PDA

Volledige versie bekijken : Stop na 13 seconden

Beeropia
%Europe/Berlin %435 %2007, 10:26
hoi,
ik heb nu een movieclip van een pratend mannetje.
maar zijn mond blijft maar bewegen( omdat ik geen stop(); heb gebruikt)
nu wil ik de videoclip laten stoppen na precies 13 seconden. is dit mogelijk met actionscript?

-Rutger-
%Europe/Berlin %439 %2007, 10:32
Je kan hem ook even break aparten na dertien seconden.

Beeropia
%Europe/Berlin %441 %2007, 10:36
ik heb 4 frames, ik heb ze allevier ge-brake-apart. wat nu?

-Rutger-
%Europe/Berlin %466 %2007, 11:12
nee, kijk eerst naar je framerate, reken uit hoeveel frames je nodig hebt voor 13 sec. na dat aantal frames doe je break apart.

Laiverd
%Europe/Berlin %480 %2007, 11:32
Dat zal zo niet gaan werken; sowieso is de zin van een break apart me echt helemaal onduidelijk. Ik kan me geen enkele situatie voorstellen waarin break apart een oplossing zou bieden voor een runtime probleem. Verder is in dit geval een oplossing gebaseerd op fps nooit goed, omdat fps nl. het maximale aantal frames per seconde is waarop een movie afgespeeld wordt; op hoeveel fps een movie daadwerkelijk wordt afgespeeld hangt sterk af van de omstandigheden (lees: pc) waaronder een movie wordt afgespeeld.

De enige oplossing die enigszins in de buurt komt van iets wat werkt is er een met actionscript. Zet onderstaand script in het eerste frame van de movieclip met de mond
s = setInterval(function () {
stop();
clearInterval(s);
}, 3000);
// waarbij je 3000 vervangt door het aantal milliseconden dat je wilt: 13 seconden = 13000 milliseconden

Kijk dus ook vooral nog even in de as dictionary om te begrijpen wat setInterval nu eigenlijk doet.

John

Beeropia
%Europe/Berlin %930 %2007, 22:20
ok, bedankt.
nu heb ik dit:
http://www.beeropia.ffxs.nl/timeline.jpg
op frame 187 van layer "actions" staat :
stop();
de videoclip staat op frame 187 van layer "background"
op het eerste frame van eht filmpje staat de code van de vorige post.
als ik nu nog aan frame naast 187 zet, speelt die frame niet af. hoe komt dit?

Laiverd
%Europe/Berlin %932 %2007, 22:22
na de stop() in mijn script _parent.play() toevoegen. En denk er aan je eens te verdiepen in het werken met meerdere tijdlijnen: http://home.hccnet.nl/john.mulder/sae/multiple%20timelines.pdf

John