Volledige versie bekijken : Bloem gaat open
mertentjuh
%Europe/Berlin %534 %2007, 12:49
Hey!
Ik ben best een beginner in flash en ik ben nu voor mijn website een flash layout aan het maken, ik zou graag een bloem erin willen maken die opengaat of dat er een tak tevoorschijn komt en er komen opeens blaadjes uit.. Zoiets als www.di-rect.nl wil ik.. (in de header)
Iemand uitleg hoe ik dit zou kunnen doen?
Alvast bedankt!
Nidd
%Europe/Berlin %548 %2007, 13:09
Hey,
De bloemen op di-rect.nl zijn volgens mij gemaskt. Van de voren getekend en vervolgens een mask eroverheen laten schuiven met een motiontween. Misschien moet je eens een flashtutorial zoeken over masken in Flash en over motion tweens. Ik denk dat je daar wel verder mee kunt komen. :)
Mvg,
Niels.
mertentjuh
%Europe/Berlin %550 %2007, 13:12
Ja die eerste kronkel heb ik ook gewoon in motion tween gedaan maar nu wil ik eigelijk nog een bloem die zegma groeit =P Als je (als het goed is) goed naar de laatste kronkel kijkt bij di-rect zie je dat die ook ''groeit''
Maar van masker heb ik indd nog nooit gehoord?
Nidd
%Europe/Berlin %565 %2007, 13:34
Dan zou ik me daar even in verdiepen. Ik denk dat je dan een heel eind komt al! :)
Niels.
mertentjuh
%Europe/Berlin %987 %2007, 23:42
Bedankt, ik denk dat dat ik met mask indd een bloem kan laten opengaan.. Gewoon een plaatje van een bloem en daarover heen die masker dus dan lijkt het net alsof die open gaat ^^
Nou ik heb nog een vraagje, ik heb dus allemaal kronkels en bloemenplaatjes in de layout maar als ik hem dan ga bekijken zie je korreltjes op die plaatjes.. ik heb ze opgeslagen als PNG.. Weten jullie misschien hoe ik het kan doen zodat ik geen korreltjes krijg?
Alvast bedankt!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.