idd een druk bezocht onderdeel, maar dat komt heus niet door de "vele" games vragen. Dat komt door mensen die niet eerst de zoekfunctie gebruiken, maar meteen vragen. Ik zie echt dagelijks preloader vragen, loadmovie vragen en ga zo maar door voorbij komen die zeker al 1000+ keer beantwoord zijn. Toch komen die steeds terug.

Dan nu even over de games topics in AS:
- Die bullets gaat over heel iets anders ;) Wel de topic lezen voor je em noemt ;) (gaat over het rondje in een lijst)
- Ik kwam op dit moment (half 7 ongeveer) op 5 a 6 topics in de eerste 5 pagina's van het AS forum. Dus dat is 6 topics op 125. Dat is dus zeer minimaal en vanwege deze "drukte" hoeft er geen games forum te komen..

En daar komen de eerder genoemde punten ook nog bij :)