aceHigh
%Europe/Berlin %665 %2007, 15:57
Ik ben bezig met een site navigatie. Het is zeg maar een soort dropdown menu maar bij deze versie schuift het menu omhoog.
Ik heb een onzichtbare knop gemaakt die over het hele menu heen ligt genaamt: mcNavRollover
De naam van het menu dat omhoog schuift is: mcNavFrame
Het is de bedoeling dat het menu pas na 5 seconden weer dicht schuift zodra de gebruiker met de muis van het menu af gaat. Dat lukt opzich aardig, maar nu zoek ik een manier om ervoor te zorgen dat het menu niet weer dicht schuift zodra de gebruiker binnen die 5 seconden weer met de muis op het menu is gaan staan.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik denk dat het voor een ervaren scripter redelijk simpel is, maar ik kom er niet uit.
Hier de code die ik gebruikt heb:
mcNavRollover.useHandCursor = false;
mcNavRollover.onRollOut = function():Void {
_parent.mcNavFrame.tween("_y", 160, 0.5, "easeInSine", 5);
};
mcNavRollover.onRollOver = function():Void {
if (_parent.mcNavFrame._y == 160) {
_parent.mcNavFrame.tween("_Y", 0, 0.7, "easeOutSine");
}
};
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegt :)
Ik heb een onzichtbare knop gemaakt die over het hele menu heen ligt genaamt: mcNavRollover
De naam van het menu dat omhoog schuift is: mcNavFrame
Het is de bedoeling dat het menu pas na 5 seconden weer dicht schuift zodra de gebruiker met de muis van het menu af gaat. Dat lukt opzich aardig, maar nu zoek ik een manier om ervoor te zorgen dat het menu niet weer dicht schuift zodra de gebruiker binnen die 5 seconden weer met de muis op het menu is gaan staan.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik denk dat het voor een ervaren scripter redelijk simpel is, maar ik kom er niet uit.
Hier de code die ik gebruikt heb:
mcNavRollover.useHandCursor = false;
mcNavRollover.onRollOut = function():Void {
_parent.mcNavFrame.tween("_y", 160, 0.5, "easeInSine", 5);
};
mcNavRollover.onRollOver = function():Void {
if (_parent.mcNavFrame._y == 160) {
_parent.mcNavFrame.tween("_Y", 0, 0.7, "easeOutSine");
}
};
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegt :)