PDA

Volledige versie bekijken : rich text editor component

behived
%Europe/Berlin %529 %2007, 12:42
Ik probeer de lay-out van de rich text editor component in flex aan te passen. Ik zou graag sommige buttons boven het tekstvlak plaatsen ipv dat ze er allemaal onder staan. Hoe moet ik daar aan beginnen, want ik vind daar niet echt info over...

Thomaz
%Europe/Berlin %542 %2007, 13:01
Ik vraag me af of dat wel kan. Er zijn in iedergeval geen standaard properties of methods voor. Heb je voorbeelden gezien waar ze het wel voor elkaar kregen?

behived
%Europe/Berlin %568 %2007, 13:38
nee, en ik heb al redelijk hard gezocht in google / livedocs, ...
dus ik ben helemaal niet zeker of het wel kan, maar het zou toch een enorm gebrek zijn moest dit op geen enkele manier te verwezenlijken zijn...

Thomaz
%Europe/Berlin %589 %2007, 14:09
Anders een mooie feature request voor Flex3 die eind dit jaar uitkomt ;)

TheDutch
%Europe/Berlin %590 %2007, 14:11
Dit is inderdaad geen standaard functionaliteit. Je moet het component extenden en de layout aanpassen door de method updateDisplayList() te overriden en daarin de elementen te herpositioneren :).

behived
%Europe/Berlin %603 %2007, 14:28
ok, ben al blij dat het mogelijk is, ga even verder zoeken op die updateDisplayList()... hopelijk zit het allemaal niet te ingewikkeld in elkaar.

TheDutch
%Europe/Berlin %619 %2007, 14:51
Laat maar even weten of je eruit komt. Wanneer het niet echt wil lukken zal ik je vanavond een stukje code schrijven die je op weg zal helpen :).

behived
%Europe/Berlin %635 %2007, 15:14
ik zal eerst zelf eens proberen, laat straks wel weten wat mijn vorderingen zijn. Momenteel kan ik de toolbar al roteren, maar nog niet verplaatsen :)

behived
%Europe/Berlin %705 %2007, 16:56
Ik heb dus het volgende:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<mx:Application xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml" layout="absolute">
<mx:RichTextEditor x="35" y="10" width="466" id="tekst">
<mx:Script>
<![CDATA[
override protected function updateDisplayList(unscaledWidth:Number,
unscaledHeight:Number):void
{
tekst.boldButton.move(20,99);
tekst.boldButton.rotation=50;

}

]]>
</mx:Script>

</mx:RichTextEditor>
<mx:Button x="240" y="278" label="Button"/>

</mx:Application>

de rotation werkt (maar die heb ik niet nodig), maar die move() werkt enkel nadat er ergens op geklikt is. Nog even verderzoeken dus

TheDutch
%Europe/Berlin %836 %2007, 20:05
De rede dat de button niet verplaatst is omdat de buttons in een HBox zitten. Hoe wil je het er precies uitlaten zien zodat ik je kan begeleiden in wat je moet aanpassen en doen :).

behived
%Europe/Berlin %965 %2007, 23:10
ik zou graag de buttons boven het tekstveld hebben, zodat het past in de rest van het concept van ons cms systeem

TheDutch
%Europe/Berlin %260 %2007, 06:15
Welke buttons, wees specifiek :).

behived
%Europe/Berlin %409 %2007, 09:49
Gans de toolbar, maar het zou leuk zijn indien ik de buttons ook nog individueel kon plaatsen waar ik ze specifiek wil zien staan. Raar dat ik ze wel kan draaien, maar niet kan verplaatsen... Als ik een andere tekstkleur kies, dan verplaatsen ze zich wel.

Larsvu
%Europe/Berlin %413 %2007, 09:55
Heb je al geprobeerd invalidate of refresh aan te roepen.
Ik denk dat namelijk de tekstkleur via een setter word veranderd waarin dan weer een invalidate of een refresh staat. Klopt dat dutch? Ik heb namelijk de class niet nagekeken en jij kent het volgens mij allemaal uit je hoofd ;)

TheDutch
%Europe/Berlin %005 %2007, 00:07
Nou ik ken ze zeker niet allemaal uit mijn hoofd ;).

Op het moment heb ik geen Flex bij de hand en kan het één en ander dus niet nakijken voor je. Ik kom daar morgen op terug :).