PDA

Volledige versie bekijken : provincies in ai./esp formaat?

mel_vin
%Europe/Berlin %407 %2005, 10:46
hi ben op zoek naar de nederlandse provincies in AI formaat... ben eigelijk alleen geinteresseerd in limburg (nederlands)....

weet iemand een programma waar dat ingebakken zit...ik meen visio heeft een landen optie, maar zitten daar ook de provincies in (ken dat programmam vaag van op het werk)

groetjes
mel

Neon
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:18
Het zit in ieder geval niet standaard in illustrator.
Beetje raar ook, iets wat ze in amerika ontwikkelen, dan zullen ze niet zo snel de provincie's van Nederland er in gaan zetten. :cool:
Anyway, je kunt wel zoeken op penselen/brushes of stijlen/styles en in Illustrator CS kun je ook nog symbolen/symbols doormiddel van je spuitbus/brusher symbolen invoegen.
Illustrator heeft er al meer dan een dozijn aan symbolen meegeleverd maar de provinies zitten daar niet tussen (neem ik aan). Je zou hier kunnen zoeken Klik (http://www.adobe.com/studio/main.html) (Adobe Studio Exchange) kun je voor de verschillende adobe producten allerlei dingen downloaden. Zoals brushes, styles, templates, etc, etc.

Succes ermee.

Of gewoon zelf aan de slag gaan natuurlijk ;)

Gerrit55
%Europe/Berlin %758 %2005, 19:11
Zoek google afbeeldingen: Kaartje Limburg
Kopieer, plak in Illustrator, met pen-tool even overtrekken, foto deleten, klaar.

bigg-foot
%Europe/Berlin %349 %2005, 09:23
Inderdaad zoals ol55 uitlegt heb ik ook gedaan bij een kaart die ik nodig had, gewoon op eigenwijze alle provincies over getrokken, duurt wel even maar is wel goed te doen.

mel_vin
%Europe/Berlin %427 %2005, 11:16
hey allemaal

ik heb idd, visteon geinstalleerd, daar zit alles gewoon in, alle provincies in vector formaat, niet normaal, erg gedetailleerd!!! copy paste in illustrator.

bespaart je dus een hoop moeite, dat overtrekken met de pen tool.....

kan helaas geen ai bestanden uploaden.. anders had ik nl kaart ff geupload

regards
mel

mech7
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:56
Visteon ?

Nov1
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:17
Gewoon even googlen naar nederland ai of eps (http://kartoweb.itc.nl/basiskaarten/).

dakans
%Europe/Berlin %912 %2005, 22:54
Wat ik altijd doe is Googelen naar PDF-bestanden. PDF-bestanden zijn vaak vector-based, dit kan je checken door in te zoomen in het PDF-bestand. Als je veel inzoomt in Acrobat en je ziet op een gegeven moment pixels, dan is het dus geen vector-based bestand. Maar met landkaartjes heb ik al vrij veel geluk gehad... Deze PDF-bestanden kan je dan gewoon openen in Illustrator.

Is ff een tipje.