PDA

Volledige versie bekijken : Licht

Dungeon
%Europe/Berlin %424 %2007, 10:11
Hey,

Ik ben bezig met het nabouwen van de disco waarvoor ik werk, nu is het de bedoeling dat het een soort "simulatie" wordt, maar hoe krijg ik het volgende voor elkaar:

Ik wil graag dat als ik bijv op button 1 klik lamp 1 aangaat, en als ik op button 2 klik lamp 2 aangaat. Verschuiven naar andere frames is geen optie om de lampen ook door elkaar gebruikt moeten worden en ik het zo wil maken dat ze automatisch kunnen knipperen ed.

Heeft iemand een tut of uitleg hoe dit werkt? Ik ben een newb met action script :)

Alvast bedankt.

behived
%Europe/Berlin %432 %2007, 10:23
Je moet elke lamp in een movieclip stoppen en een instance name geven (bv lamp1).
Op de eerste frame is de lamp gedoofd, op de tweede frame brandt de lamp.
Dan voeg je een tweede layer toe die je actions noemt (in de movieclip lamp1). Op de eerste frame plaats je volgende code (frame aanklikken en op F9 drukken, dan in het action panel deze code typen):

stop();

Dit uiteraard om de lamp niet te laten knipperen, maar te laten wachten tot hij moet branden.
Keer terug naar de scene.
Dan maak je een button aan die je ook een instance name geeft (bv button1). Maak ook hier een action layer aan. plaats daarop de volgende code:

button1.onRelease=function()
{
if(lamp1._currentframe==1)
{
gotoAndStop(2);
}
else
{
gotoAndStop(1);
}
}

Dungeon
%Europe/Berlin %930 %2007, 22:19
Danku, heel simpel dus, maar moet toch ergens beginnen :)

Dungeon
%Europe/Berlin %767 %2007, 18:24
ik heb wat geprobeerd maar kom er echt niet uit....

Ik krijg de foutmelding :

**Error** Scene=Scene 1, layer=button1, frame=1:Line 1: Statement must appear within on handler

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

Ik heb ook even geupload : www.tienerwerkhoofddorp.nl/test.fla

Kan iemand mij helpen?

nico
%Europe/Berlin %808 %2007, 19:24
ok zet eerst het script dat op de knop staat in een frame dan inplaats van _root zet je lamp1.gotoAndStop(2);

en voor de else lamp1.gotoAndStop(1);

soimon
%Europe/Berlin %809 %2007, 19:26
{
if(lamp1._currentframe==1)
{
lamp1.gotoAndStop(2);
}
else
{
lamp1.gotoAndStop(1);
}
}
dat in de eerste frame zetten

Stijn DW
%Europe/Berlin %817 %2007, 19:36
maak een nieuwe layer aan en noem deze actions
klik op deze frame en zet soimon zijn code erop.
(als het niet werkt download je maar mijn bijdrage)