PDA

Volledige versie bekijken : [F8] - trace mysterie

kykeon2000
%Europe/Berlin %983 %2007, 23:36
Hallo daar!

Ik sta versteld....Ik laad een game.swf in een andere swf en dan moet de game.swf een callback doen....als ik dit probeer in de Flash IDE (<ctrl><enter>) werkt het en krijg ik de volgende traces:

> this = _level0.questionBar_mc.game_mc.instance48
> this._parent = _level0.questionBar_mc.game_mc
> this._parent._parent = _level0.questionBar_mc

het doet een callback door een functie aan te roepen in questionBar_mc.

Nu het vreemde, als ik publish naar html en het in firefox bekijk (met de flashtracer van sephiroth.it) dan werkt het niet meer en krijg ik de volgende trace:

> this = _level0.questionBar_mc.game_mc.instance50
> this._parent._parent = undefined

Ik vind het zo raar dat het "this" en "this._parent" ok traced, maar dan "this._parent._parent" niet goed traced:

Kan iemand hier iets mee?

Dank je wel!

Wouter

Dauntless
%Europe/Berlin %985 %2007, 23:39
Dat is wel vrij weinig info en ik zou niet onmiddellijk weten wat er mis gaat. Kan je misschien even een voorbeeld bestandje maken ?

kykeon2000
%Europe/Berlin %997 %2007, 23:57
hey Dauntless,

dank voor je snelle reactie....ik heb nu even niet de gelegenheid ieen voorbeeldje te maken, het hangt in een groot geheel, dat moet ik even prepareren.....ik hoopte dat iemand bij het zien van die traces al een idee zou kunnen hebben wat er aan de hand is....want hoe bizar is dit stukje:

> this = _level0.questionBar_mc.game_mc.instance50
> this._parent._parent = undefined

ik ga morgen weer verder en dan maak ik een voorbeeldje!

Wouter

Dauntless
%Europe/Berlin %999 %2007, 23:58
Probeer eventueel even alles te tracen vanaf _level0 ? (Best dan recursief doen, anders ga je net iets te veel typwerk hebben ;) ).

kykeon2000
%Europe/Berlin %414 %2007, 09:56
vaag!

in een helder moment dacht ik even te checken of alle flashversies van alle swfs hetzelfde waren....nee dus! En dat loste het op!

Dank voor je hulp DL!

Wouter

Dauntless
%Europe/Berlin %673 %2007, 16:09
Handig om te weten dat dat dit soort fouten kan geven :-).