Volledige versie bekijken : XML text dynamisch inladen
dropout
%Europe/Berlin %649 %2007, 15:34
Ola, ik heb een XML file online staan die 1 x per 5 minuten ververst. Het gaat om de laatste 5 topics op een forum. De velden die gegenereerd worden zijn: Titel, auteur en URL (naar het topic). Ik wil een tickertape maken waarin deze informatie 1 voor 1 getoond wordt en clickable is.
Het bouwen en animeren in flash is geen probleem, maar ik zoek een scriptje dat de xml binnenhaalt. Via de zoekfunctie werd ik niet veel wijzer.
Wie heeft een oplossing?
bedankt!
Laiverd
%Europe/Berlin %666 %2007, 15:59
In de as dictionary staat het anders volgens mij aardig uitgebreid beschreven. Even zoeken naar de XML class.
John
dropout
%Europe/Berlin %755 %2007, 18:07
Inderdaad john, daar hadden we gekeken, maar toch kwamen we er niet uit. Het lukt nu wel om 1 van de topics binnen te halen, maar 2 vragen blijven overeind:
- Hoe kunnen we 5 ipv 1 topics onder elkaar weergeven
- Hoe maken we de tekstvelden clickable naar de betreffende topics
Dit scriptje gebruiken we nu:
postingXML = new XML();
postingXML.ignoreWhite = true;
postingXML.onLoad = function()
{
var root,auteur,onderwerp;
root = this.firstChild;
if( root.hasChildNodes() )
{
for( var i = 0; i < root.childNodes.length; i++)
{
auteur = root.childNodes[i].attributes.auteur;
onderwerp = root.childNodes[i].attributes.onderwerp;
nowplaying = auteur + " - " + onderwerp;
trace(nowplaying);
}
}
}
postingXML.load('my_document2.xml');
Als je ons op weg kunt helpen, heel graag
Laiverd
%Europe/Berlin %767 %2007, 18:24
Ik vind het zelf altijd het handigst om de hele xml-boom te parsen naar een Array, waar dan uiteindelijk alle gegevens in staan. Dan hoef je maar een keer een look-up in de xml te doen en heb je daarna alles snel beschikbaar. Een voorbeeldje dat ik afgelopen week voor iemand heb gemaakt: http://home.hccnet.nl/john.mulder/flash/xml_parse_example.zip
Teksten clickable maken kan op verschillende manier. De makkelijkste is denk ik om een movieclip met een textfield erin in de library te zetten met een linkageID, en die dan met een attachMovie() in een for loop op de stage te zetten. Een voorbeeldje van zoiets (dat overigens geen gebruik maakt van xml hoor) : http://home.hccnet.nl/john.mulder/flash/storing_in_array.zip
Als je die twee weet te combineren dan ben je een stuk verder. De voorbeelden zijn rijkelijk van commentaar voorzien, dus daar moet uit te komen zijn.
Cheers,
John
dropout
%Europe/Berlin %987 %2007, 23:42
Bedankt, dat werkt!
Alleen lijkt t alsof met een array alle items onder elkaar geplakt worden.
Weet je een manier om alle gegevens in 1 zin achter elkaar te laten verschijnen?
Dus auteur1-posting1 - auteur2-posting2 - auteur3-posting3 etc.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.