PDA

Volledige versie bekijken : tekst in scroll menu heeft Parkinsonverschijnselen

TamaraM
%Europe/Berlin %606 %2007, 14:33
Hallo Flashgenoten!

Ik heb een vraag en misschien kan iemand me helpen? Ik voeg mijn fla-file toe.
Ik heb een scroll menu gemaakt waarin tekst staat in een mc. Als je met je muis heen en weer beweegt, scrollt de movieclip incl tekst ook mee. Als je naar mijn file kijkt dan zie je al het probleem; de tekst trilt enorm bij het bewegen! Ik vroeg me af of het mogelijk is om dit ongedaan te maken? Ik heb al het één en ander geprobeerd. Ik heb bijv in Photoshop vd tekst een plaatje gemaakt maar det hielp niet. Het blijft bibberen. Dit is vooral heel vervelend als je te tekst probeer te lezen. Ik denk ook dat het deels ligt aan het feit dat je de movieclip heel moeilijk stil kan leggen. Je moet je muis precies in het midden zetten en niet bewegen en dan beweegt de movieclip ook niet. Het trillen wordt dan ook minder. Ligt hierin misschien de oplossing? Ik denk dat de movieclip eerder moet bevriezen of stil moet staan maar ik weet niet hoe ik dit in action script voor elkaar krijg.
Heeft iemand een geniale oplossing voor mij?
Alvast bedankt! :)

groetjes tamara

behived
%Europe/Berlin %619 %2007, 14:51
Ik heb dit toegevoegd op frame 2:

if(speed<2){speed=0;}

TamaraM
%Europe/Berlin %644 %2007, 15:27
:) smak! Harstikke bedankt voor je supersnelle reactie!
Wow! Het ziet er nu echt veel beter uit!
En dan te bedenken dat ik af en toe echt uren gefrustreerd naar mijn scherm staar omdat ik het lastig vind om hulp te vragen. Toch maar wat vaker van het forum gebruik maken want het werkt dus echt.
Nogmaals bedankt en een fijn weekend! Klopje op je schouder...