PDA

Volledige versie bekijken : flash photo gallery gezocht?!

josleeg
%Europe/Berlin %973 %2007, 23:21
Ik ben al enige tijd op zoek naar een flash photo gallery, ik heb reeds vele flash ‘template’ sites bezocht maar nog niet de juiste gevonden.

Dit is ongeveer de stijl waar ik op zoek naar ben http://www.edlokawa.com/ super clean en functioneel.

Weet iemand een goede template site waar ik een kwalitatief goede en vergelijkbare galerie kan vinden? Het liefst een gallery met een xml dataset er onder ..

Thanks!

ninetynine
%Europe/Berlin %985 %2007, 23:39
Google you're friend

http://www.google.be/search?hl=nl&q=flash+image+gallery&btnG=Google+zoeken&meta=

eerste resultaat

nog een bekende :

simpleviewer
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/

josleeg
%Europe/Berlin %992 %2007, 23:49
thanks, alleen ik vind ze nog iets te gewoon :)

Ea.Z
%Europe/Berlin %018 %2007, 00:26
je kunt voor een van de besten/meest gekenden gaan ( www.imagevuex.com ) maar deze is dan wel betalend.
Hoedanook: ik vind hem top.

eZula
%Europe/Berlin %602 %2008, 14:27
Sorry dat dit een reactie is op een oude post. Maar deze http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/ vind ik prachtig. Hoe begin je aan zoiets? Heeft iemand hiervoor een tutorial?

eZula
%Europe/Berlin %423 %2008, 10:10
Kan iemand hier me op weg helpen?

Rogier!
%Europe/Berlin %912 %2008, 21:54
Kan iemand hier me op weg helpen?
Probeer eerst Flash onder de knie te krijgen, als je dat nog niet kan, dan ga je zoeken op Google naar XML in flash, want zo werkt de simpleviewer. Download hem eens, ga eens kijken hoe dit systeem in elkaar zit. (al heb je niet de bronbestanden, wel de XML en de structuur).

Ik denk dat als je een paar goede tut's volgt, je al een heel eind verder komt! Succes! :)

eZula
%Europe/Berlin %453 %2008, 10:52
dank je. ik probeer zelf nog wat verder te bricoleren. als ik straks terug vast kom te zitten stuur ik eens door wat ik al heb.

Ea.Z
%Europe/Berlin %516 %2008, 12:24
Simpleviewer is toch gewoon gratis te downloaden?
Of is dat nu veranderd??

eZula
%Europe/Berlin %528 %2008, 12:40
Je kan het downloaden en gebruiken. Maar er blijft simleviewer opstaan. Maak het dan liever zelf.

Ea.Z
%Europe/Berlin %641 %2008, 15:23
pff, als dat een reden is :p
Dus geen wordpress enzo ook niet? :p

eZula
%Europe/Berlin %741 %2008, 17:48
Neen, liever niet. Maak het dan liever iets eenvoudiger. :p

Ea.Z
%Europe/Berlin %924 %2008, 22:11
blijkbaar moet je nog leren dat je het warm water niet opnieuw kan uitvinden, want degene die het nu levert kan het sneller en beter leveren dan jijzelf ;)

eZula
%Europe/Berlin %989 %2008, 23:45
Daar heb je terug gelijk in. Maar als je het zelf probeert en hier en daar wat uitleg krijgt, of op weg geholpen wordt, leer je heel veel bij. Als je alles vrij van het net plukt, zal je ook een mooi eindresultaat hebben maar zal je zelf weinig bij hebben geleerd.
Als ik er natuurlijk helemaal niet aan uit geraak, kan ik nog altijd terugvallen op deze zeer mooie freeware.

Jan
%Europe/Berlin %004 %2008, 00:06
Hoe begin je aan zoiets? Heeft iemand hiervoor een tutorial?
Maak een php script dat een folder met foto's op de server uitleest (de bestandsnaam van elke foto dus).
Eens dit script heeft achterhaald welke foto's er allemaal in die map zitten laat je het php-script al deze bestandsnamen wegschrijven in een nieuw xml bestand. (Da's handig als je handmatig nog wat uitleg bij elke foto wil zetten want noch Flash noch PHP kunnen voorlopig zelf vertellen wat er op een foto te zien is) Als deze optie niet nodig is en je enkel de bestandsnamen nodig hebt kan je ook rechtstreeks de xml sturen naar Flash zonder het eerst op te slaan als .xml bestand.
Je kan natuurlijk ook gewoon een lange string van variabelen (foto1=huis.jpg&foto2=boom.jpg&foto3=auto.jpg etc) terug sturen naar Flash ipv in een xml structuur. Da's wat je eerst voor mekaar moet zien te krijgen, dat php script dus...

Als je zover bent, begin je met het Flash script:
Via een LoadVars object roep je het PHP script aan (sendAndLoad) en je wacht totdat php geantwoord heeft met alle (foto)bestandsnamen uit die folder. Stop ze in Flash eventueel in een array. Vervolgens laad je aan de hand van al deze bestandsnamen de foto's in via de MovieClipLoader class. En eigenlijk ben je dan klaar. Je kan het verder wat fine tunen met thumbnails etc.

Als je het zo doet hoef je later enkel een hoop foto's in die map op de server te gooien , dat php script erbij en je swf openen. De rest gaat vanzelf, of het nu 3 foto's zijn of 300.

Groeten en veel succes,

Jan :)

eZula
%Europe/Berlin %531 %2008, 12:45
Dank je voor de vele uitleg. Ik zal het eens ontleden en uitproberen.

eZula
%Europe/Berlin %722 %2008, 17:20
Ok, heb dit even ontleed en heb ondervonden dat ik het systeem begrijp maar niet hoe aan te beginnen. Zal dus eerst iets eenvoudigers zoeken voor ik hierop terug kom.
Toch bedankt voor de moeite.
:(