Volledige versie bekijken : mijn kleine animatie
roelywoely
%Europe/Berlin %948 %2005, 23:45
uuh hier is mijn animatie... jah hij is heel kort ik weet het omdat ik pas net begonnen ben met flash en ik dus snel moest zijn omdat ik er8er kwam dat er een zomercompetitie was...
ik verw8 niet veel van jullie positieve commentaar maarja ik moet flash toch ooit leren..!
er zit ook geen actionscript in omdat ik dat nog niet zo goed kan... marja veel plezier :p
Roenes
%Europe/Berlin %498 %2005, 12:58
Niet zo negatief over jezelf! Ik vind em er leuk uit zien! :)
Alleen jammer dat er voor de rest niets gebeurt :)
Cowerd
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:45
Ik kan dat niet hoor:P die stralen van de zon..
die hoeken zo allemaal.. ik kan het niet uitleggen..
En waarom kan je op 1 appel klikken?:P
haampie
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
ik vroeg me dat ook al af van die appel, ik vind je zon tof.
haampie
%Europe/Berlin %608 %2005, 15:36
ik kon het ff niet nalaten om hem iets te bewerken:D je moet tog iets met die andere appels doen? en om het wat spannender te maken je moet d'r een persoon onder zetten die die appel op z'n kop krijg. hier onder zie je de bijgewerkte versie
Finesky
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:49
Hij is best leuk:)!
Waarom laat je niet al die appels er uitvallen bijvoorbeeld, of een paar wolkjes langskomen, dat zou het al heel wat spannender maken;).
Je kan het nu nog veranderen!:)
SaphuA
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:32
Best goed voor een eerste animatie :)
Je kunt mbv AS de appels kunnen laten vallen waneer je er op eentje klikt, dat is niet zo heel moeilijk te maken en nog best leuk :) Vind vooral je zonnetje er leuk uitzien..
roelywoely
%Europe/Berlin %942 %2005, 23:36
he bedankt, dit had ik niet echt verw8.. :p
die appel denk ik omdat ik aan het experimenteren ben met actionscript, mss verkeerd opgeslagen...
die zon... misschien maak ik er wel een tutorial over.. :P
ik heb al zin in de volgende competitie, leuk om mee te doen ;)
dat idee om appels te laten vallen had ik ook maar ik kan nog geen actionscript :( vind nergens EGT goeie tutorials
SaphuA
%Europe/Berlin %316 %2005, 08:35
Hoop dat het geen probleem is als ik het in dit topic doe?
Zal het proberen uit te leggen op een manier zodat je minimale hoeveelheid AS nodig hebt.
Alle appels zijn dezelfde MC die je copy/paste neem ik aan? Ga dan naar de MC en doe hetvolgende:
KeyFrame 1; Het appel plaatje, en de volgende code:
this.onRelease = function(){
this.play();
delete onRelease;
}
Wat deze code doet is simel, hij start de animatie door hem op frame 2 verder te laten spelen.
Frame 2 and beyond; Dus op de volgende frames de animatie voor het spelen van de MC.
Laatste KeyFrame; Op deze frame is de appel klaar met vallen, laten we hem verwijderen.
Het verwijderen van MC's doe je met removeMovieClip, dit is echter alleen mogenlijk wanneer je je MC ook met AS gemaakt hebt. (Dmv attachMovie een mc meteen uit de library halen via AS) Maar er is een manier om hier omheen te werken, zet de volgende code op je laatste KeyFrame van de animatie:
this.swapDepths(500);
this.removeMovieClip();
Wat het doet is de MC eerst een depth geven van 500, en vervolgens verwijderen. Het schijnt dat, waneer een MC een andere depth krijgt, dat je hem wel kunt verwijderen.
Dit zou als het goed is moeten werken, probeer het eerst zelf even :)
~Sph
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.