PDA

Volledige versie bekijken : 1 button, 2 verschillende pagina's, hoe kan dat???

Mark0402
%Europe/Berlin %740 %2005, 18:46
Luitjes,

Wederom heb ik jullie hulp nodig.
Ik heb een leuke pagina gemaakt in flash. Uiteraard met n paar knoppen.
De home knop verwijst naar de home pagina, de profiel knop naar de profielpagina enz.enz..
Het probleem is het volgende. Als de pagina wordt geopend klik ik op profiel om daar te kijken. Ik krijg netjes de profiel pagina te zien. Alleen als ik dan nogmaals op het knopje profiel klik krijg ik een heel andere pagina te zien. als ik dan wederom op profiel klik ga ik weer terug naar profiel. En dat doet ie bij al mn knoppen !!!! Hoe is dat nu mogelijk??

Elke knop heeft de volgende code: on (release) {gotoAndPlay("home",2);}
Natuurlijk wordt "home" vervangen door de gewenste pagina.
Dat zou toch voldoende moeten zijn.. Toch ???

En dan t volgende, wat is beter.. Scenes of aparte swf'jes????

peres
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:57
daar heb ook al een keer last van gehad. probeer gotoAndStop ipv gotoAndPlay.

ik gebruik geen aparte swf'jes en ook niet meerdere scenes, persoonlijk. ik houd alles in 1 scene.

Mark0402
%Europe/Berlin %750 %2005, 19:00
Peres,

Je schiet me vaak te hulp.. Mijn dank is groot...
GotoAndStop werkt beter? Dan ga ik dat eens proberen.
Maar alles in 1 scene wordt toch vreselijk onoverzichtelijk??
Zeker als je een aantal mooie plaatjes of effecten wilt gebruiken.. Hoe los je dat dan op??

Roenes
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:05
gotoAndStop kan idd al wonderen doen. Maar dat "home" he, dat is de naam van de scene lijkt me? Want anders geef je zowel een framelabel als een frame aan. Dat gaat niet. :)

Dan over scenes of losse swf's: Meerdere scenes gebruiken kan geen kwaad MITS je amper tot geen AS gebruikt. Scenes worden namelijk allemaal achter elkaar geplakt als het swfje wordt gemaakt en bestaan dan niet meer als scenes. Als je dan met AS wil linken naar scenes kan dit voor veel problemen zorgen. :)

Bij de situatie die jij schetst zou ik losse swfjes gebruiken per pagina gedeelte. Dit heeft 2 voordelen:
- Alle relevante info staat in 1 bestand bij elkaar
- Je laad de boel in waardoor de filesize klein blijft en alleen hetgene wordt gedownload wat nodig is voor de gebruiker. Een bijkomend voordeel is dat je info kan tonen over hoeveel er al gedownload is per subsectie.

Hopelijk kun je hier iets mee :)

Mark0402
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:20
T is even wat werk, maar je hebt helemaal gelijk Roenes.. :)
De site indelen in verschillende swfjes maakt t stukken sneller en ook nog eens makkelijker.
Een hoop van de problemen die ik was tegengekomen met effecten en AS blijven nu uit (gelukkig!!)
De problemen met het openen van verschillende pagina's is nu voorbij (met het gotoandstop)
dus dank je.

Als het allemaal klaar is zal ik de link plaatsen, dan kun je kijken wat t moest worden uiteindelijk..

Roenes
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:03
Graag gedaan en ik ben benieuwd naar het eind resultaat :)