PDA

Volledige versie bekijken : hoe met php resolutie van beeldscherm vinden

plietke
%Europe/Berlin %938 %2007, 22:30
nouja de titel zegt het al, is er een mogelijkheid om met php de resolutie van je beeldscherm te weergeven.
want ik heb een flash file die wil ik voor elke resoltie even groot over het beeldscherm hebben.
bijv: de resolutie = (breedte x hoogte)
dat je dan krijgt:
$a= breedte*0.8; (dat is 80% van de hele breedte)
width=$a

dan is hij op elk beeldscherm 80% fullend

groetjes,
niels

mech7
%Europe/Berlin %959 %2007, 23:01
kan niet met php wel javascript

plietke
%Europe/Berlin %039 %2007, 00:57
kan ik javascript met php laten werken dat ik het zelfde principe heb?
en als dat kan kan je dan de javascript geven ik heb gezocht op google maar kan niets vinden.

//edit

is het misschien mogelijk om met:

<script type="text/javascript"> var width = screen.width; var res=(((!(640-width))*1) +((!(800-width))*2) +((!(1024-width))*3) +((!(1152-width))*4) +((!(1280-width))*5) +((!(1600-width))*6)); if(!(res)) res = 1; if (res=='1') {window.location='640.htm'} if (res=='2') {window.location='800.htm'} if (res=='3') {window.location='1024.htm'} if (res!='1' && res!='2' && res!='3') {window.location='rest.htm'} </script>

het plaatje te laten weergeven? op een groote van 80%?
ik ben niet zo goed in javascript.

mech7
%Europe/Berlin %053 %2007, 01:16
Je kan mischien beter een ander plaatje laden aangezien geresized het vaak een beetje crappy eruitziet :p

bv als: http://www.pageresource.com/jscript/jscreen.htm

plietke
%Europe/Berlin %619 %2007, 14:52
deze flash is op een redelijk groot formaat gemaakt.
als ik hem op een lage of hoge resolutie bekijk ziet hij er goed uit als ik hem over het hele beeldscherm neem.
maar ik kan nog steeds niet goed met javascript om, zou iemand mij de javascript kunnen geven die kijk hoe breed het is en dan die swf laat zien op 80%?