PDA

Volledige versie bekijken : Photo gallery

Sokmans
%Europe/Berlin %462 %2005, 12:05
Ik kwam vandaag op deze site: www.sksantos.com (http://). Ik vind de manier waarop de foto's worden weergegeven ongeloofelijk mooi. Ikzelf wil graag ook galleries on-line brengen (heb ze nu wel online met behulp van javascriptje in Dreamweaver) maar wil eigenlijk iets dergelijks als wat hier is gedaan.

Heeft iemand enig idee hoe ik hiermee kan beginnen om dit effect te bereiken? Tips/goede tutorials zijn welkom.

Cheers,

Mark

$ilver
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:31
Dit is idd een mooie manier om foto's te presenteren.
Toch is het niet zo heel moeilijk.

Even een simpele uitleg (in feite moet je gewoon de "basics" van flash kennen);

Layer 1: Een tijdbalk die bijv. van frame 1 t/m frame 200 loopt. En dus steeds langer word.. (met motion-tween)
Layer 2: De streepjes en nummers, op gelijke lengte bij de tijdbalk elke op de frames; 40, 80, 120, 160 en 200.
Layer 2: De foto's die je een fade-in effect geeft op bepaalde frames, bijv de frames; 40, 80, 120, 160 en 200.

Nu heb je dus al snel het Effect dat bij elke 2 seconden een nieuwe foto word geladen. En het eruit ziet dat de tijdbalk ze aantikt. Tevens kan je als je de nummertjes aanklikt nog een button maken dat hij naar dat bepaalde frame to gaat.

Ik weet niet hoe gevorderd je bent met flash, ik kan het eventueel nog wel uitleggen op msn.(silvan_van_heck(apenstaartje)hotmail.com

Sokmans
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:41
Silver,

Dank voor je antwoord alvast. Ik ben niet erg gevorderd op dit gebied. Voorbeeld van wat ik wel heb gemaakt is www.judo2009.com (http://). Misschien zegt je dat wat. Ik heb geen msn, dus dat wordt wat moeilijk communiceren.

Wat me opvalt is dat die balk onderin, die jij de tijdbalk noemt, volgens mij als een soort preloader werkt. Daarnaast wat ik bijzonder fraai vindt is dat er een thumbnail wordt gegenereerd zou gauw de foto is ingeladen. Misschien is dat wel erg veel gevraagd en ingewikkeld, maar wel fraai.

Wat ik in ieder geval zelf al had verzonnen is dat ik per foto een verschillende layer zou moeten aanmaken die je in een bepaald aantal frames laat in en uitfaden. De foto menu of tijdbalk onderin in een aparte layer waarbij de verschillende cijfers tegelijkertijd buttons zijn. Misschien in de button de foto als thumbnail erin knallen, maar dat is volgens mij niet echt efficient werken.

Ik ben benieuwd...

Grz,

Mark

$ilver
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:55
die jij de tijdbalk noemt, volgens mij als een soort preloader werkt
Ik heb nog eens goed gekeken, volgens mij werkt het idd gedeeltelijk als een soort preloader.
Maar verder als een soort tijdbalk. Dat wil zeggen, er word denk ik alleen een preloader gebruikte op de "streepjes" dus als hij overschakeld naar een andere foto.

Verder zijn de fade-in effecten makkelijker dan ze lijken. Er is zeker wel een tutorial over.

-mvg

$ilver