Volledige versie bekijken : Data preloaden mbv Progressbar
iamdesign
%Europe/Berlin %133 %2007, 03:11
Hoy allemaal,
Ik haal data op uit een database via Flex & AMFPHP.
Nu zit er toch altijd wat lag op wanneer hij deze ophaalt (het gaat toch om een 100-tal reservaties) en dus zou ik graag een progressbar zetten bij de datagrid.
Op www.amfphp.org kun je op de hoofdpagina een voorbeeld zien waar men gebruikt maakt van deze progressbar.
Hoe doe je dit het best? want ik weet niet hoe ik kan meten hoever mijn data zit in AMFPHP.
bedankt alvast
TheDutch
%Europe/Berlin %425 %2007, 10:12
Naar mijn weten is het niet mogelijk om met de ProgressBar het laden van data, opgehaald met AMF, te volgen. Je kunt dit via een omweg wel faken maar dat kost uiteindelijk meer performance dan je denk ik zou willen, behalve wanneer het om echt veel data gaat. Voorbeeld:
1. Je haalt een query op met het totaal aantal records dat je wilt displayen.
2. Haal vervolgens steeds een X aantal records op, bijvoorbeeld: 0-10,10-20,20-30,30-40,40-50,etc. Elke keer weet je hoeveel records je reeds hebt opgehaald. Dus om het percentage uit te rekenen kan je doen (loadedRecords/totalRecords(zie #1))*100.
3. Elke keer wanneer je een nieuwe set aan records binnen hebt dan moet je die samenvoegen met de rest in één recordset die je als DataProvider gebruikt.
Zoals je ziet is het een redelijk omslachtige methode maar volgensmij de enige manier om echt te tracken hoever het ophalen van data is via AMF.
Gelukkig heb jij dit volgensmij helemaal niet nodig. In het voorbeeld wat je liet zien staat een geen progressbar maar een loading indicator. Dit is niets meer dan een animatie wat ze hebben neergezet tijdens het laden, waarschijnlijk een SWF. Dit kan je laten gebeuren door gebruik te maken van de events in het RemoteObject component.
1. Wanneer je data gaat laden dan zet je met het event "invoke" de loading indicator neer.
2. Met de events "result" en "fault" haal je de loading indicator weer weg.
3. Let erop dat de property "showBusyCursor" op "false" staat anders heb je nog steeds dat klokje in beeld.
:)
iamdesign
%Europe/Berlin %576 %2007, 13:49
haha thnx, ja nu zie ik het ook dat het geen progressbar is :)
alleszinds bedankt!!
ik zal gewoon swf'je maken en idd met invoke werken !
thnx alot
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.