Volledige versie bekijken : Forum veranderen..???
dvkarper
%Europe/Berlin %581 %2007, 13:57
hoi FF,
ik ben bezig met een forum.
en wil het design veranderen, want zo als het er nu uit vind ik het niet echt mooi.
ik heb het namelijk naar mijn eigen smaak en als ik dat klaar heb wil ik de scripten ook gaan veranderen, maar ik heb gehoord van mensen dat je dan een pagina moet hebben en die kan gaan veranderen voor het design
ik zou me begot niet weten welke pagina dat is.
kennen jullie de forums van phpbb.nl zouden jullie mij kunnen uitleggen welke pagina moet veranderen.
alvast bedankt
-Rutger-
%Europe/Berlin %587 %2007, 14:06
je kan in een speciaal menu de kleuren instellen en alle plaatjes veranderen, heb ik ook gedaan, gewoon naar het administratie paneel gaan. ik heb namenlijk ook een forum :P
Wytzeaaa
%Europe/Berlin %611 %2007, 14:40
Je kúnt in het adminpanel wat kleurtjes veranderen, maar dat is dan ook alles. Voor echt stoere veranderingen, kijk even op het phpbb-forum: http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=197.
Daarna kun je het css-bestand (en eventueel de .tpl-bestanden) met kladblok of iets dergelijks bewerken om zo een eigen style te maken.
dvkarper
%Europe/Berlin %619 %2007, 14:51
Maar ik wil meer veranderen dan kleurtjes..;)
.Tine.
%Europe/Berlin %620 %2007, 14:53
Download gewoon een template... Of de bestanden die je op je ftp kan zien.
Zo kan je zien welke afbeeldingen je nodig hebt en hoe groot deze zijn.
Begin dan gewoon aan je eigen template :).
josko
%Europe/Berlin %643 %2007, 15:27
in de map templates/styleName staan de files die de opbouw bepalen.
Op PhpBB.com staat hierover meer dan genoeg. Ik raad je aan daar dan ook te kijken 8)
dvkarper
%Europe/Berlin %762 %2007, 18:17
ik ben er achter gekomen, ik ben op het forum gaan zoeken van phpbb en heb mijn antwoord gevonden,
maar dan nu weer een probleem..:S :
phpbb zegt dat ik een bestandje moet veranderen en dan zal het moeten werken alleen ik kan dat bestandje niet openen het bestandje is : TPL bestand weet iemand meer over dit type bestand.. want als ik hem laat in dreamwaver zie ik alleen script en geen design
.Tine.
%Europe/Berlin %769 %2007, 18:27
Een Google (http://www.google.be/search?hl=nl&q=tpl+bestand&btnG=Google+zoeken&meta=) zoektocht zal je hier wel op kunnen antwoorden ;).
josko
%Europe/Berlin %792 %2007, 19:00
ik ben er achter gekomen, ik ben op het forum gaan zoeken van phpbb en heb mijn antwoord gevonden,
maar dan nu weer een probleem..:S :
phpbb zegt dat ik een bestandje moet veranderen en dan zal het moeten werken alleen ik kan dat bestandje niet openen het bestandje is : TPL bestand weet iemand meer over dit type bestand.. want als ik hem laat in dreamwaver zie ik alleen script en geen design
Klopt. Het is gewoon HTML - Maar dan in stukken.
zoek even op phpBB . com
dvkarper
%Europe/Berlin %812 %2007, 19:29
ik kan het niet vinden, maar ik kan wel een deel zien dus kan wel effe veder..
josko
%Europe/Berlin %830 %2007, 19:55
Na 2 klikken:
http://www.phpbb.com/kb/list_articles.php?category_id=4
Daarin zal je genoeg ivnden....
dvkarper
%Europe/Berlin %898 %2007, 21:34
Bedankt josko, soms kijken mensen over dingen heen he..;)
Lorrens
%Europe/Berlin %681 %2007, 16:21
Sorry, maar dat is een van de enige dingen die jij doet: Over dingen heen kijken.
dvkarper
%Europe/Berlin %914 %2007, 21:57
Sorry, ik vind het een beetje raar antwoord.
endaarom ga ik hier niet opin..;) als je tog nog iets te vragen of opmerkingen hebt stuur me dan effe een pm en doe het niet via het forum
bedankt
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.