PDA

Volledige versie bekijken : Setproperty probleem

roelofk
%Europe/Berlin %915 %2005, 22:57
Ik heb een schiet spelletje gemaakt welke ik wil integreren in een andere flash file. Als ik hem integreer in mijn ander flash file krijg ik de volgende foutmelding:
Target not found: Target="/dummy" Base="_level0.instance9"

Dit is de actionscript code van de clip voor de dummy (de dummy is het doelwit):
/:scopeh = 0;
/:scopev = 0;
/:dummyh = Number(random(440))+50;
/:dummyv = Number(random(380))+50;
next = random(7);
setProperty("/dummy", _x, dummyh);
setProperty("/dummy", _y, dummyv);
tellTarget ("/dummy") {
gotoAndPlay(1);
}

Ik denk dat het een zogenaamd path probleem is maar ik heb al vanalles geprobeerd met _root.shoot.dummy (shoot is de movieclip waar de layer dummy in staat) en _level0 of _level1

en ik kom er niet uit. plz help.

Dauntless
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:03
Ben je zeker dat je Mx 2004 hebt? Al je publish settings staan op 5 en die syntax die je gebruikt is ook verschrikkelijk verouderd.

Daarbij zal die . (dot syntax) dan ook niet werken omdat je publisht naar FP5 ..

roelofk
%Europe/Berlin %957 %2005, 23:59
ja, ik heb mx 2004

en die syntax is ook niet van mijzelf, maar die heb ik van een andere fla die ik omgebouwd had naar mijn eigen shietspelletje daar zullen die publishsettings ook wel vandaan komen.

roelofk
%Europe/Berlin %960 %2005, 00:03
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt ik heb het net omgezet naar publish settings voor player 7 maar dan krijg ik alleen maar nog veel meer fouten.

Hoe kan ik dit anders doen???? Je begrijpt dat ik geen actionscript held ben, ik was allang blij dat ik een beetje snapte wat bepaalde functies deden.

Dauntless
%Europe/Berlin %963 %2005, 00:07
Zogouw je publisht naar FP7 (en misschien ook FP6) gaat hij idd klagen dat hij :/ niet kent...

Misschien heb je hier iets aan: klik (pagina 2! (http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/paths/index2.shtml)

SaphuA
%Europe/Berlin %319 %2005, 08:39
Wat Dauntless bedoeld is dat je de zeeeer oude Flash 4-syntax gebruikt. Deze werkt nog met tellTarget ed, wat is vervangen door de dot-syntax. Het compilen van Flash-4 syntax zou echter geen probleem moeten zijn, maar alsnog raad ik je aan om de code opnieuw te schrijven en dan geheel in de dot-syntax.
Bestudeer de link van Dauntless maar even en probeer eerst maar even wat meer van AS te leren voordat je verder gaat met het maken van een game.

roelofk
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:05
Die game die werkt prima, maar niet embedded in mijn film das het probleem maar dankzij jullie commentaar ben ik al een stuk verder gekomen :) Thanx, es ff kijken hoe ik de rest aan de praat krijg.