PDA

Volledige versie bekijken : hoe moet ik deze afbeelding slicen.....!??

mel_vin
%Europe/Berlin %917 %2007, 22:01
hallo
please check mn attachment

zit een beetje met het slice gebeuren in mn maag, hoe ik dit het beste, efficienste kan oplossen....

dit is een van de 5 versies, want elk kopje heeft een achtergrond plaatje (hier het kasteel)

moet ik dan tot aan de navigatie, gedetailleerd slicen (buttons+roll overs etc) en vanaf het "content" gedeelte (licht grijs), een grote slice maken (van rechts naar links), incusief de afgeronde hoeken onderaan....

of het lichtgrijze gedeelte (onderaan) opsplitsen in 2 stukken, links (grijs) en rechts (grijsachtig plaatje).

zit een beetje met die afgeronde hoeken in mn maag want de afbeelding grenst in de rechter onderhoek aan de hoek. Er zijn 5 plaatjes dus moet ik dan 5x dit gedeelte opnieuw maken (slicen)... wellicht minder prettig qua inladen/snelheid.(??)

advies is welkom....

alwinp
%Europe/Berlin %933 %2007, 22:23
Probeer eerste je website uit te tekenen (in frames beter gezegd)
[hiermee bedoel ik niet dat je frames moet gebruiken voor je website]

Voor ronde hoeken te gebruiken, kun je het beste de afbeelding slicen, met de andere achtergronden verwijderd.

Dus als je je header wilt slicen, zorg dan dat je navigation en content achtergrond (grijd en donkergrijs + text) niet zichtbaar is. als je layers hebt kun je gewoon de layers verbergen. anders zul je het zelf moeten verwijderen via marquee tools

zodra je dat gedaan hebt maak je gewoon rechthoekige stukken, en sla je die op als png of gif. je achtergronden zijn dan transparrent en kun je dan via html een background color opgeven.

mel_vin
%Europe/Berlin %936 %2007, 22:28
bedankt voor die tips... maar als je dan alleen kijkt naar de afgeronde hoek rechtsonder, die is dan toch 5 keer anders, want ik heb 5 plaatjes die rechtbeneden zijn uitgelijnd (die precies in die afgeronde hoek vallen).... right? of is dit anders op te lossen?

mel_vin
%Europe/Berlin %464 %2007, 11:08
nog een vraagje over het navigatie gedeelte: kan ik dit op de een of andere manier zo maken dat dit (de navi) slechts 1 keer ingeladen wordt, ik heb 5 onderdelen. ik dacht eigelijk dat zoiets alleen kan met echte frames, maar er is me ooit gezegd dat dit ook zonder kan.

Lorrens
%Europe/Berlin %856 %2007, 20:33
Ehh, je kan toch een container-div maken met dit plaatje als achtergrond, en hier transparante links inzetten ofzo? :)
Dan hoef je alleen dat plaatje in 1 keer te laden, en die blijft meestal gewoon in je cache staan.. of bedoel je dat niet?

jexter2
%Europe/Berlin %583 %2007, 14:00
Je kan het beter in stukken op splitsen,
dan wordt het namelijk sneller geladen dan een heel groot plaatje.

Het menu zou ik met html+css maken of gewoon in flash doen.
Het hangt er een beetje vanaf wat je precies met het menu wilt gaan doen.

Verder als je de site met tabellen gaat maken zou ik de slices de zelfde breedte doen,
ik heb nu dat de header iets breder door loopt.

1 + 2. De header zou ik gewoon in 2 plaatjes opsplitsen, dat laad iets sneller.

3. voor het menu zijn er meerdere opties mogelijk, hangt ervan af hoe je het wilt hebben

4 Dat plaatje zou ik als achtergrond opgeven hier overheen kan je gewoon typen,
ik weet niet of de leesbaarheid verloren gaat als je de tekst over het gebouw laat lopen.

5 de ""footer" zou ik als afbeelding weergeven.

mel_vin
%Europe/Berlin %605 %2007, 14:31
lorrens: container div... nog nooit mee gewerkt... maar klinkt goed
jexter2: bedankt voor de uitvoerige uitleg, geen flash dit keer...
je indeling ziet er logisch uit, maar de footer is wel 5 keer een andere, want ik heb 5 keer een ander plaatje (bij de diverse onderdelen). Elk plaatje raakt de onderrand, vandaar.... ik wil zo graag eens techniek gebruiken waarbij het bovenste stuk slechts een keer geladen wordt, zonder dat ik frames gebruik.....

Lorrens
%Europe/Berlin %636 %2007, 15:16
Ohh, dan heeft BernardV misschien een heel mooie oplossing voor jou. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar er zijn goede reacties op :

http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=20637&page=2&pp=25

veel succes :)