Volledige versie bekijken : Animated gif ziet er niet uit...
-Rutger-
%Europe/Berlin %964 %2007, 23:09
Ik heb een leuke avatar gemaakt, maar in animated gif ziet hij er niet uit, omdat ik gradients heb gebruikt, is er een manier om die gradients echt mooi te maken?
ik heb het gebropbeerd met PNG, maar die kunnen niet animeren.
EDIT: ookal JPG, maar die kan ook niet animeren...
Jorim
%Europe/Berlin %984 %2007, 23:37
Een gif heeft 256 kleuren en daar moet je dus vanaf het ontwerpen al rekening mee houden :)
-Rutger-
%Europe/Berlin %986 %2007, 23:40
Dat gaat wel goed, maar de gradients zien er heel korrelig uit.
Het gaat om deze avatar: De bedoeling is dat hij ook knippert.
Laiverd
%Europe/Berlin %997 %2007, 23:57
Je loopt gewoon tegen de beperking van het gif formaat aan. Maak anders de animatie gewoon in Flash, dan ben je van het probleem van de kleurbeperking af ... of maak een ander ontwerp.
John
raffa
%Europe/Berlin %069 %2007, 01:40
PNG bestaden kunnen volgens mij wel geanimeerd worden hor ;)
Heb je je gif als de hoogste kwaliteit opgeslagen ?(domme vrag maar wie weet heb je er overheen gekeken)
alexju
%Europe/Berlin %086 %2007, 02:05
PNG bestaden kunnen volgens mij wel geanimeerd worden hor ;)
volgens mij niet... maar .gif kan je goed maken ze, kijk naar mijn avatar, dat zijn geen 256 kleuren ze, veeeeeeel meer. Doe je dat met flash of imageready?
Laiverd
%Europe/Berlin %498 %2007, 11:58
kijk naar mijn avatar, dat zijn geen 256 kleuren ze, veeeeeeel meer. Als een gif formaat nou maximaal 256 kleuren kan bevatten, leg dan ook even uit hoe jij het voor mekaar krijgt om daar meer van te maken. Daar zou je heel veel mensen heel blij mee maken. Anyway: het klopt niet; je avatar heeft 128 kleuren.
Animated png bestaat trouwens inderdaad niet. Er is wel een extensie op het png formaat (apng > http://www.vlad1.com/~vladimir/projects/apng/) waarmee het naar verluid wel zou kunnen. Maar ja: die browser ondersteuning he ;)
John
josko
%Europe/Berlin %519 %2007, 12:28
volgens mij niet... maar .gif kan je goed maken ze, kijk naar mijn avatar, dat zijn geen 256 kleuren ze, veeeeeeel meer. Doe je dat met flash of imageready?
Ik zal maar niet zeggen dat ik ze geteld heb...
Nee, gif formaat zit daarop. Het formaat is daarop gericht; het kan niet meer ;)
-Rutger-
%Europe/Berlin %650 %2007, 15:36
Ik maak de animatie met flash. Maar waarom zien jou gradients er beter uit alexju?
Je kan geen swf in je avatar doen bij FLASHfocus... :P
alexju
%Europe/Berlin %694 %2007, 16:39
hmm, ik heb het gedaan met imageready, maar is 256 kleuren weinig? Of kleuren != tinten?
-Rutger-
%Europe/Berlin %710 %2007, 17:02
Is imageready een gratis programma? Dan download ik het effe :P
alexju
%Europe/Berlin %811 %2007, 19:28
zit normaal bij photoshop
Laiverd
%Europe/Berlin %820 %2007, 19:41
Of 256 kleuren te weinig is, hangt van het soort afbeelding af natuurlijk: voor een blauw vierkantje op een witte achtergrond zijn 2 genoeg. In het algemeen: afbeeldingen met volvlak kleuren > gif. Foto-achtige afbeeldingen > .jpg. Wil je een afbeelding animeren dan zul je dus al of niet moeten leven met de beperkingen van het gif-formaat.
John
mech7
%Europe/Berlin %984 %2007, 23:37
Animated SVG is ook nog een optie :D
http://www.adobe.com/svg/dynamic/declarative.html
http://devfiles.myopera.com/articles/50/02.svg
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.