PDA

Volledige versie bekijken : krijg Mail form niet werkend.

T3N
%Europe/Berlin %715 %2007, 17:10
Ik heb een mail form die ik heb gemaakt en het eerst altijd naar behoren gedaan heeft maar sinds ik hem over heb gezet naar mijn nieuwe site krijg ik hem niet meer werkend ik heb echt geen flauw idee wat er verkeerd aan is kan iemand even kijken ?

bedankt

FLA : www.twogiancarlo.com/voorbeeld.fla

PHP :

<?PHP

$to = "mijnemail@hotmail.com";
$subject = "Message";
$message = "Name: " . $_POST['theName'];
$message .= "\nEmail: " . $_POST['theEmail'];
$message .= "\n\nMessage: " . $_POST['theMessage'];
$headers = "From: " . $_POST['theEmail'];
$headers .= "\r\nReply-To: " . $_POST['theEmail'];

$sentOk = mail($to,$subject,$message,$headers);

echo "sentOk=" . $sentOk;

?>

Laiverd
%Europe/Berlin %953 %2007, 22:53
Als je de boel hebt overgezet, zou ik eerst eens checken of je wel php ondersteuning hebt ;) If yes; wat werkt er niet?

John

T3N
%Europe/Berlin %515 %2007, 12:22
ik heb php, wat er niet werkt hij mailt gewoon niet het lijkt wel of hij geen contact kan maken met de php file, elke keer als ik dus send gaat hij naar de frame message failed ik zou echt niet weten waar het aan kan liggen.

josko
%Europe/Berlin %620 %2007, 14:54
En roep de php file eens zonder flashop?

T3N
%Europe/Berlin %735 %2007, 17:38
haha hoe doe je dat ? ik heb totaal geen verstand van php verder. :S

T3N
%Europe/Berlin %645 %2007, 15:29
kom op iemand ?

josko
%Europe/Berlin %648 %2007, 15:34
Het eerste wat me opvalt:
receiveLoad.onLoad = function() {
if(this.sentOk) {
_root.gotoAndStop("success");
}
else {
_root.gotoAndStop("failed");
}
}
Moet dat geen gotoAndPlay() zijn? dat is iig wel logischer.

T3N
%Europe/Berlin %619 %2007, 14:51
nee dan krijg ik een error gotoAndPlay requires between 1 and 2.
receiveLoad.onLoad = gotoAndPlay()

latino
%Europe/Berlin %621 %2007, 14:54
echo "&sentOk=" . $sentOk."&";

T3N
%Europe/Berlin %862 %2007, 20:42
heb het verandert maar maakt geen verschil :S

www.twogiancarlo.com/Untitled-2.html

Laiverd
%Europe/Berlin %879 %2007, 21:06
Als je de php rechtstreeks aanroept, krijg je deze foutmelding
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 503 This mail server requires authentication when attempting to send to a non-local e-mail address. Please check your mail client settings or contact your administrator to verify that the domain or address is defined for this server. in c:\domains\twogiancarlo.com\wwwroot\send.php on line 11
&sentOk=&Lijkt erop dat je een configuratieprobleem op je webserver hebt. Zie http://www.google.nl/search?hl=nl&q=SMTP+server+response%3A+503&meta= voor oplossingen. Ik neem aan dat e.e.a. wel werkt indien je de mail laat sturen naar een adres op het domein twogiancarlo.com.
John

T3N
%Europe/Berlin %748 %2007, 17:58
een mail sturen naar een eigen e-mail (POP3) van mijn adress werkt ook niet.
wat ik dus volgens jou nu moet doen is, SMTP verificatie instellen zodat ik mails kan versturen.

alleen ik kan dit niet vinden als ik inlog op mijn hosting, moet ik anders vragen aan mijn hosting waar ik dit kan instellen ?

bedankt.

Laiverd
%Europe/Berlin %799 %2007, 19:11
Ik zou de foutmelding naar de support desk van je host sturen en hun vragen om een oplossing, zodat je in elk geval van die foutmelding af bent. Mocht het dan nog niet werken, kunnen we altijd verder kijken.

John

T3N
%Europe/Berlin %911 %2007, 21:51
HAHA nu snap ik waarom hij het opeens dus niet meer deed ik heb net een e-mail gekregen van mijn hosting provider,

Afgelopen donderdag hebben een aantal ADSL providers, Planet/HetNet/KPN/XS4ALL, het internetverkeer via poort 25 voor hun klanten onmogelijk gemaakt. Poort 25 wordt gebruikt om email te versturen.

Wanneer u geen email meer kunt ontvangen/versturen en wel via de webmail kunt inloggen, en daar wel kunt ontvangen/versturen, dan is de kans zeer groot dat het probleem veroorzaakt wordt door uw ADSL provider. Wij raden u dan ook aan in die situatie contact met hen op te nemen.

Laiverd & de rest naartuurlijk Bedankt voor de HULP !

T3N
%Europe/Berlin %636 %2007, 15:16
hmm ik heb nog wel steeds een probleem mijn hosting provider zij dit,

Dit heeft te maken met beveiligingsinstellingen op de server. U dient aan te
geven
dat "Voor de server voor uitgaande e-mail ( SMTP ) verificatie vereist" is.
Dit kunt u waarschijnlijk ergens in uw PHP script aangeven.

Hoe kan ik dit aangeven ?

EDIT:

het php script zou dan zo iets moeten worden om het toe te laten op de server kan iemand alsjeblieft deze code voor mij uitwerken ? omdat ik verder geen verstand heb van php.

http://www.drupal.be/node/30

Laiverd
%Europe/Berlin %823 %2007, 19:45
Ik zou zeggen; vraag het aan de hosting provider. Het lijkt me raar dat je zelf zomaar beveiligingsinstellingen op een server die van hun is kunt wijzigen.

John

T3N
%Europe/Berlin %691 %2007, 16:36
Die php fout is nu weg hij heeft nu dit aan, sentOk=1

http://www.twogiancarlo.com/send.php

alleen Hij verstuurt nu alsnog geen mail.

dvkarper
%Europe/Berlin %739 %2007, 17:44
1, heeft jou server/host php 5...?
2, heb je wel alles in mail.php gedaan.

en veder kan ik je niet helpen ik kan je wel een gemaakt mailforum sturen van mij dan kun je een beetje kijken hoe het moet zitten

Zo ziet dat mail forum er uit: www.dennis-design.nl/contact.html en werkt ook wil je die graag stuur dan een email naar dennis_dtc12@hotmail.com

Laiverd
%Europe/Berlin %774 %2007, 18:35
En gebruik eens geen hotmail adres? Beetje een wild shot hoor , maar wie weet wat providers tegenwoordig allemaal doen ;)

John

T3N
%Europe/Berlin %836 %2007, 20:04
heeft jou server/host php 5...?

YES ! ik had hem op php 4 staan wat ik heb gedaan is naar 5 gezet toen deed hij het niet en toen weer reset naar 4 en toen deed hij het ! erg vaag in iedergeval,

dvkarper THANKS ! & naartuurlijk ook laiverd die altijd vele malen helpt tnx man ! :D

josko
%Europe/Berlin %854 %2007, 20:30
heeft jou server/host php 5...?

YES ! ik had hem op php 4 staan wat ik heb gedaan is naar 5 gezet toen deed hij het niet en toen weer reset naar 4 en toen deed hij het ! erg vaag in iedergeval,

dvkarper THANKS ! & naartuurlijk ook laiverd die altijd vele malen helpt tnx man ! :D
klinkt als vage / foute configuratie...