PDA

Volledige versie bekijken : nieuwsbrief en database

seba28976
%Europe/Berlin %403 %2007, 09:41
Eerste en vooral wil ik toch even de "pro's" hieronder het forum es bedanken.. I kheb sinds het begin va mijn creatie van mijn website al behoorlijk wat vragen gesteld en iedere keer tot oplossing.. waarvoor mijn dank...
Uiteraard post ik niet zomaar een dank woordje.. Ik heb terug ee vraagje..
Ik moet een nieuwsbrief functie integreren.. Hoe kan ik simpel een databaseje aanmaken die emailadressen en ev. wat andere gegevens verzameld. kan iemand mij in de goeie richting van een toutorial sturen of een vb.. Bedoeling zou zijn bij contacpagina ipv de knop mail verzenden
nog een knopje extra te zetten 'inschrijven'. Op dat moment zouden dezelfde gegevns die dan ingeveuld staan (bv naam, email) moeten opgeslaan worden in database.. Alvast terug mijn dank..
Sebastien

josko
%Europe/Berlin %467 %2007, 11:13
1) Als je de knop inschrijven de naam inschrijven geeft, kan je controleren of deze er is
2) Als deze er is, kan je naar de database wegschrijven (Naam, Email )

3) Je kan door mime formatting HTML mail versturen
4) Het is het snelste om naar de admin zelf bij 'mail( to ) te mailen,
en de header To: 'email <email@domain>' in te vullen met alle adressen.

Uhmz, tutorial.... Basis PHP (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=21274#Basis-PHP)

Staat een MySQL bij....

Mail... uhmz, daarvoor moet je zelf even zoeken =]

Sxeg5QCFLTaxdZFq
%Europe/Berlin %960 %2007, 23:03
1) Als je de knop inschrijven de naam inschrijven geeft, kan je controleren of deze er is
2) Als deze er is, kan je naar de database wegschrijven (Naam, Email )

3) Je kan door mime formatting HTML mail versturen
4) Het is het snelste om naar de admin zelf bij 'mail( to ) te mailen,
en de header To: 'email <email@domain>' in te vullen met alle adressen.

Uhmz, tutorial.... Basis PHP (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=21274#Basis-PHP)

Staat een MySQL bij....

Mail... uhmz, daarvoor moet je zelf even zoeken =]

Moet je niet naar de To sturen, want dan krijgt iedereen keurig een lijstje van iedereens email adres, zet ze gewoon allemaal in de Bcc... ;)

josko
%Europe/Berlin %988 %2007, 23:44
Moet je niet naar de To sturen, want dan krijgt iedereen keurig een lijstje van iedereens email adres, zet ze gewoon allemaal in de Bcc... ;)
Humz...

ik had in een mail anders dit:

$headers[] = 'To: info <info@domain.nl>';
mail( 'joskodeboer@hotmail.com', .....
Het kwam op beiden aan =]

Sxeg5QCFLTaxdZFq
%Europe/Berlin %370 %2007, 08:53
Ja, maar wat ik bedoelde is dat als je zegmaar alle email adressen in je "To:" zet dan kan iederee dus alle email adressen zien (of je stuurt ze een voor een, wat ook een optie is natuurlijk) maar als je een algemene mail naar al je leden wilt sturen raad ik je aan om bcc te gebruiken.

zuyp
%Europe/Berlin %387 %2007, 09:17
Headchopper heeft wel gelijk idd.

josko
%Europe/Berlin %923 %2007, 22:09
Zelfde geld dan voor de Bbc : - ) Dat is ook een header.

Maar het klopt wel =]

Als je intresse hebt in de opbouw ervan, moet je even een topic van mij van een week terug zoeken. Daar staat wel intressante zooi in :)