PDA

Volledige versie bekijken : iRfanView converteert naar JPG ipv de nodige jpg

tijmen_4real
%Europe/Berlin %701 %2007, 16:50
Hoi !

Ik gebruik iRfanView (http://www.irfanview.com/) voor het aanpassen/converteren van .jpg bestanden, qua grootte(%/px), naam en kwaliteit(%).
Maar, iedere keer als ik converteer, verandert het programma de extensie naar .JPG in plaats van de voor het web benodigde .jpg.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem binnen het programma ?
Of weet iemand een andere batch converter voor dit soort werk aan te raden, waar ik dit probleem niet mee zal hebben ??
Greetz,

Tijmen_4Real 8D

Ea.Z
%Europe/Berlin %707 %2007, 16:59
foto's uploaden met een php script en kijken welke extensie het is.
Als het een '.jpg' is (lowercase of uppercase of mixedcase) hernoem het dan gewoon zelf naar '.jpg'.

Dan ben je zeker van je ding :)

Verder denk ik niet dat .JPG kwaad kan op het net...?

mech7
%Europe/Berlin %710 %2007, 17:03
nope maakt niet uit.. extensie zelf maakt bijna ook niks uit zolang je de juiste mimetype meestuurt.

RITS
%Europe/Berlin %713 %2007, 17:07
uhmmm, er is echt helemaal GEEN verschil tussen .JPG en .jpg
Het enige wat vervelend is, is dat sommige elementen niet echt met die hoofdletters om kunnen gaan.
Daar zijn wel extensie verander progs voor...
Zelf gebruik ik meestal total commander voor zulke dingen omdat die in 1x een complete map kan veranderen.
dus dan kan je gemakkelijk ingeven dat hij JPG in jpg moet veranderen, en kun je hem gewoon gebruiken.
Maar waarom zou je niet de JPG kunnen gebruiken?

Als jij een plaatje gebruikt wat als extensie JPG heeft, en jij upload ditzelfde plaatje naar je server, dan staat het toch overal goed?
Zelf gebruik ik het liefst photoshop om plaatjes en images aan te passen (handige macro-mode!!)
En dan kun je hem opslaan zoals je wilt.

Peace

PS - dahamn ! ik tik een reply en denk als 1ste, whoppaaaaaa ben 3de !!!

tijmen_4real
%Europe/Berlin %779 %2007, 18:42
Bedankt voor jullie reacties. Dacht dat alleen .jpg het op het web doet, en niet .JPG.
Maar inderdaad, na simpel testen, blijkt van wel.
Dit wordt alleen dan wel het aanpassen van de NODES in mijn xml.
Maar dat moet dan maar :(
Greetz en bedankt !

marcvz
%Europe/Berlin %035 %2007, 00:50
Toch raar.
Ik doe dat soort dingen ook altijd met iRfanView, maar ik krijg gewoon .jpg ipv .JPG..