Volledige versie bekijken : Slideshow incl. schuintrekken
radem205
%Europe/Berlin %826 %2007, 19:49
Hey,
Is het mogelijk om onderstaand concept uit te werken in Flash, zodat de 5 (vast aantal) screenshots als een slider fungeren. Een standaard horizontale slider is wel makkelijk te maken, maar is het ook mogelijk om in combinatie met schuintrekken (dat het lijkt alsof ze naar achter verdwijnen) een slider te maken?
Concept:
http://www.scriptfreakz.com/webdesign/images/slider.jpg
Kan iemand mij in de goede richting duwen?
Alvast bedankt.
psychonikeo
%Europe/Berlin %851 %2007, 20:26
tuurlijk.. maak eerst een standard slider en geef dan per positie aan hoeveel ze moeten schuintrekken in AS.
radem205
%Europe/Berlin %879 %2007, 21:06
maar het is wel de bedoeling dat tijdens het schuiven (sliden) ook de schuinte veranderd.
Pointer
%Europe/Berlin %886 %2007, 21:16
Gaat erg lastig worden dmv script.
Denk dat er vast wel mensen zijn die je in de goede richting kunnen helpen.
Je bent iig veel Math nodig.
radem205
%Europe/Berlin %895 %2007, 21:29
Ja, denk dat het ook lastig gaat worden. Zou iemand een hint kunnen geven waar ik op moet zoeken op internet om erachter te komen hoe het moet?
Larsvu
%Europe/Berlin %951 %2007, 22:50
Ja, als je jou idee wilt uitwerken, dan moet je ten eerste gaan concentreren op het kunnen distorten van je images of mc's.
Om dit te kunnen bereiken moet je je image verdelen in driehoekjes die op elkaar aansluiten, elk met een deel van je image. Deze driehoekjes kun je vervolgens schalen en skewen (heb geen zin om het Nederlandse woord op te zoeken ;) )
Zorg wel dat de driehoekjes de juiste verhouding houd ten opzichte van zijn buurmannen.
Je moet het verdelen in driehoekjes omdat je alleen op deze manier een image kan distorten (of simuleren dat die distort).
Maar ik denk persoonlijk dat je hier niet mee wil gaan knoeien omdat dit een heidens karwei is qua rekenwerk.
ottorocket
%Europe/Berlin %953 %2007, 22:52
bekijk op http://gotoandlearn.com/ de tutorials van het 3D carousel eens.
Als je daar wat aanpast zul je wel aan zoiets komen
Larsvu
%Europe/Berlin %961 %2007, 23:03
Het lijkt mij inderdaad slimmer om zonder het perspectief te werken. Dat is zowel sneller voor jou om te ontwerpen als sneller voor de computer om het te berekeken.
SolidusSoft
%Europe/Berlin %008 %2007, 00:11
Ik heb ff snel wat geprobeerd, ik moet helaas nu m'n bed in, anders had ik het ook goed gemaakt, maar misschien geeft dit een idee van wat mijn idee is.
Skewen.fla (een snelle test met movieclips in movieclips) (http://www.5it.nl/skewen.fla)
Mijn idee is dat je ieder plaatje een movieclip maakt met daarin een nieuwe movieclip, zodat je dan elke keer doormiddel van frames verder een animatie maakt van het skewen van het plaatje, zie de file. Je geeft bij elke keyframe een stop(); aan.
Als je het plaatje skewed moet je hem steeds iets naar boven naar beneden moven binnen de animatie om ze op 1 lijn te houden.
Dan kun je bijv een variabel nummer aanmaken waardoor je weet bij welk plaatje van de slideshow je bent en bij ieder nummer geef je aan naar welk keyframe ieder plaatje moet gaan en naar welke positie.
hmmm... ik weet niet zeker of het werkt, maar het is het proberen waard toch! Dit is trouwens de eerste keer dat ik een poging doe een ander te helpen op de site. :)
radem205
%Europe/Berlin %405 %2007, 09:44
@SolidusSoft: Ik kan je bestand niet downloaden :(. Maar in iedergeval allemaal bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik wel verder kom met die carousel op gotoandlearn.com. Eigenlijk is dat precies wat ik wil :), maar dan met thumbnails.
SolidusSoft
%Europe/Berlin %447 %2007, 10:44
@SolidusSoft: Ik kan je bestand niet downloaden :(. Maar in iedergeval allemaal bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik wel verder kom met die carousel op gotoandlearn.com. Eigenlijk is dat precies wat ik wil :), maar dan met thumbnails.
ik had de link een b-tje verkeerd gedaan, sorry:
http://www.5it.nl/skewing.fla
Flashaddict
%Europe/Berlin %618 %2007, 14:50
Zoiets als http://www.rondkijker.nl ?
Wat je wilt is een caroussel maken en hiervoor heb je enige kennis van 3D nodig. Hoewel het erg basic is, snap ik best dat het voor sommige mensen ingewikkeld kan zijn en misschien zelfs teveel tijd kost om het zelf te maken. Ik wil je best het één en ander uitleggen over het berekenen van punten in ruimtes en het distorten van bitmaps in Flash (hoewel er genoeg te vinden is over dit onderwerp).
Wat je ook kan doen is Google'n op "Sandy Flash" of "Papervision" - twee opensource 3D engines voor Flash.
Succes!
radem205
%Europe/Berlin %733 %2007, 17:36
Zoiets zoek ik idd, maar dan niet naar voren maar naar achteren, als je begrijpt wat ik bedoel.
Volgens mij is Sandy Flash redelijk lastig om mee te werken, of niet?
Zou je mij misschien wat kunnen uitleggen om mij in de goede richting te helpen?
msn: arjenrademaker@hotmail.com
Bedankt alvast.
Flashaddict
%Europe/Berlin %879 %2007, 21:06
Je mag mij toevoegen op msn at flashaddict.nl ...
Als je voor een opensource gaat, dan zou ik kiezen voor Papervision. De community achter Papervision is veel groter en actiever dan die van Sandy. Bovendien is Papervision veel logischer dan Sandy, zelfs nu hij nog in beta is en er hard aan wordt gewerkt.
Ik kan je een voorbeeld geven van een Papervision project wat ik onlangs hebt gemaakt die sterk overeenkomt met jouw voorbeeld. Dus voeg mij maar toe.
Cheers!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.