PDA

Volledige versie bekijken : Parentdocument zijn child

jaq
%Europe/Berlin %411 %2007, 09:52
Goedemorgen,

Ik heb een window "a" die opent een window "b"

var nieuw:b=b(PopUpManager.createPopUp( this, b, true));

window "b" opent window "c"

var nieuw:c=c(PopUpManager.createPopUp( this, c, true));

Nu heb ik wat nodig vanuit window "b" in window "c". Alleen dat kan ik niet ophalen door middel van this.parentDocument, want dan zit ik natuurlijk in window "a"... wie oh wie verlost mij.

Grtz. Jaq

TheDutch
%Europe/Berlin %819 %2007, 19:39
Gebruik eens "owner" of "parent" in plaats van "parentDocument". Verder zou ik je willen adviseren gebruik te maken van het ModelLocater Pattern. Dit is een singleton class met variablen die je overal kunt aanroepen. Hierin zet je referenties naar je windows en op die manier kan je ze allemaal vanuit elkaar benaderen :).

Wanneer je graag dat pattern wilt gebruiken maar er echt helemaal niet uitkomt dan kan ik je wel een kleine tutorial maken. Maar graag eerst zelf wat zoeken aangezien mijn tijd ook schaars is ;).

jaq
%Europe/Berlin %528 %2007, 12:40
ModelLocator heb ik bekeken, ga ik nog verder uitzoeken, hoef je geen tutorial voor te schrijven. Bedankt.

Helaas werken parent en owner niet. Dan zit ik nog steeds in parentApplication zeg maar. Echt ongelooflijk dat het gewoon niet kan zoals je zou verwachten... Bestond er maar zoiets als parentTitleWindow

Als iemand nog een ingeving heeft, dan hoor ik dat natuurlijk graag ;-)

grtz. Jaq

TheDutch
%Europe/Berlin %581 %2007, 13:56
Je zit altijd nog een parentApplication omdat een window geen eigen applicatie is maar een component. Kan je eens vanuit "c" de volgende dingen tracen en mij daarvan de output geven?

parentDocument
parent
owner
parentApplication

jaq
%Europe/Berlin %590 %2007, 14:09
Ik kom hoop andere mensen tegen die tegen hetzelfde aanlopen overigens.
Ik werk dus met php en gebruik Flex als userinterface. Daarvoor gebruik textpad en debug met Alert.show. Ik weet niet of trace hele andere uitkomsten geeft, maar hierbij mijn Alert.show's

window a = cursussen
window b = cursus
window c = cursusplannen

Ik krijg dan:

Alert.show (parentDocument.toString());
cursussen0

Alert.show (parentApplication.toString());
cursussen0

Alert.show (parent.toString());
[object
_cursussen_mx_managers_SystemManager]

Alert.show (owner.toString());
[object
_cursussen_mx_managers_SystemManager]

Krijg beetje vermoeden dat het niet gaat lukken...

TheDutch
%Europe/Berlin %874 %2007, 20:59
Kan je me de volledige code laten zien van window "b"?

TheDutch
%Europe/Berlin %901 %2007, 21:37
Ik zie nu inderdaad ook wat je bedoeld. In mijn ogen kan je nu twee dingen doen.

1. Gebruik het ModelLocator pattern zoals besproken hierboven.
2. Geef de parent mee als property van de popup:

testWindow = PopUpManager.createPopUp(this,Test,true);
// De property "opener" is een public variable in de Test Component van het type DisplayObject.
testWindow.opener = this;