Volledige versie bekijken : _root
Bowlingmar
%Europe/Berlin %825 %2005, 20:48
Hi, Ik ben een totale, totale noob op gebied van actionscript. Dit wel zeggen dat ik buiten de stop, gotoandplay ed actions nix ken.
Ik merk op dat er veel _root gebruikt wordt in AS, wanneer gebruik je dat eigenlijk :I Ik dacht dat dat verwees naar een bestand( mc, button...) op een bovenliggend niveau, maar blijkbaar wordt het op een andere manier gebruikt.
Vaak vind je de eenvoudigste dingen op zo'n forum niet, vandaar mijn vraag.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %826 %2005, 20:49
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/paths/index.shtml
Pimm
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:05
_root is helemaal in de bovenste laag van de stage. Echter, dat kun je beter niet gebruiken.
_parent gaat één niveau omhoog, je kunt dus beter _parent._parent._parent and so on gebruiken om daar te komen.
Edit: hier (http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/paths/index.shtml) staat setProperty ("_root", dat gebruiken we niet meer. Tegenwoordig gebruiken we _root., dus als je een MC genaamd "testmc" op de stage onzichtbaar wilt hebben gebruik je _root.testmc._visible = false en géén setProperty.
Bowlingmar
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:40
Oowkee, bedankt voor jullie reacties.
Voetsjoeba
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:24
Bemerk ook dat als je _root gebruikt in een externe swf en die vervolgens inlaadt in een andere movie, dat _root naar de hoofdtijdlijn zal verwijzen van de movieclip waarin de swf werd ingeladen, en niet meer die van de swf zelf.
Stuf
%Europe/Berlin %936 %2005, 23:28
_root is helemaal in de bovenste laag van de stage. Echter, dat kun je beter niet gebruiken.
omdat? :confused:
k gebruik dat altijd namelijk..
theFlashWizard
%Europe/Berlin %969 %2005, 00:16
als je die swf dan in een andere swf inlaad is de _root opeens de _root van de swf waarin je het inlaad.. en niet meer de _root van de swf zelf.. dus kan hij sommige vars of mc's dan mshn opeens niet meer vinden..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.