PDA

Volledige versie bekijken : button vraag

tommy456
%Europe/Berlin %870 %2005, 21:53
Hallo, ik ben een beginner wat flash betreft, ik wou voor mijn website een flashintro maken maar dat lijkt moeilijker dan ik gedacht had.

Ik heb een afbeelding ingevoegd die van rechts ingevoegd word in het scherm, (nu het stuk dat niet lukt) als de afbeelding in het midden van het scherm staat zou deze een button moeten worden en wanneer je er dan op klikt zou de afbeelding langs de linkerkant van het scherm moeten verdwijnen. wanneer de afbeelding van het scherm is zou de homepage moeten geopend worden.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd :confused:

Weet iemand hier raad mee ?

Alvast bedankt

tommy

giel12
%Europe/Berlin %882 %2005, 22:10
Je kan een transparante button in een andere laag zetten op de frame waarop de button moet werken. Je maakt een aparte actionslayer en daarin zet je de actie stop(); op de button zet je de actie on(release){ play(); }...

Moeilijk in detail uit te leggen... kijk eens op tutorials van actionscript... basis...

tommy456
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:44
Bedankt voor de reactie, ik heb het nu voor elkaar gekregen dat de fabeelding stopt en door er op te klikken dat deze weer verder gaat.

Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het laatste frame de intro sluit en de pagina home.htm (die in dezelfde map staat op de site) geopend wordt ?

Fatty Owl
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:49
dan moet je op die laatste frame zetten : getURL ("http://jelinkvanhome")
dan moet home ook online staan