PDA

Volledige versie bekijken : meer sounds

Dungeon
%Europe/Berlin %567 %2007, 13:37
Hey,

Ik ben bezig met een simulatie van een disco waar ik draai, nu kan ik ervoor zorgen dat ze 1 liedje kunnen afspelen en stoppen:

afspelen:
on(release){
gotoAndStop(2);
}

stoppen:
on(release){
gotoAndStop(1);
stopAllSounds();
}

Dit werkt perfect, maar ze moeten nu een stuk of 10/15 samples kunnen kiezen en met 1 knop kunnen activeren, dus niet 10/15 playknoppen en op elke frame een liedje dus :

on(release){
gotoAndStop(3);
}
on(release){
gotoAndStop(4);
}

enz.

Ik wil gewoon dat er een soort drop down oid is waar ze kunnen selecteren.
oja, ik wil later ook nog volume balk enzo maken, dus het moet wel in combinatie kunnen met dat.

Alvast heel erg bedankt!

Laiverd
%Europe/Berlin %568 %2007, 13:39
Please gebruik even as tags om leesbaarheid te bevorderen.

karelvo
%Europe/Berlin %582 %2007, 13:59
Ik heb zelf onlangs een soort van MP3 speler gemaakt.
Je zet alle af te spelen songs in een map (playlist).

Deze worden ingelezen via XML.

Je kan het geluid regelen verderspoelen, terugspoelen, previous en next, mute, ...
De functionaliteit is er maar de layout moet nog afgewerkt worden.

Hetgeen ik heb zal ik bijvoegen. Misschien dat je er iets aan hebt.

-Rutger-
%Europe/Berlin %654 %2007, 15:43
Ik heb er laatst ook een gemaakt: maar hij wilt niet uploaden :( sorry...

Dungeon
%Europe/Berlin %699 %2007, 16:47
Dank je wel, een heel mooi stukje werk :P
Maar ik heb hier vrij weinig aan omdat ik er 2 naast elkaar wil hebben (2 draai tafels), en als ik dat wil doen moet ik alle namen gaan veranderen en uitzoeken waar alles voor staat. Heeft iemand niet een simpel scriptje, of helpt mij opweg met alleen
play pauze en stop?

Laiverd
%Europe/Berlin %709 %2007, 17:01
Er is in dit soort situaties niet een 'simpele' oplossing. Met meest simpele is dan nog alle liedjes incl. titels etc in een array te zetten en vanuit die array een dropdown te vullen. Maar dan moet je dus voor iedere toevoeging je fla weer gaan bewerken. En de extra stap naar xml is dan wel de moeite waard. Van de post van karelvo lijkt het me ook niet de bedoeling dat je 'm zo overneemt, maar snapt wat ie heeft gedaan.

Kijk ook eens naar de standaard dropdown component en hoe je die m.b.v. de xml connector component kunt vullen met data.

John