Volledige versie bekijken : totale flash document croppen of scalen?
juul31
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
Hoi allemaal, ik ben momenteel bezig met een flash movie die gebruikt moet worden in een presentatie. Alles was netjes volgens briefing op de juiste verhouding gemaakt, maar nu wordt ik gevraagd of ik alles even anders kan croppen, als het waren alles vergroten. Ik ben nog maar net een beetje met flash bezig, daarom weet ik ook niet of dit mogelijk is. Ik heb met nog al wat layers en losse symbols gewerkt, dus ik hoop dat ik niet alles een voor een moet aanpassen. Om mezelf heel veel werk te besparen, leek het me verstandig om jullie advies hierover te vragen. Bvd, Juul31
Dauntless
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:25
Euhm, zo?
Selecteer ALLE frames van je hoofdtijdlijn. Rechtermuisknop -> cut frames. (NIET CTRL + C). Maak een nieuwe movieclip (ctrl + F8) en doe rechtermuisknop -> past frames. Zet die movieclip op je hoofdtijdlijn en scale hem. Dat zou toch moeten lukken denk ik :).
juul31
%Europe/Berlin %330 %2005, 08:56
Hoi Dauntless, Bedankt ik ga het meteen proberen.
baroque
%Europe/Berlin %427 %2005, 11:15
Ik weet niet hoe je flashfilm in de presentatie verwerkt moet worden, maar ik denk dat in veel gevallen de swf gewoon geschaald kan worden. (vectoren, geen probleem). Dan zul je wel moeten oppassen met afbeeldingen (JPEG, o.i.d.), maar dat moet je in de bovenstaande oplossing ook.
juul31
%Europe/Berlin %447 %2005, 11:43
Hoi Baroqeu, het flash document moet in finalcut pro verwerkt worden, hij moet over een cinema 3d movie gezet worden. Bedankt voor je reactie, dat is natuurlijk voor mezelf de makelijkste manier. Ik probeer ook de vorige oplossing, zodat ik een volgende keer, wanneer het niet geimporteerd wordt toch weet hoe ik kan schalen.
juul31
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:50
Hoi dauntless, het is gelukt. Ik heb zoals je (denk ik) bedoelde. Ik moest wel alle timelines (16stuks) verwerken tot movie clip. Maar dan werkt het scalen inderdaad. Ik had ook nog even geprobeerd met "select all frames" maar dan scaled hij niet alles mee. Met de movie clips werkt het goed,bedankt!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.