PDA

Volledige versie bekijken : flex-coding-guidelines

behived
%Europe/Berlin %593 %2007, 14:15
fabio terracini heeft een document opgesteld waar flex-coding-guidelines instaan. Je kan het downloaden op zijn blog...
coding guidelines zijn interessant omdat iedereen dan ongeveer op dezelfde manier te werk gaat, wat er voor zorgt dat een andere ontwikkelaar jouw code beter kan lezen.
Als je opmerkingen of vragen hebt over deze guidelines kan je fabio terracini contacteren via zijn blog:

http://blog.dclick.com.br/wp-content/uploads/adobe-flex-coding-guidelines-v12-english.pdf

Ik ken zelf niet genoeg van best practice in flex, dus het zou interessant zijn als een "deskundige" dit document even wil bekijken en hier kan laten weten of het idd goede guidelines zijn...

TheDutch
%Europe/Berlin %655 %2007, 15:44
Dank je voor het delen Behived! Deze Flex Coding Guidelines zijn precies zoals ik ze ook hanteer en zoals Adobe dat trouwens ook doet in al zijn source code. Prima dus! :)

// EDIT: Het enige wat ik zelf wel als good-practice ervaar en ik hier niet in terug zie is het scopen met het THIS keyword. Maar zoals met veel guidelines zijn er persoonlijke voorkeuren.

behived
%Europe/Berlin %670 %2007, 16:05
ok; dan kan ik ze met een gerust hart van buiten leren :)

JayBro
%Europe/Berlin %705 %2007, 16:55
goeie beschrijving, ik ben alleen de if op een andere manier gewend, omdat flash ze op die manier format.

if(blaat) {
lala
}
// in plaats van
if(blaat)
{
lala
}

maarja, dat is ook nog wel op te vangen :D

Emveedee
%Europe/Berlin %923 %2007, 22:10
Ikzelf gebruik altijd liever

if(blaat)
{
// lala
}
// ipv
if(blaat){
//lala]
}

Omdat je dan altijd je {} onder elkaar hebt staan ->
veel overzichtelijker.

Maar ik geloof dat daarover al een discussie bezig was,
en wel hier: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=24076

Thomaz
%Europe/Berlin %412 %2007, 09:53
Zoals TheDutch al aangeeft, vind ik scoping ook erg handig/belangrijk.
Verder hou ik er van om een spatie na een : te zetten, voor wat extra leesbaarheid: public var mijnVar: Type = value;
En [Bindable] zet ik graag voor de var ipv erboven.

[Bindable] public var mijnVar: Type;
[Bindable] public var mijnVar2: Type;

ipv

[Bindable]
public var mijnVar: Type;
[Bindable]
public var mijnVar2: Type;

TheDutch
%Europe/Berlin %880 %2007, 21:07
Zijn dat nu net de dingen wat het voor mij enorm lastig maakt om jouw code te lezen ;).

Ondanks dat het jouw vrije keuze is wil ik je toch erg afraden om af te wijken van de standaarden. Niet alleen leer je jezelf een afwijkende manier aan, het wordt ook later erg lastig wanneer je in teamverband moet gaan werken of wanneer je hulp nodig hebt van anderen.