PDA

Volledige versie bekijken : preloader te snel weg

bardt
%Europe/Berlin %664 %2007, 15:56
Misschien een wat vreemde titel maar weet niet zo goed hoe dit anders te omschrijven.

Ben bezig met een website. Na wat hulp via dit forum en andere tutorials op het web heb ik de website met scenes omgebouwd naar een website die externe swf bestanden laadt.
Dat is allemaal gelukt (erg blij om, we leren elke keer wat bij).

Alleen nu mijn probleem. Als ik nu op een knop klik krijg ik met de verrbinding hier een flits van een preloader te zien. Ook als de pagina al eens geladen is. Ik vind dit verschrikkelijk lelijk. is er een manier waarop ik dit kan omzeilen (zodat je een 2e keer helemaal geen preloader ziet) of een manier hoe ik de preloader iets langer in beeld kan laten zien???

zie storyboards (http://www.bardt.nl/storyboards/) voor de betreffende website.

-Rutger-
%Europe/Berlin %673 %2007, 16:10
De gotoAndPlay van een button veranderen?

Aros
%Europe/Berlin %700 %2007, 16:49
Maak een aparte check aan om te kijken of alles al is ingeladen, wanneer alles in ingeladen ga je naar de juiste content frame (of welke manier je ook gebruikt) en wanneer alles nog ingeladen moet worden ga je naar de frame van je preloader.

soimon
%Europe/Berlin %876 %2007, 21:02
wat is het script van je preloader?

-Rutger-
%Europe/Berlin %890 %2007, 21:22
Ja, wat is het script?

dvkarper
%Europe/Berlin %930 %2007, 22:19
Haal gewoon die preloader weg, want je website is te klein voor een pleloader.

die heb je niet nodig.

bardt
%Europe/Berlin %743 %2007, 17:50
Was er even tussenuit > carnaval...

de code voor de preloader is:

stop();

this.onEnterFrame = function () {
var amount:Number = this.getBytesLoaded () / this.getBytesTotal () *100
loader._xscale = amount;
if (amount == 100) {
this.gotoAndPlay(3)
delete this.onEnterFrame;
}
}

Kan zijn dat ik de preloader nog vervang later maar het belangrijkste is dat ik een oplossing vind zodat de pagina indien al geladen helemaal geen preloader (zelf geen flits ervan) laat zien, en dat ik het begrijp zodat ik dit in de toekomst niet meer hoeft te vragen. Heb inderdaad het vermoeden dat ik dit kan doen door een extra frame voor de eigenlijke preloader te plaatsen alleen ben ik er nog niet uit wat voor een actionscript, iemand suggesties?

-Rutger-
%Europe/Berlin %424 %2007, 10:11
Ik heb dat bij elke preloader, volgens mij is dat een bug in flash ofzo, want ik heb nog nooit een preloader gezien die geen flits laat zien, heel irritant ja....