Volledige versie bekijken : Reflection class
TheDutch
%Europe/Berlin %854 %2007, 20:30
Hoi,
De Reflection class kan een reflectie creeëren van een MovieClip. Het is mogelijk om de reflectie top,right,bottom,left neer te zetten, een Flash 8 filter mee te geven zoals je dat gewend bent bij een MovieClip, en je kunt zelfs een matrix meegeven aan de reflectie zodat je de reflectie bijvoorbeeld kunt skewen.
Package: com.erwinverdonk.flash.effects
Class: Reflection
Properties:
matrix:Matrix;
Een matrix object om de reflectie vorm te geven.
filters:Array;
Een array met filters om toe te passen op de reflectie.
alpha:Number;
Een nummer om de transparantie van de reflectie aan te passen.
scaleY:Number;
Een nummer om de hoogte in percentage van de reflectie aan te passen.
position: String;
Een string met één van de waarden top,right,bottom,left om de reflectie van positie te veranderen. Terwijl het mogelijk is de waarde via deze strings te wijzigen is het beter om de waarde te veranderen met de static class com.erwinverdonk.flash.effects.ReflectionPosition:
ReflectionPosition.TOP
ReflectionPosition.RIGHT
ReflectionPosition.BOTTOM
ReflectionPosition.LEFT
distance:Number;
Een nummer om de afstand tussen de MovieClip en de reflectie aan te passen.
interval:Number;
Een nummer om de interval van het updaten van de reflectie aan te passen.
Methods:
Reflection(mc:MovieClip):Void
Constructor
addReflection(alpha:Number, scaleY:Number, position: String, distance:Number, interval:Number):Void
Methode om een reflectie toe te voegen aan een MovieClip en geeft de reflectie MovieClip terug.
removeReflection():Void
Methode om een reflectie van een MovieClip te verwijderen.
updateReflection():Void
Methode om een reflectie van een MovieClip te updaten en geeft de reflectie MovieClip terug.
DEMO: http://www.flashdevils.com/Reflection_demo.html
Flashgirl
%Europe/Berlin %864 %2007, 20:44
Wat _stoer_!!! Hey, cool, je hebt mijn kerstman-animatie gebruikt :D (karakter van Mitch).
(Wil je niet een andere ani gebruiken, eentje die niet seizoensgebonden is :) ?)
Ik ben geen developer, dus inhoudelijk kan ik hier niets zinnigs over zeggen... Maar het ziet er echt erg goed uit...!
Nauzer
%Europe/Berlin %866 %2007, 20:47
tof gedaan! :)
helaas ben ik ook niet zo de AS-guru, dus als het werkt is het voor mij als gauw goed... en dat is het zeker ;) :)
erg gaaf!
sterretje
%Europe/Berlin %872 %2007, 20:55
Wauw, netjes hoor. Ik had inmiddels al gezien dat het d.m.v. javascript kon (hier (http://web2.0stores.com/blog/archives/automated-javascript-vertical-flip-image-reflection/) en hier (http://cow.neondragon.net/index.php/383-Reflectionjs-Demo)), maar ik had het nog niet met AS gezien... super handig, het biedt erg veel mogelijkheden.
TheDutch
%Europe/Berlin %877 %2007, 21:03
Dank allemaal! :)
(Wil je niet een andere ani gebruiken, eentje die niet seizoensgebonden is :) ?)
Heb je een leuke dan?
// EDIT: Bedankt voor de verplaatsing naar ShowCase :D.
Lorrens
%Europe/Berlin %917 %2007, 22:00
Wow, ziet er echt goed uit!!!
Waarom heb je dit gemaakt? Voor je werk of omdat je het leuk vind? :D
Erwinzzz
%Europe/Berlin %025 %2007, 00:36
Geweldig werk! Eindelijk na Dauntless met zijn A* weer ActionScript in de showcase. Ik ga morgen even kijken hoe je script eruit ziet.
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %031 %2007, 00:45
respect :)
TheDutch
%Europe/Berlin %274 %2007, 06:35
Waarom heb je dit gemaakt? Voor je werk of omdat je het leuk vind? :D
Omdat het fun is :).
waldo_cosman
%Europe/Berlin %386 %2007, 09:16
altijd leuk om in andermans code te snuffelen, vooral als het mooi geschreven is :)
tof gemaakt en handig in gebruik!
Nidd
%Europe/Berlin %429 %2007, 10:18
Super Dutch! :)
Ziet er mooi uit.. Ik ga er ook snel 'ns naar kijken!
Showcase-waardig? Absoluut! :)
Niels.
M0L
%Europe/Berlin %757 %2007, 18:10
Ziet er goed uit, is het free-to-use want het ziet er wel heel strak uit
TheDutch
%Europe/Berlin %881 %2007, 21:09
Thanks guys! Gebruik deze class zoals jij dat wilt. Heck, er zit geen enkele licentie op voor het gebruik. Je zou de class dus gewoon kunnen aanpassen en lanceren onder je eigen naam. Dat zou ik natuurlijk niet waarderen maar heeft geeft aan hoe vrij je bent dit te gebruiken. Het is dus aan jezelf hoe netjes je met het werk van anderen omgaat :).
M0L
%Europe/Berlin %976 %2007, 23:25
Ik heb de class nu gebruikt voor mijn site (WIP ). Werkt perfect!!!
En jouw naam wordt natuurlijk vermeld!!!
M0L
%Europe/Berlin %704 %2007, 16:55
Zou jij me kunne uitleggen hoe die matrix werkt, dus welke invloed de variablen hebben. Ik heb nu dit, maar is ik hier de getallen aanpassen wat gebeurt er dan bij welk getal
reflection.matrix = new flash.geom.Matrix(1,0, 0, 1, 90, 0);
arjonnetjuh
%Europe/Berlin %746 %2007, 17:55
Omdat het fun is :).
ik hoop toch dat je je werk leuk vindt?
Eeyz
%Europe/Berlin %753 %2007, 18:05
Ziet er goed uit!:D
matzo
%Europe/Berlin %815 %2007, 19:34
Zou jij me kunne uitleggen hoe die matrix werkt, dus welke invloed de variablen hebben. Ik heb nu dit, maar is ik hier de getallen aanpassen wat gebeurt er dan bij welk getal
reflection.matrix = new flash.geom.Matrix(1,0, 0, 1, 90, 0);
Misschien ben je hier iets mee:
http://livedocs.adobe.com/flash/8/main/00002389.html
Die matrix beschrijft dus, als ik het goed voor heb, de verschillende transformaties(translatie, rotatie, scale) die toegepast moeten worden op de kopie gemaakt via de draw.
Tenminste dat denk ik toch :#
TheDutch
%Europe/Berlin %877 %2007, 21:03
Dat heb je helemaal juist Matzo! :).
septunas
%Europe/Berlin %897 %2007, 21:32
Is zeer interessant studiemateriaal.
Thanks! :)
frontLawn.mow()
%Europe/Berlin %546 %2007, 13:06
ziet er goed uit,
ben alleen al een beetje uitgekeken op al die image-reflections. zie je echt veel te veel tegenwoordig.
BlackAdder
%Europe/Berlin %598 %2007, 14:22
Netjes, wie weet gebruik ik het ook ooit nog eens.. ;)
Neuro
%Europe/Berlin %753 %2007, 18:05
proficiat TheDutch,
leuk dat er nog eens een actionscript project in de showcase staat :)
dorque
%Europe/Berlin %695 %2007, 16:41
Is het misschien mogenlijk dat iemand een werkend voorbeeldje upload? Ik kom er zo echt niet uit :o
josko
%Europe/Berlin %737 %2007, 17:42
Thanks guys! Gebruik deze class zoals jij dat wilt. Heck, er zit geen enkele licentie op voor het gebruik. Je zou de class dus gewoon kunnen aanpassen en lanceren onder je eigen naam. Dat zou ik natuurlijk niet waarderen maar heeft geeft aan hoe vrij je bent dit te gebruiken. Het is dus aan jezelf hoe netjes je met het werk van anderen omgaat :).
Je zou er Gpl op kunnen zetten. Dat is ontworpen om open-source personen te beschermen, dus zou hier wat voor zijn, denk ik :)
http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html
TheDutch
%Europe/Berlin %795 %2007, 19:06
Dat doe ik vanaf mijn Flex 2/AS3 dingen (zie mijn zinlose Hibernate class) :).
-Rutger-
%Europe/Berlin %900 %2007, 22:36
Sorry dat ik in zo'n oud topic post, maar nu ik geinterreseert ben, kom ik erachter dat het een .rar is, kan je alstjeblieft ook een zip versie neerzetten? :)
TheDutch
%Europe/Berlin %909 %2007, 22:49
http://www.rarlabs.com ;).
Ganndlas
%Europe/Berlin %918 %2007, 23:03
http://www.rarlabs.com ;).Zie ik dat je die moet kopen? :S Of heb ik het nou mis.
Nou in ieder geval, hier (http://www.winrar.nl/) heb ik hem vandaan.
TheDutch, ik heb toch even een ZIP gemaakt als u dit niet wilt haal ik hem weg
Koen!
%Europe/Berlin %927 %2007, 23:15
Zie ik dat je die moet kopen? :S Of heb ik het nou mis.
Nou in ieder geval, hier (http://www.winrar.nl/) heb ik hem vandaan.
TheDutch, ik heb toch even een ZIP gemaakt als u dit niet wilt haal ik hem weg
Je kan gewoon de trial downloaden, zitten geen beperkingen of echte tijdslimiet aan. :)
-Rutger-
%Europe/Berlin %330 %2007, 08:56
Dankjewel jongens! Die class ga ik eens even bekijken :) En misschien ook wel gebruiken :)
TheDutch
%Europe/Berlin %322 %2007, 08:45
Enjoy! ;)
panda1210
%Europe/Berlin %615 %2007, 15:45
Dit script komt echt als geroepen, alleen werkt hij maar voor de heflt, letterlij, alsof er een vlak over de andere helft van mijn reflectie heenzit. Verder doetie het gewoon, alles beweegt mee enzo. Alleen je ziet maar de helft. :S Weet iemand hoe dit komt?
quadrovision
%Europe/Berlin %666 %2007, 16:59
Ik heb het zelfde probleem als ik dus mijn filmpje render dan word alleen het rechter deel weergegeven en het andere deel dat laat ie niet zien .
Het deel dat ie wel laat zien werkt perfect |)
hier is mijn script misschien zit daar een foutje in:
import Site.Reflectie.com.erwinverdonk.flash.effects.Refl ection
import Site.Reflectie.com.erwinverdonk.flash.effects.Refl ectionPosition
var reflectionColorArray = [3.000000E-001, 5.900000E-001, 1.100000E-001, 0, 0, 3.000000E-001, 5.900000E-001, 1.100000E-001, 0, 0, 3.000000E-001, 5.900000E-001, 1.100000E-001, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0];
var reflectionColorMatrixFilter = new flash.filters.ColorMatrix(reflectionColorArray);
MovieclipReflection = new com.erwinverdonk.flash.effects.Reflection(Moviecli p);
MovieclipReflection.addReflection(60,120,"bottom",-60, 3.000000E-001);
Stuck here :(
vector monkey
%Europe/Berlin %479 %2007, 12:30
Volgens mij doe ik iets heel doms fout ofzo.
Het importeren van die class lukt wel.
Maar hoe krijg ik daarna die reflection in g*dsnaam op een movieclip ?
ik doe het nu met:
import com.erwinverdonk.flash.effects.Reflection
import com.erwinverdonk.flash.effects.ReflectionPosition
foto30.addReflection(100, 100, "bottom", -5, 20)
stop()
foto30 is de movieClip
alvast bedankt!
matzo
%Europe/Berlin %492 %2007, 12:49
Zo zou het moeten werken:
var reflectionFoto30:Reflection = new Reflection(foto30);
reflectionFoto30.addReflection(100, 100, "bottom", -5, 20);//eventueel vooraf laten gaan door 'mc_reflection:Movieclip = ' om de reflection movieclip apart ook te kunnen besturen...
stop();
vector monkey
%Europe/Berlin %494 %2007, 12:52
Konings! TNX
Waarom snap ik dat nou niet meteen? :P
Flashkiddy
%Europe/Berlin %667 %2007, 17:01
nog ff een punt-komma'tje toevoegen in regel 55 :p
vector monkey
%Europe/Berlin %670 %2007, 17:05
Dat maakt echt helemaal niks uit. Ik typ al 5 jaar AS zonder punt-komma's.
Hoe minder punt-komma's, hoe minder kb's :P
Flashkiddy
%Europe/Berlin %759 %2007, 19:13
Dat maakt echt helemaal niks uit. Ik typ al 5 jaar AS zonder punt-komma's.
Hoe minder punt-komma's, hoe minder kb's :P
Dan meot je dat lekker doen....... maar ik plaats m'n punt-komma's lekker waar ze horen, kan alleen maar gedonder schelen.
Dan nog iets over deze class: hij is echt toppie! Wel een beetje zwaar op de CPU, maar desalniettemin errug nice!
Ik heb alleen een raar iets, misschien dat het bekend voorkomt. Mijn reflectie wil niet wegfaden. Met een simpel movieclipje op de stage doet hij dat wel, maar deze specifieke movieclip doet het niet......
Code:
this.mReflection = new Reflection( BuildGui.sMainclip_mc );
this.mReflection.addReflection(15, 50, "bottom", 20, 35);
Check mijn screenshotje:
http://img62.imageshack.us/img62/6875/screenshotgp5.th.jpg (http://img62.imageshack.us/my.php?image=screenshotgp5.jpg)
vector monkey
%Europe/Berlin %764 %2007, 19:21
Dan meot je dat lekker doen....... maar ik plaats m'n punt-komma's lekker waar ze horen, kan alleen maar gedonder schelen.
Dat bedoel ik nou juist, het scheelt niks.. alleen maar kb's
-Rutger-
%Europe/Berlin %806 %2007, 20:21
Ik heb ook een probleempje, ik krijg telkens deze error:The class or interface 'com.erwinverdonk.flash.effects.Reflection' could not be loaded.
Ik snap het niet! Hij moet hem toch gewoon kunnen laden? Wat doe ik fout?
Ganndlas
%Europe/Berlin %890 %2007, 22:22
Ik heb ook een probleempje, ik krijg telkens deze error:
Ik snap het niet! Hij moet hem toch gewoon kunnen laden? Wat doe ik fout?Heb je je FLA wel in de zelfde map opgeslagen als de map waar com/.. in staat?Check mijn screenshotje:
http://img62.imageshack.us/img62/6875/screenshotgp5.th.jpg (http://img62.imageshack.us/my.php?image=screenshotgp5.jpg)Lol , ziet er mooi uit. ;)Dat bedoel ik nou juist, het scheelt niks.. alleen maar kb'sBlijf vooral door zeiken over de punt komma zeg... Het ziet er gewoon netter uit. :)
bboo
%Europe/Berlin %841 %2007, 21:11
Hello guys
first of all: sorry, I don't speak any dutch
(it was quite hard to understand how to register ;)
I've been looking for this reflection class for almost 2 weeks..would be great if someone could translate it or simply tell me in english how to use it...I have low Flash knowlegdge, too :(
I want to reflect my gallery on http://bboo.uttx.net...its a swf file...
please help me guys
thank you so much
bboo
Ganndlas
%Europe/Berlin %860 %2007, 21:39
Hello guys
first of all: sorry, I don't speak any dutch
(it was quite hard to understand how to register ;)
I've been looking for this reflection class for almost 2 weeks..would be great if someone could translate it or simply tell me in english how to use it...I have low Flash knowlegdge, too :(
I want to reflect my gallery on http://bboo.uttx.net...its a swf file...
please help me guys
thank you so much
bbooBabelfish (http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=nl_en&url=http%3A%2F%2Fwww.flashfocus.nl%2Fforum%2Fshowt hread.php%3Ft%3D28525) ;)
Oke niet perfect engels maar moet toch leesbaar zijn...
vector monkey
%Europe/Berlin %921 %2007, 23:07
Babelfish (http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=nl_en&url=http%3A%2F%2Fwww.flashfocus.nl%2Fforum%2Fshowt hread.php%3Ft%3D28525) ;)
Oke niet perfect engels maar moet toch leesbaar zijn...
wtf?!?! whaha dat heb ik nog nooit gezien.. hoe krijg je dat voor elkaar?
Ruben!
%Europe/Berlin %923 %2007, 23:10
Better do not use babelfish, it also translates the code.
bboo
%Europe/Berlin %940 %2007, 23:34
yeah thanks...I will use the dutch code and the english "manual" :)
As I told you, I'm a flash noob.. :)
can somebody post a sample code (a whole one) for using the reflection on a imported (external) swf (which should not resize itself in the main swf, but keep the 768*400pix size it has)
I tried to handle with the loadMovie etc but I have a lot of problems keeping the external swf the original size...don't know why...
Would be great!!
hartelijk dank aan allemaal
(right?)
bbo
-Rutger-
%Europe/Berlin %948 %2007, 23:46
very gaaf! Wahaha ^^ Babelfish is great, never heard of it before :')
But back on-topic, I think you should contact the creator of this class; Erwin Verdonk.
I think he would react very fast with e-mail, in case of vacations or something else.
Ganndlas
%Europe/Berlin %952 %2007, 23:51
wtf?!?! whaha dat heb ik nog nooit gezien.. hoe krijg je dat voor elkaar?Was ik ooit eens op Google tegen gekomen toen mijn engels nog niet zo goed was, maar ja het vertaalt zo matig dat het eigenlijk geen lezen aan is. ;)
Better do not use babelfish, it also translates the code.Hoe bedoel je? Behalve Guard word verandert er bij mij niet veel raars
Ruben!
%Europe/Berlin %957 %2007, 23:59
bij bijvoorbeeld post #34 doet hij een beetje vreemd met de code, het is gewoon oppassen;)
vector monkey
%Europe/Berlin %959 %2007, 00:01
Was ik ooit eens op Google tegen gekomen toen mijn engels nog niet zo goed was, maar ja het vertaalt zo matig dat het eigenlijk geen lezen aan is. ;)
Het is vooral super grappig.
BVG
%Europe/Berlin %902 %2007, 22:39
Hoe werkt die refection class nou eigenlijk..
Je krijgt 2 as files mee , maar hoe zet je deze in je projecten..
hoe gebruik je ze
Veder super werk ^^
vector monkey
%Europe/Berlin %392 %2007, 10:24
Hoe werkt die refection class nou eigenlijk..
Je krijgt 2 as files mee , maar hoe zet je deze in je projecten..
hoe gebruik je ze
Veder super werk ^^
Blader even een paar pagina's terug want ik heb dezelfde vraag gesteld.
Je moet wel een klein beetje flash kennis al hebben natuurlijk.
BVG
%Europe/Berlin %676 %2007, 17:14
ja stom, maar ik kom steeds op 2 errors..
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 4: The class or interface 'com.erwinverdonk.flash.effects.Reflection' could not be loaded.
**Error** Symbol=Symbol 2, layer=Layer 1, frame=1:Line 4: The class or interface 'com.erwinverdonk.flash.effects.Reflection' could not be loaded.
code :
var reflectionFoto30:Reflection = new Reflection(foto30); reflectionFoto30.addReflection(100, 100, "bottom", -5, 20);
//eventueel vooraf laten gaan door 'mc_reflection:Movieclip = ' om de reflection movieclip apart ook te kunnen besturen... stop();
mc video = foto30
reflection mc = mc_reflection
wat gaat er verkeert:S ?
vector monkey
%Europe/Berlin %682 %2007, 17:23
Volgens mij heb je die as-bestanden niet op de goede plek staan.
de mapjes moeten wel kloppen.
BVG
%Europe/Berlin %686 %2007, 17:28
ja me fla staat in com/erwinverdonk/flash/effects
en de as ook.
michelsteege
%Europe/Berlin %738 %2007, 18:42
je fla moet niet in die map je fla moet in de map voor com/erwinverdonk/flash/effects
BVG
%Europe/Berlin %751 %2007, 19:02
ja bedankt hij werkt nu ^^
Down
%Europe/Berlin %485 %2007, 12:38
Dit script komt echt als geroepen, alleen werkt hij maar voor de heflt, letterlij, alsof er een vlak over de andere helft van mijn reflectie heenzit. Verder doetie het gewoon, alles beweegt mee enzo. Alleen je ziet maar de helft. :S Weet iemand hoe dit komt?
Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik heb eigenlijk geen idee hoe dit komt..
M0L
%Europe/Berlin %710 %2007, 17:02
Ik had dit script zelf nodig in AS3, dus heb het script even omgeschreven.
Werkt precies hetzelfde, alleen scaleY is nu van schaal 0 tot 1, omdat dat normaal is AS3.
Ik heb niet alles getest, alleen de gebruikelijke functie's dus er kunnen nog bugs inzitten!
pete_zahut
%Europe/Berlin %700 %2007, 16:48
Ik gebruik de AS3 versie van deze class, maar heb de indruk dat de reflectie net altijd één pixel te smal is. is hier een oplossing voor?
Ea.Z
%Europe/Berlin %106 %2007, 02:33
Ik had dit script zelf nodig in AS3, dus heb het script even omgeschreven.
Werkt precies hetzelfde, alleen scaleY is nu van schaal 0 tot 1, omdat dat normaal is AS3.
Ik heb niet alles getest, alleen de gebruikelijke functie's dus er kunnen nog bugs inzitten!
Top werk. Hier even gebruikt in een oefeningetje, en werkte meteen perfect. Good job :)
Baukereg
%Europe/Berlin %462 %2007, 11:06
Ik heb ook net de AS3 versie gedownload, maar ik krijg m niet aan de praat. Geen errors of zo, maar ik zie gewoon geen reflectie.
import com.erwinverdonk.flash.effects.*;
// test movie
var _test:MovieClip = new test_mc();
_test.x = stage.stageWidth /2;
_test.y = stage.stageHeight /2;
addChild(_test);
// create reflection
var _reflect:Reflection = new Reflection(_test);
_reflect.addReflection(1, 1, "bottom", -5, 20);
// debugging
trace(_reflect); // [object Reflection]
trace(_reflect.updateReflection()); // [object MovieClip]
Ea.Z
%Europe/Berlin %598 %2007, 14:22
je moet wel maken dat je MovieClip 'zichtbaar' is op de stage :p
Laad bv een image in, smijt deze in een MovieClip en pas er dan de reflection op toe (zoals je dat hierboven hebt gedaan) en dan werkt dat gewoon :)
Baukereg
%Europe/Berlin %626 %2007, 15:02
test_mc is een movieclip die vanuit de library wordt geplukt. Nogmaals, _test is wel zichtbaar, alleen de reflectie zie ik niet. Als ik _test.numChildren trace, dan is dat normaal 1, en na aanmaak van de reflectie 3. Dat gaat ook goed dus.
Ea.Z
%Europe/Berlin %704 %2007, 16:54
maak er eens
_reflect.addReflection(1, 1, "bottom", 0,1);
van... wat krijg je dan?
Baukereg
%Europe/Berlin %714 %2007, 17:08
Dat was het niet...
...maar ik heb het wel opgelost! ^^
Best wel onnozel, maar de Reflection class reflecteert alleen datgene wat in het 'positieve' gedeelte valt. Alles wat zich links of boven het registratie punt (x:0, y:0) valt, wordt niet meegenomen!!! Dat is dus ook de oplossing op de vraag van panda1210 (zie #60) dat de helft weg valt, omdat bij hem het registratie punt midden in de movieclip valt.
M0L
%Europe/Berlin %785 %2007, 18:50
Dat kan voorholpen worden door tx en ty van de matrix van BitmapData.draw zo aan te passen, dat alles naar 0, 0 wordt verplaatst ;)
BitmapData.draw kan namelijk alleen alles boven (0,0) kopieëren.
argama
%Europe/Berlin %836 %2007, 20:03
Ik heb een rode balk in IE waar normaal de reflectie moet komen?
Iemand een idee?
Baukereg
%Europe/Berlin %616 %2007, 14:48
Dat kan voorholpen worden door tx en ty van de matrix van BitmapData.draw zo aan te passen, dat alles naar 0, 0 wordt verplaatst ;)
BitmapData.draw kan namelijk alleen alles boven (0,0) kopieëren.
Beetje laat, maar bedankt voor de tip! ^^
Ik heb er zojuist mee geëxperimenteerd, en dit is de meest simpele oplossing:
import com.erwinverdonk.flash.effects.*;
import flash.geom.Matrix;
var _object:myObject = new myObject ();
var correction:Number = _object.height;
addChild(_object);
var _reflect:Reflection = new Reflection(_object);
_reflect.addReflection(0.6, 1, ReflectionPosition.BOTTOM, -correction, 1);
_reflect.matrix = new Matrix(1, 0, 0, 1, 0, correction);
Waarbij je correction moet definieren voordat je de reflectie toepast.
soundcraft
%Europe/Berlin %719 %2007, 17:16
Allereerst: Super dat er zo'n class is!
Ik krijg het alleen niet voor mekaar, ik ben geen ster in flash maar ik
heb een movieclip genaamd: mclogo
en ik wil daarvan een reflectie....
dit is de code die ik gebruik:
var reflectionmclogo:Reflection = new Reflection(mclogo);
reflectionmclogo.addReflection(100,100,"bottom",-5,20);//eventueel vooraf laten gaan door 'mc_reflection:Movieclip = ' om de reflection movieclip apart ook te kunnen besturen...
stop();
maar ik zie geen reflectie, en hij geeft verder ook geen melding...
Nauzer
%Europe/Berlin %736 %2007, 17:40
addReflection(alpha:Number, scaleY:Number, position: String, distance:Number, interval:Number):Void
Methode om een reflectie toe te voegen aan een MovieClip en geeft de reflectie MovieClip terug.
Dus mclogo.addReflection zou het dan moeten zijn.... maar daar is eigenlijk dit topic niet voor! Open voor vragen een nieuw topic in het AS 2.0 forum :)
TheDutch
%Europe/Berlin %492 %2007, 11:48
Dus mclogo.addReflection zou het dan moeten zijn....
Niet helemaal hoor Nauzer, hij heeft het goed geimplementeerd :).
@soundcraft: Kijk naar Baukereg zijn vraag én oplossing hier direct boven, is hetzelfde probleem die jij hebt.
rogiermars
%Europe/Berlin %853 %2008, 20:29
Niet helemaal hoor Nauzer, hij heeft het goed geimplementeerd :).
@soundcraft: Kijk naar Baukereg zijn vraag én oplossing hier direct boven, is hetzelfde probleem die jij hebt.
He jongens ik gebruik voornamelijk flash met amf php. Is het ook mogelijk om de class te gebruiken op de afbeeldingen die ik uit de database haal in mijn flash site. Ik probeer het wel alleen hij laat niks zien uit afbeeldingen uit de database. Misschien heeft iemand hier een antwoord op
TheDutch
%Europe/Berlin %285 %2008, 06:50
Dan moet je de reflectie even updaten op het moment dat de foto volledig geladen en zichtbaar is :).
Zie de Reflection.updateReflection() method.
morreke
%Europe/Berlin %865 %2008, 20:45
ik had eigenlijk een vraagje. de reflection begint eigenlijk net onder waar je mc stopt. mijn mc is bvb 200 px lang (visable), dus de reflection begint net eronder MAAR. ik mask een tekstvak en dat tekstvak ligt buiten die 200px dus mijn reflection ligt ook lager. Hoe kan ik dat negeren of is dat niet mogelijk ?
ik hoop dat het hier duidelijk is:
http://img150.imageshack.us/img150/6039/vakjn4.jpg
iFlex
%Europe/Berlin %641 %2008, 16:23
Ik heb deze class al een aantal keer gebruikt, echt nice. Zelfs een keer 2 reflecties...
links en rechts... was echt leuk om te gebruiken...
Sneejk
%Europe/Berlin %574 %2008, 14:47
Probleempje...Hij reflecteert perfect maar hij vergeet een stukje ? =(
Hoe is dit in godsnaam mogelijk ?? Ik heb al zitten kijken naar de classes maar kvind nix
Smedt
%Europe/Berlin %611 %2008, 15:40
Mooie class, ga hem volgende week eens testen ^^
celar
%Europe/Berlin %552 %2008, 14:15
Weet iemand of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld de combobox component mee te nemen in de reflectie. Nu laat hij alleen de box zien maar niet de dropdown. Of is het zo dat bitmapData niet werkt met Flash components?
awesomo
%Europe/Berlin %564 %2008, 14:32
ik had eigenlijk een vraagje. de reflection begint eigenlijk net onder waar je mc stopt. mijn mc is bvb 200 px lang (visable), dus de reflection begint net eronder MAAR. ik mask een tekstvak en dat tekstvak ligt buiten die 200px dus mijn reflection ligt ook lager. Hoe kan ik dat negeren of is dat niet mogelijk ?
ik hoop dat het hier duidelijk is:
http://img150.imageshack.us/img150/6039/vakjn4.jpg
maakte jij de 2fabiola website?
ps: mooi werk :)
vector monkey
%Europe/Berlin %681 %2008, 17:21
Probleempje...Hij reflecteert perfect maar hij vergeet een stukje ? =(
Hoe is dit in godsnaam mogelijk ?? Ik heb al zitten kijken naar de classes maar kvind nix
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het ligt aan het moment waarop je de reflection maakt, waarschijnlijk is het vlakje dan nog niet helemaal klaar met scale-animeren?
TheDutch
%Europe/Berlin %289 %2008, 07:56
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het ligt aan het moment waarop je de reflection maakt, waarschijnlijk is het vlakje dan nog niet helemaal klaar met scale-animeren?
Dat zou heel goed kunnen. Wanneer je de reflectie wilt toepassen op een animatie dan kan je het beste een update interval meegeven als parameter aan de addReflection() method. Je kunt ook met de hand updaten door de updateReflection() method aan te roepen :).
TheDutch
%Europe/Berlin %295 %2008, 08:06
Weet iemand of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld de combobox component mee te nemen in de reflectie. Nu laat hij alleen de box zien maar niet de dropdown. Of is het zo dat bitmapData niet werkt met Flash components?
De onderliggende werking van het ComboBox component wordt vaak verkeerd begrepen. Het ComboBox component is eigenlijk een button+label+icon en een list als popup. Wanneer je op de button klikt dan lijkt ie een menu uit te klappen maar werkelijk maakt hij een popup die hij onder de button positioneert. Je zet de reflectie dus op de button van de het ComboBox component. Helaas kan je de button en popup niet samen pakken in een reflectie omdat ze los van elkaar op de stage bestaan elk op een verschillend niveau.
Je zou een reflectie kunnen zetten op de button (of wel het ComboBox component) en een tweede reflectie op ComboBox.dropdown (of wel de popup). De reflectie voor de popup moet dan wel worden toegevoegd via het event "open" omdat de popup enkel bestaat wanneer hij open is. Ik weet niet hoe dat zal ogen, maar het is wellicht het proberen waard :).
The Flash Noob
%Europe/Berlin %514 %2008, 13:20
K wordt al duizelig als ik naar die scripts kijk xD
zoveel codes =O 0=)
TheDutch
%Europe/Berlin %340 %2008, 08:10
Aangezien ik nooit één op één antwoord geef op dit soort emails/PBs, geef ik hier maar even kort antwoord :)
Is het mogelijk dat je klasse veel errors geeft in CS4?
Wel wanneer je hebt gekozen voor ActionScript 3 in plaats van ActionScript 2. Je moet voor deze class altijd ActionScript 2 kiezen omdat hij daar voor gemaakt is.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.