VAW
%Europe/Berlin %511 %2005, 13:17
Ik ben een soort van rooster met een bepaald aantal vakjes aan het maken voor het een of ander, en daarbij wordt er bij elke frame een vakje bijgeplaatst op een andere plaats, door middel van duplicateMC. Deze code heb ik staan op de MC van het vakje.
onClipEvent (load) {
if (_root.site.teller <= 7) {
this._x = 80*(_root.site.teller - 1);
this._y = 80*0;
}else{
if (_root.site.teller > 7 && _root.site.teller <= 14) {
this._x = 80*(_root.site.teller - 8);
this._y = 80*1;
}else{
if (_root.site.teller > 14 && _root.site.teller <= 21) {
this._x = 80*(_root.site.teller - 15);
this._y = 80*2;
}
etc.....
_root.site.teller is dus de teller, elke frame wordt hij 1 hoger, en hij vertrekt bij 1. Hij stopt met tellen bij mijn gewenste aantal.
Mijn vraag is nu, kan ik deze telkens herhalende code veel korter schrijven? Want het aantal van vakjes dat hij moet plaatsen kan 9 zijn, en dan heb ik maar 2 if's nodig, maar als ik er 132 nodig heb, zijn het er al een heleboel meer. Ik kan natuurlijk die hele code blijven herhalen, maar da's nogal omslachtig dacht ik...
onClipEvent (load) {
if (_root.site.teller <= 7) {
this._x = 80*(_root.site.teller - 1);
this._y = 80*0;
}else{
if (_root.site.teller > 7 && _root.site.teller <= 14) {
this._x = 80*(_root.site.teller - 8);
this._y = 80*1;
}else{
if (_root.site.teller > 14 && _root.site.teller <= 21) {
this._x = 80*(_root.site.teller - 15);
this._y = 80*2;
}
etc.....
_root.site.teller is dus de teller, elke frame wordt hij 1 hoger, en hij vertrekt bij 1. Hij stopt met tellen bij mijn gewenste aantal.
Mijn vraag is nu, kan ik deze telkens herhalende code veel korter schrijven? Want het aantal van vakjes dat hij moet plaatsen kan 9 zijn, en dan heb ik maar 2 if's nodig, maar als ik er 132 nodig heb, zijn het er al een heleboel meer. Ik kan natuurlijk die hele code blijven herhalen, maar da's nogal omslachtig dacht ik...