PDA

Volledige versie bekijken : Search providers geven verkeerde tekst weer

artistmind
%Europe/Berlin %465 %2007, 11:10
Ik heb een probleem. Mijn site wordt goed gevonden door de search providers. Alleen de tekst die er bij wordt gezet die klopt niet. Er staat namelijk:

Portfolio van multimedia ontwerper Jeroen van Beuningen. Met algemene informatie en een gallerij.

Deze tekst heeft nooit op mijn website gestaan en staat er nu ook niet op. Ik snap niet waar hij die tekst vandaan haalt. Hoe kan het dat er een andere tekst wordt weergegeven dan er ooit op mijn site heeft gestaan.

Kan iemand anders mijn tekst aanpassen in alle search enigen?

Groeten,

Jeroen
www.artistmind.nl

Laiverd
%Europe/Berlin %470 %2007, 11:16
Ooit moet er een keer ergens die tekst hebben gestaan. Zoekmachines verzinnen dit soort dingen echt niet zelf. Wat je zou kunnen doen is je site opnieuw aanmelden.

John

mech7
%Europe/Berlin %473 %2007, 11:22
Zet een metatag description in je doc.. dat laat de zoekmachine zien. Je hebt nu een beetje wazig wat tekst staan een body tag en dan daaronder weer een body tag :s

josko
%Europe/Berlin %474 %2007, 11:23
Ik denk dat je ooit jezelf hebt ingeschreven op google. Dan pakken ze je de volgende keer mee. Anders loop je het risico niet op google te komen als er geen links naar jou site zijn.

En toen heb je deze beschrijving opgegeven denk ik.

Tis vast wel te vinden op google zelf, hoe je dit aanpast.

TheDutch
%Europe/Berlin %524 %2007, 12:35
Wanneer je deze (http://dmoz.org/World/Nederlands/Computers/Multimedia/) bedoeld kan ik je zeggen dat iedereen je daar heeft kunnen toevoegen. Deze open directory indexeert namelijk helemaal geen sites :).

artistmind
%Europe/Berlin %857 %2007, 20:35
Hey,

Ik heb de google forum gekeken, en daar stond in dat google sommige site als linkfarm aanvinkt en dat er dan niet naar de inhoud wordt gekeken maar gekeken wat anders site over jou zeggen. Dus hij haalt die informatie wel degelijk van andere sites vandaan.

Ikzelf vind het wel vaag dat hij dat doet. Ik heb daar ook een vraag gepost en gekeken of ik een antwoord krijg hoe ik dat moet oplossen. Maar elke flash gebruik loopt hier tegen aan.

Misschien is meta tage wel handig.

Jeroen

mknol
%Europe/Berlin %873 %2007, 20:58
sorry maar google is geen mannetje die de hele dag naar sites loopt te kijken en een vinkje bij je site zet hoor.

de tekst die je opgeeft is van dmoz, de link die TheDutch je gaf.

TheDutch
%Europe/Berlin %902 %2007, 21:40
DMOZ is een "linkfarm". Google indexeerd DMOZ en laat daar nu net een link naar jouw site in staan die door jezelf of door iemand anders daar is neergezet. Wanneer je dan binnen Google zoekt op bepaalde zoekwoorden die (wel of niet) toevallig zijn gebruikt in de tekst bij DMOZ dan krijg je DMOZ als zoekresultaat terug met een link naar jouw site.

Er is dus helemaal niets raars aan :).