Volledige versie bekijken : computer probleem
Abel
%Europe/Berlin %651 %2007, 15:38
Mijn computer had moeite met starten en als ik Windows opnieuw wou opstarten viel ie naar 2 sec uit, en hij viel vaak gewoon opeens uit. K heb m weg gebracht en nu valt ie niet meer uit en start ie goed op. Ze hebben er een nieuw moederboord in gezet. Alleen nu bij Deze Computer>Eigenschappen staat nu Kloksnelheid 952 MHz, dit was eerst ong 2,5 GHz. Nu snap ik dat niet want dat hoort toch niet te veranderen bij nieuw moederboord? En het is ook te merken, bijv msn doet t niet en mijn internet explorer loopt om de 2 min vast en hij is gewoon slomer. Weet iemand hoe dit komt? Ik zal donderdag wel terug naar de winkel brengen waar ze hem hebben gerepareerd maar het is wel raar :S
raffa
%Europe/Berlin %660 %2007, 15:50
ze hebben wellicht onderdelen in je pc vervangen voor langzamere onderdelen.
maak je kast open en kijk of je nog dezelfde onderdelen erin heb zou ik zeggen :D
let een beetje op je taal gebruik en gebruik geen caps
Tenshu
%Europe/Berlin %666 %2007, 16:00
Het lijkt wel of ze een andere Processor erin hebben gezet.
Dan hebben ze de moederbord + processor vervangen.
En zo te horen is heb je dus een oudere model gekregen.
Ik zou eigenlijk gelijk terug gaan.
Controleer eerst maar even metbijvoorbeeld CPU-z (http://www.cpuid.com/cpuz.php) of je
dezelfde moederbord en proccessor erin zitten. Dan weet je
zeker of je dezelfde onderdelen erin gezet zijn.
Maar het kan ook zijn dat ze verkeerde instellingen hebben
gedaan.
UItjuh
%Europe/Berlin %675 %2007, 16:12
misschien staat er gewoon een jumper op je moederbord verkeerd, dat kan ook veroorzaken dat de processor lager geklocked wordt.
Pimm
%Europe/Berlin %678 %2007, 16:16
misschien staat er gewoon een jumper op je moederbord verkeerd, dat kan ook veroorzaken dat de processor lager geklocked wordt.Maar van 2560 MHz naar 952 MHz is wel heel extreem.
WernerL
%Europe/Berlin %690 %2007, 16:33
Ik zou even controleren of ze niet 1 voedingsstekker vergeten zijn. Een ATX mobo van tegenwoordig heeft 2 voedingsstekkers nodig. 1 20 pins en 1 4 pins als ik het goed heb.
Je HEBT ook mobo's waar maar 1 24 pins op hoeft maar zou het toch controleren. :-) Wellicht dat je mobo te weinig stroom krijgt waardoor je CPU lager gaat clocken.
renegeuze
%Europe/Berlin %766 %2007, 18:24
wat een vage unlikely antwoorden :S
- Winkels verkopen echt geen 950mhz systemen meer en hebben ze ook echt niet op voorraad en zullen ze ZEKER er niet in gaan stoppen. Als dat wel zo is komt die PC van een wel heel vreemde winkel.
- Het kan best dat er andere onderdelen inzitten omdat bestaande onderdelen niet meer geproduceerd worden. Maar dan krijg je altijd vergelijkbaar of beter materiaal en anders kan je ze daarop aanklagen.
- Jumper setting? Volgens mij gaan dit soort dingen al 10 jaar lang via de bios.
- Over voeding, ik heb daar geen ervaring mee. Volgens mij start mijn computer gewoon niet op als ik een stekkerblok vergeet. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je proc alleen wordt underclocked wanneer je dit vergeet omdat er wel meer is dan alleen een proc die extreme voeding nodig heeft waarvan de voeding NIET geregeld kan worden. Alle PCI/AGP etc. sloten gaan ook via moederbord voeding... en die vreten ook redelijk wat watjes.
Wat staat er op het reparatie bonnetje? Of wat hebben hun er over gezegd :S
Abel
%Europe/Berlin %806 %2007, 19:21
Ze hebben alleen gezegd dat het moederbord stuk was en dat ze hem hebben vervangen. Ik vind t wel beetje raar en ik snap eerlijk gezegd niks van wat jullie allemaal zeggem :S En bij de eigenschappen staat nog wel AMD Athlon(tm) XP, de processor die ik eerst ook had denk ik, iig een AMD Athlon processor :o
UItjuh
%Europe/Berlin %841 %2007, 20:12
Beste rene geuze, ik heb tot vorig jaar op een 2,5 jaar oude athlon xp2500 gewerkt met een chaintec 7njs zenith mobo, daarbij was de cpu tot 800 mhz terug te klokken mbv jumpers dus zo lang geleden is dat niet...
ennuh socket A mobo's worden nagenoeg niet meer gemaakt en zijn uiteraard verouderd.
renegeuze
%Europe/Berlin %863 %2007, 20:43
uhm ok. Weet wat geleerd ;)
Maar zoals ik het dus zo zie is die chaintech 7njs zenith niet echt een standaard moederbord. Wat doet die jumper dan? Want je kan ook gewoon via de bios de multiplier FSB en voltage omlaag zetten, en dat werkt preciezer dan dat je 1 jumper kan verzetten tussen hoog en laag lijkt mij.
At topic starter: Dan zal je vast ook niet gaan begrijpen als wij vragen te controleren welk moederbord +cpu je hebt en welke settings in de bios staan,
RITS
%Europe/Berlin %930 %2007, 22:20
Mijn gok zou zijn, ze hebben de hardware veranderd (nieuw moederbord erin) maar hebben de software laten zitten.
Dus windows XP denkt nu nog steeds dat het oude moederbord erin zit en "leest" de sensoren verkeerd.
Dat zou mijn gok zijn.
Correct me if i'm wrong :)
Peace
WernerL
%Europe/Berlin %014 %2007, 00:21
XP hoort niet eens te starten als er een nieuw mobo in zit :-)
Nuja, het zou mooi zijn als ie dat deed maar ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik XP gewoon eropnieuw op kon knallen omdat XP niet meer start.
En mijn reactie over die voedingstekker: het was slechts een idee :D Ik heb zulke dingen nooit uitgeprobeerd.
@TS: Ik zou toch wel even je kast opentrekken en controleren of alles goed zit. Ze kunnen best fouten maken daar.
Wat voor kloksnelheid wordt er in de bios trouwens aangegeven? BIOS is met zulke dingen toch nog altijd betrouwbaarder dan windows. :-)
Abel
%Europe/Berlin %731 %2007, 17:33
Ze waren vergeten de BIOS te resetten waardoor de computer d8 dat r een andere processor in zat :O waardoor die ook trager werd
josko
%Europe/Berlin %767 %2007, 18:25
schade vergoeding vragen :P
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.