PDA

Volledige versie bekijken : dynamic textfield vraag

gbolssens
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
Hoi allemaal.

Ik heb iets raars aan de hand, en ik zit er echt wel mee.

Ik heb in mijn library een mc zitten waarin zich enkele dyn.textfields bevinden. Als ik deze mc op de stage sleep in de fla en ik test, dan kan ik de textfields invullen en de waarden lezen/manipuleren.

Als ik via a.s. die mc wil invoegen met attachMovie, (linkage is in orde) dan wordt'ie getoond op mijn stage, maar dan werkt het dynamic textveld niet meer :confused: .d.w.z. ik kan er niets in invullen

Weet iemand hoe dit kan komen? en nog belangrijker, hoe ik dit kan verhelpen zodat de dynamic t.f. wel werkt?

Alvast super bedankt voor alle hulp en commentaar.

greetz,
GB

ninetynine
%Europe/Berlin %429 %2005, 11:18
werkt bij mij wel :

www.houstonfrieks.be/attach.fla

msschn eens je code geven ?

fla verwijderd , omdat het niet ging over een dynamic textfield :)

josko
%Europe/Berlin %434 %2005, 11:26
hoe bedoel je dynamic textfield invullen? volgens mij is het voor invullen een input field....

ninetynine
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:31
hoe bedoel je dynamic textfield invullen? volgens mij is het voor invullen een input field....

ik denk dat hij met 'invullen' bedoeld :
bv : var.text = ...

en anders , verbeter me en jezelf (gbolssens :p :D :))

gbolssens
%Europe/Berlin %442 %2005, 11:37
Het zijn daadwerkelijk input text fields, sorry, ik had me vergist bij het tikken.

Super bizar: Als ik de mc in de library van een nieuwe FLA doe dan werkt het wel, en in m'n oorspronkelijke movie doet'ie 't niet. Er moet dus iets zijn in mijn movie dat de ge-atachte mc's niet laat werken. Weet iemand hier meer over?

attachen gebeurt zo:

for (i=1; i<=5; i++)
{
_root.huidigeAnalyse_mc.attachMovie("LinkID_mcAnalyseRij", "analyse-Rij"+i+"_mc", 1000+i);
_root.huidigeAnalyse_mc["analyse-Rij"+i+"_mc"]._x = 100;
_root.huidigeAnalyse_mc["analyse-Rij"+i+"_mc"]._y = 100+(50*(i-1));
}

josko
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:39
als je nou een sbegint met ons te vertellen wat je precies wilt gaana doen... dan kunenn we daarmee bezig gaan... alleen maar codes en dit werkt neit kan soms heel vervelend zijn...

rackdoll
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:40
het zou kunnen liggen aan dat je die movie misschien op eenzelfde lvl inlaad als dat een text field staat, zodat je , als je de txt field wilt aanspreken, je ze allebei aanspreekt...?? (geen idee hoor ).
je zou natuurlijk ook kunnen tracen.....trace de vars zodat je weet of ze bestaan en of ze naar je luisteren..dat kan veel jelpen ;)

gbolssens
%Europe/Berlin %454 %2005, 11:54
het zou kunnen liggen aan dat je die movie misschien op eenzelfde lvl inlaad als dat een text field staat, zodat je , als je de txt field wilt aanspreken, je ze allebei aanspreekt...??

wat bedoel je met "op eenzelfde lvl"? De depths van de 5 mc's zijn door de for-lus 1001,1002....1005, dus die overlappen niet.

als je nou eens begint met ons te vertellen wat je precies wilt gaan doen....

Kijk het zit zo:

Ik maak een enquete met 5 vragen die beantwoord moeten worden. In de eerste stap van de enquete worden de verschillende vragen beantwoord.

Als alle vragen beantwoord zijn heb ik een array waarin 5 antwoorden op vragen zitten; ze kunnen "ja" of "nee" zijn (later komen er mss nog meer mogelijke antwoorden, dus: "nee, ik kan daar geen Boolean voor gebruiken").

Voor elke vraag waarop "ja" geantwoord is moet in de volgende stap van de enquete een movieclip verschijnen die de user toelaat om toelichting te geven bij zijn ja-antwoord. In deze mc zitten 3 tekstvelden; één dynamic tekstveld (dat ik b.t.w. wel perfect kan manipuleren via A.S.) en twee input tekstvelden voor de user zijn commentaar.

dus deze twee input tekstvelden zijn onbruikbaar.

Als er nog vragen zijn, schiet maar en dan probeer ik zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat 't is.

grtz,
GB

theFlashWizard
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:23
erg vreemd.. ik zou er een heel klein voorbeeldje van probere te make en die ff op et forum zette.. vaak kom je er al achter wat de fout is bij het maken van zo'n klein voorbeeld..

Stuf
%Europe/Berlin %485 %2005, 12:39
Heb je het textfield ge"emmbed"?

gbolssens
%Europe/Berlin %492 %2005, 12:49
hi,

Ik heb uit de FLA alle "klant gevoelige" informatie gestript en naar m'n website geüpload (uitleg volgt):

http://marvelade.com/projects/presentatie.zip

(De code is een beetje "brollie", dat geef ik gerust toe, maar het moest snel gaan dus heb ik niet veel tijd gestoken in het structurele aspect.)

Als je de movie test, dan klik je op "Start", daarna krijg je 5 foto's te zien. klik op elke foto om op de bijbehorende vraag te antwoorden. Een beantwoorde vraag wordt op alpha=50 gezet om aan te tonen dat je die al hebt gehad.

Als alle vragen zijn beantwoord, dan worden alle foto's weergegeven waarop je "ja" antwoordde. Met de "volgende" button ga je dan naar een weergave die ook die foto's van de ja-antwoorden weergeeft, maar dan moet je per "ja" antwoord ook nog eens twee getallen invullen.

Ik heb nu voor het experiment 5 mc's geattached vanuit de library bovenop degene die er al staan en die ik in de FLA manueel heb moeten zetten (aantal dat _visible=true is, is corresponderend met de ja-antwoorden).

Voor vragen, reply gerust.

greetz,
GB

theFlashWizard
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:04
ik bedoel een klein voorbeeld, niet de hele fla, alleen maar met waar het probleem ligt..

gbolssens
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:11
ik bedoel een klein voorbeeld, niet de hele fla, alleen maar met waar het probleem ligt..

Dat is het 'm nou juist, als ik die mc in de library van een nieuwe FLA steek, dan is dat probleem er niet. Er zit iets specifiek in die FLA, dus moest ik 'm zo wel posten.

greetz,
GB

mknol
%Europe/Berlin %527 %2005, 13:39
heb je het lettertype wel geembed of geeft het een scriptfout?

gbolssens
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
Font geëmbed voor de tekens 0...9 omdat er enkel getallen in mogen komen. En als ik 'm manueel op de stage zet vanuit de library (Auth.omgeving) dan doet 'ie het wel.

greetz,
GB