PDA

Volledige versie bekijken : te veel voor een if check?

clan-kill3r
%Europe/Berlin %966 %2007, 23:12
if (_root["mc_"+unit[i]+"_"+i]._x>startX & _root["mc_"+unit[i]+"_"+i]._x<_xmouse || _root["mc_"+unit[i]+"_"+i]._x<startX & _root["mc_"+unit[i]+"_"+i]._x>_xmouse) {

Het deel voor de || lukt altijd wel maar na de || lukt nooit, zelfs als ik alles na de || vervang door b.v. 10 == 10 dan gaat hij nog naar de else toe?
Hoe komt dat?

Albus
%Europe/Berlin %972 %2007, 23:19
Mss helpt het als je wat meer haken zet.

josko
%Europe/Berlin %006 %2007, 00:09
X & _

is dat niet && ?

TheDutch
%Europe/Berlin %242 %2007, 05:49
& moet inderdaad && zijn :).

Larsvu
%Europe/Berlin %333 %2007, 08:00
Teveel voor een if statement bestaat niet, teveel voor een if statement voor een mens bestaat wel.

clan-kill3r
%Europe/Berlin %731 %2007, 17:33
&& helpt niks, en wanneer gebruik je een nekele & en wanneer een dubbelle?
Moet ik fla uploaden?

BernardV
%Europe/Berlin %737 %2007, 17:42
& is bitwise AND (staat ook in de flash help)
&& is een conditional AND dus voor een vergelijking.

clan-kill3r
%Europe/Berlin %753 %2007, 18:05
wanneer gebruik je de eerste, ik heb in de flashhulp gekeken maar is niet helder genoeg voor mij.

En ik weet al waarom de if niet wou, er stond nog een if boven die alleen true is als ik met de muis van links naar rechts ging dus andersom kwam de code nooit bij de if aan waarvan ik dacht dat daar het probleem lag.

BernardV
%Europe/Berlin %764 %2007, 18:20
Ik was bezig met een tutorial over bitwise operatoren en wanneer je ze zou kunnen gebruiken/wat ze doen. Ik heb nog niet de tijd gehad deze af te maken, maar dat zal niet erg lang meer duren, zodra deze klaar is zie je hem wel :)

Maar vergeet hem eerst ;) Als je niet direct weet wat bitwise operatoren zijn mis je ze nu ook nog niet :)

frontLawn.mow()
%Europe/Berlin %797 %2007, 19:08
mcX = _root["mc_"+unit[i]+"_"+i]._x;
if (
(mcX > startX && mcX < _xmouse) ||
(mcX < startX && mcX > _xmouse)
) {

zo moet ie werken, denk tenminste dat je 'm zo bedoeld...