PDA

Volledige versie bekijken : film.swf?film=blabla

romplanet
%Europe/Berlin %397 %2005, 10:33
beste webmasters,

ik heb een vraag over flash. ik heb een flash menu + banner gemaakt, samen op de layer 'basis'. nu mijn vraag: ik heb een layer eropgezet, genaamd 'film_banner'. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik film.swf?film=blabla.swf de film blabla.swf wordt ingeladen in de layer basis? ik namelijk op elke pagina bij een ander onderwerp een andere film laten zien, maar wel het menu en de bannerachtergrond bewaren. weet iemand iets?

Groeten,

Romplanet

theFlashWizard
%Europe/Berlin %473 %2005, 12:22
op de layers die niet verandere maar 1 keyframe neerzetten en op de andere meerdere?
of is dit nu n hele rare opmerking? :P

romplanet
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:41
ik heb een foutje gemaakt: ik wil graag bij .swf?film=blabla.swf de film blabla.swf wordt ingeladen in de layer 'film_banner'. of maakt dit niets uit?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %491 %2005, 12:47
volgens mij open je normaal al niet meteen de swf:
film.swf?film=blabla.swf
en volgens mij kan je dit niet direct zo met flash regelen.. volgens mij moet je dat dan via php gaan doen.
mischien kun je dit daarom beter vragen bij Serverside Scripting :)

romplanet
%Europe/Berlin %504 %2005, 13:07
heb ik gedaan; het topic is gesloten door Roenes :S

Roenes
%Europe/Berlin %512 %2005, 13:18
heb ik gedaan; het topic is gesloten door Roenes :SSorry, ik was misschien wat te kort door de bocht in Serverside. Ik had deze topic vluchtig doorgelezen en dacht dat het een directe crosspost was. Sorry daarvoor :)

Toch denk ik dat de vraag hier op z'n plaats is. Je kunt dit volgens mij bereiken met flashvars. Voorwaarde is wel dat je swf in een html staat. Maar variabele direct achter de link hangen met het vraagteken moet volgens mij ook gewoon werken hoor :)

Anyway, volgens mij hoeft dit dus niet op een serverside manier en kan de topic hier blijven staan :)

romplanet
%Europe/Berlin %515 %2005, 13:22
hee met een stuk text lukt mij dat wel (dynamic text) maar hoe doe je dat dan met een plaatje of een film?

Roenes
%Europe/Berlin %515 %2005, 13:22
volgens mij open je normaal al niet meteen de swf:
film.swf?film=blabla.swfZojuist even getest en is wel mogelijk. Dus als je iets doet van
bannermc.loadMovie(film);zou gewoon moeten werken :)

Pimm
%Europe/Berlin %530 %2005, 13:44
Zojuist even getest en is wel mogelijk. Dus als je iets doet van
bannermc.loadMovie(film);zou gewoon moeten werken :)Juist, dit heb ik wel vaker gedaan en het werkt goed.
Dus even voor de duidelijkheid, als je een SWF aanroept met bestand.swf?var1=val1&var2=val2 komt er op de _root van die SWF een var genaamd var1 met als waarde "val1" en een waarde genaamd var2 met als waarde "val2", heel simpel dus. Echter, het staat netter als je dit via Flashvars doet.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:45
sorry jongens dat ik romplanet wou doorverwijzen, maar dit wist ik niet.. weer wat geleerd.. :)

Roenes
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:58
sorry jongens dat ik romplanet wou doorverwijzen, maar dit wist ik niet.. weer wat geleerd.. :)Is nie erg :)

romplanet
%Europe/Berlin %548 %2005, 14:09
dus kort samengevat:

ik doe in de layer film_banner dit actionscript:
bannermc.loadMovie(film);

en dan kan ik het aanroepen met film.swf?film=**me film.swf** ?? of niet?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %556 %2005, 14:21
nee.. zoals ze zeide moest et wel via een html pagina.. maar daarin laat je toch altijd wel je swf zien op het Inet..
en dan zoiets:
film.html?film=naamvanfilm
ook al zoals ze zeide..

Roenes
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:23
romplanet had wel gelijk hoor. gewoon je variabelen direct aan je url plakken. Je hoeft dan niet perse de swf in een html te plaatsen :)

Pimm
%Europe/Berlin %559 %2005, 14:25
nee.. zoals ze zeide moest et wel via een html pagina.. maar daarin laat je toch altijd wel je swf zien op het Inet..
en dan zoiets:
film.html?film=naamvanfilm
ook al zoals ze zeide..Eigenlijk niet... als je 'm via HTML wilt gaan doorgeven moet je met PHP gaan werken.
film.swf?film=testfilm werkt goed bij een AS vanbannermc.loadMovie(_root.film+".swf");

Roenes
%Europe/Berlin %563 %2005, 14:31
Eigenlijk niet... als je 'm via HTML wilt gaan doorgeven moet je met PHP gaan werken.Neej hoor, dan kan het met flashvars :)

romplanet
%Europe/Berlin %564 %2005, 14:32
hoe moet het nu precies dan? ik raak de draad kwijt! :s

romplanet
%Europe/Berlin %619 %2005, 15:52
hallo? ik heb dit geprobeert, maar het werkt niet:

bannermc.loadMovie(_root.film+".swf");

theFlashWizard
%Europe/Berlin %633 %2005, 16:12
en hoe roep je die pagina aan dan? want dat is ook wel belanrkijk he ;)

romplanet
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:57
ik roep geen pagina aan, ik roep een film aan...

maar als je bedoelt de pagina waar het op komt te staan, hieronder staat het:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="100%" height="142">
<param name="movie" value="menutop.swf?film=menu2.swf">
<embed src="menutop.swf?film=menu2.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="100%" height="142">
</embed>
</object>

theFlashWizard
%Europe/Berlin %806 %2005, 20:21
sorry ik bedoelde zoiets:
film.swf?film=testfilm

Roenes
%Europe/Berlin %808 %2005, 20:24
ik roep geen pagina aan, ik roep een film aan...

maar als je bedoelt de pagina waar het op komt te staan, hieronder staat het:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="100%" height="142">
<param name="movie" value="menutop.swf?film=menu2.swf">
<embed src="menutop.swf?film=menu2.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="100%" height="142">
</embed>
</object>

Dat kan ook zo, dan moet je in je swfje een lege movieclip plaatsen en deze de instancenaam "bannermc" geven (zonder quotes). Dan plaats je op het eerste frame deze code:bannermc.loadMovie(_root.film);Dan zou alles naar behoren moeten werken :)

romplanet
%Europe/Berlin %907 %2005, 22:46
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld499/v2/top3.html

hier zie je het resultaat...

het is goed, alleen 2 dingen:
- het knipert (moet niet knipperen)
- het staat te ver naar rechts (moet in het midden)

als ik de movieclip naar het midden doe, haalt dat niets uit.

flashfreak
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:50
in je films en mc's de stop() code zetten kan wonderen doen.

romplanet
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:36
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld499/v2/test.html

hij is gelukkig gestopt met kniperen :D

maar hoe komt het dat de flash film schuin staat? wat kan ik ertegen doen?

-------------------------------------------------------------------------------
kan ook trouwens een plaatje doen, bijv film.swf?plaatje=deze.jpg ??

en zo ja, hoe? volgens mij niet zoals hierboven zoals met een film laden...

romplanet
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:45
niemand?

Pimm
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:04
Neej hoor, dan kan het met flashvars :)En hoe ga je de vars van de HTML (bestand.html?var=val) doorgeven aan je Flashvars regeltje? Dát bedoelde ik eigenlijk.

mateo)
%Europe/Berlin %367 %2005, 09:48
pimm:
is wel het handigst met php ja (of een andere servers side taal). maar het kan natuurlijk ook met een andere html-pagina voor elk in te laden filmpje of met een javascriptje dat de URL van de pagina uitleest en op basis daarvan (met innerHTML danwel een document.write) dynamisch de object/embed code schrijft.

romplanet:
maar hoe komt het dat de flash film schuin staat? wat kan ik ertegen doen?
je laadt het filmpje in een MC die zijn 0,0 coordinaat midden in de MC heeft. een filmpje wordt altijd met de linkerbovenhoek op dat 0,0-coordinaat ingeladen.
als je een movieclip maakt dan zie je altijd een blokje waarmee je het 'registratiepunt' van de MC kan opgeven. klik op het puntje linksboven om de 0,0-coordinaat links in de bovenhoek van je MC te krijgen.

en JA, je kan op dezelfde manier een jpeg inladen.
menutop.swf?film=menu2.swf voor de film
menutop.swf?film=menu2.jpg voor de jpeg
en de code:bannermc.loadMovie(_root.film);