PDA

Volledige versie bekijken : movieclip besturen met bijvoorbeeld play() of gotoAndStop();

rolfdejonker
%Europe/Berlin %706 %2007, 16:57
He,

Zie bijgevoegde bestand..

In verschillende projecten heb ik de volgende contstructie gebruikt om movieclips (kleine animaties) te besturen vanuit functies vanaf de tijdlijn:

function fFunctie (){
mijnmovieclip.gotoAndStop(nummer van het juiste frame);
}

Alles geprobeerd, maar het lukt me nu niet meer om de movieclip te besturen met bijvoorbeeld play(), gotoAndPlay() e.d. Het lukt echter wel om de properties (bijvoorbeeld _alpha) aan te passen. "Het lijkt iets met de tijdlijn te maken te hebben..."

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Dank alvast,

Groet,

Rolf

poindexter
%Europe/Berlin %729 %2007, 17:31
waarmee, wil je het besturen? Een button?

op het eerste frame staat een stop(); commando. Dus zal je je mc een naam instance moeten geven. Wanneer je dan op de button klikt geef je die het commando dat hij het tweede frame af moet gaan spelen van je MC.

Wat heeft dit met Flex te maken?

TheDutch
%Europe/Berlin %762 %2007, 18:18
Dit onderwerp heeft helemaal geen betrekking tot Flex of ActionScript 3! Het hoort hier dus ook niet thuis. Mijn vraag is aan een beheerder om dit onderwerp dan ook te verplaatsen.

rolfdejonker
%Europe/Berlin %794 %2007, 19:04
Dank voor de reacties.

Excuses, per ongeluk verkeerd gepost. Ik heb de vraag opnieuw op de goede plek gesteld!

@poindexter: dat heb ik toch gedaan? ;) raar genoeg begint de movieclip ook niet automatisch te spelen op het moment dat er geen stop(); in het eerst frame staat...

Dauntless
%Europe/Berlin %972 %2007, 23:19
Dan is dit nu een crosspost, dus: Slotje.