PDA

Volledige versie bekijken : Uitgebreide Preloader?

Rene
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:56
Ik ben op zoek naar een script die ervoor zorgt dat hij eerst de hoofd movie plus externe movies doet preloaden voordat hij verder gaat.

Bv. er is een index.swf (de hoofd movie) hier in wordt een image.swf (achtergrond+sound) geladen, nu doet hij wel de hoofd movie preloaden maar dan bouwt hij bv het menu etc op en dan komt pas de achtergrond image.

Hoe moet ik mijn preloader instellen zodat hij eerst alle externe *.swf laaid plus de hoofd movie voordat de pagina zich gaat opbouwen?

Bvd.
M.vr.gr. Rene.

Laiverd
%Europe/Berlin %846 %2005, 21:18
Wat je zou kunnen doen is alle namen van de movies die je wilt laden in een Array stoppen, en daar met een setInterval of onEnterFrame doorheen loopen totdat ze allemaal geladen zijn. Daarna kun je dan doen wat je wilt. Globale opzet:
// de array
var movies = new Array("plop.swf", "plup.swf", "plap.swf");
// initialiseer depth omdat we lege movieclips gaan maken, kan evt. ook met getNextHighestDepth(); jouw feestje
var depth = 0
// initialiseer teller waarmee je door de array gaat
var movieCnt = 0
// flag om te checken of er nu geladen wordt;
var isLoading = false;
// start een loop;
this.onEnterFrame = function(){
if(isLoading == false){
c = this.createEmptyMovieclip("container" + i, depth);
c.loadMovie(movies[movieCnt]);
// variabelen updaten
depth++;
isLoading = true;
}
// start checken of een movie geladen is
if (isLoading == true){
t = c.getBytesTotal();
l = c.getBytesLoaded();
if(t == l && t > 4){
// de boel is geladen
// variabele isLoading weer resetten
isLoading = false
// checken of dit de laatste movie was
if(movieCnt == movies.length - 1){
// stop de loop
delete this.onEnterFrame;
} else {
// update de movieCounter
movieCnt++;
}
}
}Zoiets. Als de opzet maar duidelijk is; de code zal wellicht wat fouten bevatten; ik heb 'm niet gecheckt. Je kunt er ook voor kiezen om direct alle streams te starten, en dus alles tegelijk te laden, maar ik geef er zelf i.h.a. de voorkeur aan om movies 1 voor 1 te laden. Voor de laadtijd zal het niet uitmaken, maar je vermijdt volgens mij het risico van movies die niet geladen worden omdat de player zoveel streams niet aankan.

John

Ben
%Europe/Berlin %478 %2005, 12:29
http://www.helpqlodhelp.com/stuff/loaderclass/LoaderClass.doc.html