PDA

Volledige versie bekijken : basiswaarden onthouden

LargoWinch
%Europe/Berlin %013 %2005, 01:19
dag mensen

Hier ben ik eens terug. :)
Mijn vraag is de volgende,is het mogelijk dat flash de basis waarden van een foto onthoud?
Ik bedoel daarmee bv.: mijn foto is 50 op 50 en met _xscale vergroot ik de foto met 50%. Maar probleem met mijn formule is,dat als ik hem opnieuw wil laten verkleinen met 50 %,de foto eigenlijk toch nog vergroot.
mijn formule is de volgende:
if (_root.foto1) {
foto1._xscale += foto1._xscale/100*200
foto1._yscale += foto1._yscale/100*200
_root.foto1 = false
} else {
foto1._xscale += foto1._xscale*100/200
foto1._yscale += foto1._yscale*100/200
_root.foto1 = true
}
}

Een alternatief zou natuurlijk kunnen zijn iemand mij kan zeggen hoe ik aangeef dat de foto met 50% moet vergroten en dan zou ik die berekening niet moeten maken. Ik weet niet hoe ik dat moet aangeven aangezien de % in flash voor iets anders staat.

vriendelijke groet,
Largo

Roenes
%Europe/Berlin %023 %2005, 01:34
Tis me niet helemaal duidelijk, maar als je de _xscale en _yscale allebei op 100 zet dan heeft je foto toch weer zijn originele grootte? :)

LargoWinch
%Europe/Berlin %580 %2005, 14:56
ja,ik weet het,beetje moeilijk uitgelegd. :)

Ik wil dus gewoon hebben dat als ik op de foto klik,de foto met 50% vergroot en als ik dan nog eens klik,moet hij weer met 50 % verkleinen,dus eigenlijk naar zijn ware grootte terugkomen.
Met het script dat ik gebruik,doet hij wel met 50% vergroten,maar als ik opnieuw klik,doet hij opnieuw vergroten ipv te verkleinen,omdat hij de _xscale van de vergroote foto neemt en dus niet de _xscale van de originele foto.

Is er geen regel in As dat bijvoorbeeld zegt dat :
foto1._xscale += foto1._xscale*50%
Ik zou dus gewoon graag weten hoe je 50% aangeeft in flash :)

fieuw,hele uitleg voor eigenlijk iets simpel denk ik ;)
greetz

mateo)
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:13
misschien is dit verhelderend...
oh ja: klikken op het bolletje :)

LargoWinch
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:22
jammer genoeg niet,want ik kan het niet openen. "unexptected file format" :)

mateo)
%Europe/Berlin %601 %2005, 15:25
ah ok, deze is gesaved als flash MX

LargoWinch
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:21
jip,das net wat ik wilde.
Thnx,daar had ik zelf niet opgekomen omdat mijn kennis net iets te beperkt is voor zo een scriptje.

bedankt!

Edit: kan je mij effe zeggen hoe ik het kan veranderen dat hij ipv 50% verkleint,hij 50 % vergroot? :p

Fatty Owl
%Europe/Berlin %869 %2005, 21:51
werkt zoiets ook niet :

_root.foto.onRelease = function(){
this._xscale += this._xscale/2
this._yscale += this._yscale/2
} met verkleinen enzo kan je er zelf wel bijzetten.

LargoWinch
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:01
Voor degene die het bestandje niet downloaden. Hiet volgt de code

var tgl = 0;
foto.onPress = scale;
function scale() {
prcnt = (tgl++%2 == 0) ? 50 : 100;
this._xscale = this._yscale=prcnt;
}

Nu doet de foto 50 % verkleinen,maar ik wil hebben dat hij 50% vergroot. Ik heb echt al alles verandert,maar eigenlijk blijft alles gelijk. Waarschijnlijk is het simpel,maar ik zie het niet. :)

LargoWinch
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
oké,ik heb gevonden hoe het moet,maar ik zit nu nog met een probleem. Ik heb 9 foto's,maar als ik op de 1ste klik vergroot hij,maar er de andere foto's blijven op de voorgrond staan. Is er een manier om steeds de aangeklikte foto op de voorgrond te krijgen?

mateo)
%Europe/Berlin %695 %2005, 17:41
kijk eens naar swapDepths()

Fatty Owl
%Europe/Berlin %710 %2005, 18:02
this.getNextHighestDepth;
bij je code voegen denk ik

LargoWinch
%Europe/Berlin %912 %2005, 22:54
http://www.hetkinderdagverblijf.be
Dit is de website die ik gemaakt heb.(wel de beta versie zeg maar,want nog zonder preloaders enzo) Als jullie naar "de kinderdagverblijven" gaan en dan "dominique" gaan. kunnen jullie naar de foto's gaan. Ik heb ongeveer bereikt wat ik wilde,maar toch werkt hij niet goed,je moet maar eens een paar keer op de foto's klikken,soms slaat hij een stukje over. Iemand raad om dat op te lossen?

greetz

Gerrit55
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:52
In Flash MX werkt NextHighestDepth niet, dat doe je dus handmatig.

Laatst in een ander topic dit voorbeeld gemaakt (http://www.ol55.nl/flash/swapdepths.swf)

FLA (http://www.ol55.nl/flash/swapdepths.fla)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %961 %2005, 00:04
misschien als je de fla even post, want hij doet nogal raar...

LargoWinch
%Europe/Berlin %966 %2005, 00:12
Jip weet ik,ik had effe op het forum gezocht en had jouw post gevonden. Ik heb het wat aangepast en in mijn movie gebruikt. Ik dacht dat het lukt,maar nog steeds gaat het niet. Ofwel gaat de ene functie,ofwel de andere. Dit is de code:
var tgl = 0;
foto1.onPress = foto2.onPress = foto3.onPress = foto4.onPress = foto5.onPress = foto6.onPress = foto7.onPress = foto8.onPress = foto9.onPress = scale1;
function scale1() {
prcnt = (tgl++%2 == 0) ? 300 : 100;
this._xscale = this._yscale=prcnt;
}

Stage.scaleMode = "noScale"
stop()
foto1.onRelease,releaseOutside = foto2.onRelease,releaseOutside = foto3.onRelease,releaseOutside = foto4.onRelease,releaseOutside = foto5.onRelease,releaseOutside = function() {
if (this.zoomed) {
this.onEnterFrame = function() {
delete this.onEnterFrame;
this.swapDepths(this.oudedepth);
this.zoomed = false
this._x = this.oudex
this._y = this.oudey
}
} else {
this.oudedepth = this.getDepth()
this.oudex = this._x
this.oudey = this._y
this.swapDepths(10000);
this.zoomed = true;
this._x = 0
this._y = 0
}
}

Als ik onpress gebruik bij het een en onrelease bij het ander dan gaan beide functies,maar toch niet zoals gepland. :) Ik zou bij de tweede functie ook nog onreleaseoutside moeten kunnen gebruiken,maar dan lukt het niet. :( Moeilijke bevalling

EDIT: lukt toch niet :d

Fatty Owl
%Europe/Berlin %970 %2005, 00:16
zeg het als het helemaal af is he ;)

LargoWinch
%Europe/Berlin %992 %2005, 00:48
Dit is de FLA (users.pandora.be/lowrider/dominique.fla) voor wie geintereseerd moest zijn om het eens te doen werken zoals het hoort :)