PDA

Volledige versie bekijken : Hulp gevraagd over een gelabelde frame die niet werkt?

dragonsblood
%Europe/Berlin %359 %2007, 08:37
Hoi in de bijlage kun je in de actionscript zien dat ik werk met hit test en met gelabelde frames.. Ik heb in een movieclip genaamd Deur, verschillende animaties gezet en ik wil dat als je een movieclip sleept naar het huisje(naar de deuropening) dat er dan een animatie word afgespeeld genaamd "Haan" ik heb dat nu geprobeerd met gotoandplay("Haan") maar dat werkt niet. wie kan me helpen? ik heb het nodig voor een presentatie over paar uurtjes..

Tatzel
%Europe/Berlin %377 %2007, 09:04
bij mij werkt t hoor...de haan kraait er op los als ik m op het huisje sleep...

dragonsblood
%Europe/Berlin %404 %2007, 09:42
so raar bij mij werkt het nie..

dragonsblood
%Europe/Berlin %407 %2007, 09:46
sorry dat was de foute bijlage, dit is de goeie

dragonsblood
%Europe/Berlin %416 %2007, 09:59
someone help?

Tatzel
%Europe/Berlin %421 %2007, 10:07
function checkTarget(drag) {
if (drag.hitTest(Deur)) {
Deur.gotoAndStop("Haan");
}
}

zo bedoel je?

dragonsblood
%Europe/Berlin %430 %2007, 10:20
Ahah dat onderste had ik nodig dankjewel, dat daarboven werkte met deur niet, moest deuropening zijn.. alleen nu als ik het doe, dan zie je dus de haan in de deuropening, en de andere haan die je sleept, die gesleepte moet dan weg gaan zodra de animatie verschijnt.. ik probeerde dat met removemovieclip maar dat werkte niet, enig idee hoe het dan wel kan?

Tatzel
%Europe/Berlin %433 %2007, 10:24
function checkTarget() {
if (kip.hitTest(Deur)) {
Deur.gotoAndStop("Haan");
unloadMovie(kip);
}
}

dragonsblood
%Europe/Berlin %436 %2007, 10:28
Als ik dat nu intyp, dan zie ik alle animaties verschijnen in de deuropening, dat was er voorheen niet. die had ik stop gezet met de code: this.Deur.stop(); maar nu werkt dat niet meer..

Tatzel
%Europe/Berlin %437 %2007, 10:30
heb je wel gotoAndStop("Haan") gebruikt? gotoAndPlay zal namelijk de hele deur-animatie afspelen.

dragonsblood
%Europe/Berlin %438 %2007, 10:31
ik heb dat nu al gefikst;) dankjewel voor je hulp
alleen nog een kleine vraagje. je weet toch dat geluid van de haan, die hoor ik nu niet meer.. enig idee hoe ik dat kan oplossen?

dragonsblood
%Europe/Berlin %438 %2007, 10:31
foutje zat bij het woord deur, moest zijn hittest.deuropening, toen werkte het wel goed..

dragonsblood
%Europe/Berlin %457 %2007, 10:58
weet je maybe hoe ik dat van die geluid kan oplossen? want eerste hoorde je het wel zei je toch? alleen nu niet meer..

Tatzel
%Europe/Berlin %468 %2007, 11:14
ik heb geen geluid hier, dus t was me nog niet opgevallen...daar kan ik je niet mee helpen..:D

dragonsblood
%Europe/Berlin %469 %2007, 11:16
it's oke..maar je reageerde als eerst dat de haan erop los kraait als je hem naar het huisje sleept?

Tatzel
%Europe/Berlin %472 %2007, 11:20
oh ja...animatie-wijs.... niet qua geluid...:P

maar ik zie geen geluid of verwijzingen daarnaartoe in je FLA. maak ff een extra layer in je "Haan" MC waarbij je het geluid laat beginnen op het juiste frame.

dragonsblood
%Europe/Berlin %476 %2007, 11:25
ow:P.. oke ik heb dat nu gedaan en het werkt..sorry als ik teveel vraag, maar ik moet het straks presenteren aan deopdrachtgever en er mag dan geen fout in zitten. dit is zeg maar een level,hoe kan ik ervoor zorgen dat nadat je op het juist heb geklikt dat je dan naar de volgende level gaat, de volgende level is gewoon hetzelfde alleen dan in de deur de 2de framelabel ipv het eerste, weet je maybe hoe dat moet?

Tatzel
%Europe/Berlin %479 %2007, 11:29
gotoAndStop ("level2") waar "level2" een volgend frame is? met nieuwe MC's?

dragonsblood
%Europe/Berlin %482 %2007, 11:34
tis die dezelfde mc,want in die deur zitten een haan schaap hond enzo, alleen andere achtergrond. owke dan ga ik nu dan nieuwe frame aanmaken en dan dat doen.. die gotoandstop level 2 moet ik dan na de animatie van de haan zetten als hij het al geraakt heeft toch?

Tatzel
%Europe/Berlin %483 %2007, 11:36
ik bedoel in je main timeline een nieuw frame.

dragonsblood
%Europe/Berlin %488 %2007, 11:43
bedoel je het zo?

Tatzel
%Europe/Berlin %490 %2007, 11:46
yep... en dan na de hittest met je kip misschien een button ("goed zo!") laten up-poppen waarmee je m naar het volgende level dirigeert

dragonsblood
%Europe/Berlin %491 %2007, 11:47
weet je wat het is, het is een spel voor kinderen met meervoudige handicap, het moet dus niet te eng zijn, dingen moeten niet plots verschijnen of verdwijnen, is een pop up dan wel een goed idee?

dragonsblood
%Europe/Berlin %493 %2007, 11:50
hey als ik gotoandstop("level 2") schrijf onder dat gedeelte van de cake zijn posities in de eerste level, dan als ik test movie doe, gaat het meteen al naar level 2..

Tatzel
%Europe/Berlin %494 %2007, 11:51
je kan m ook meteen naar level2 dirigeren nadat de haan klaar is met kraaien. dat kan je in de haan MC in de deur doen door _root.gotoAndPlay("level2") op t laatste frame.

Tatzel
%Europe/Berlin %495 %2007, 11:53
hey als ik gotoandstop("level 2") schrijf onder dat gedeelte van de cake zijn posities in de eerste level, dan als ik test movie doe, gaat het meteen al naar level 2..

krijgen ze na een fout antwoord geen herkansing? anders moet je dit natuurlijk niet na cake doen

dragonsblood
%Europe/Berlin %495 %2007, 11:53
ja dat was de bedoeling, ff uitproberen, maar de deur, die heeft zeg maar 3 frames en elke frame zit een diertje voor een andere level, dan moet ik het gewoon in de frame van de haan doen?

dragonsblood
%Europe/Berlin %496 %2007, 11:55
hij pakt hem helemaal niet meer, ik heb die code nu niet meer onder de cake maar bij de haan zelf, maar toch als ik test movie doe begint het meteen al bij level 2:S..

Tatzel
%Europe/Berlin %499 %2007, 11:58
laat es zien? (als je MSN hebt kan je zo ook wel helpen evt.)

dragonsblood
%Europe/Berlin %499 %2007, 11:59
krijgen ze na een fout antwoord geen herkansing? anders moet je dit natuurlijk niet na cake doen

jawel na het foute mogen ze nog wel proberen het goede erin te doen. pas nadat het goede is geweest moet het naar de volgende level gaan.

dragonsblood
%Europe/Berlin %502 %2007, 12:03
dit is het nu( me msn doet raar, logt me zomaar de hele tijd uit, das niet leuk als je iets aan het sturen bent)

Tatzel
%Europe/Berlin %504 %2007, 12:06
je hebt je gotoAndStop een MC te vroeg zitten. hij moet in haan.anim op de laatste frame. Nu vertel je m dat ie zodra de hitTest true is, hij meteen naar level 2 moet gaan. Hij komt nu dus helemaal nooit bij de haan-animatie

dragonsblood
%Europe/Berlin %507 %2007, 12:10
owke ik heb het nu in de laatste frame van haan.anim gezet maar nog steeds begint het bij de 2de meteen..

Tatzel
%Europe/Berlin %511 %2007, 12:17
de stop(); in je eerste frame mist zn ()...;)

dragonsblood
%Europe/Berlin %512 %2007, 12:18
damn wat een klein tekentje allemaal kan veroorzaken:P.. alleen nu als het naar de volgende level gaat zit die kraai nog steeds daar in het deurtje:P..

Tatzel
%Europe/Berlin %514 %2007, 12:20
moet je je Deur-MC weer terug zetten op z'n beginframe...

dragonsblood
%Europe/Berlin %514 %2007, 12:21
kun je dat misschien een beetje meer uitleggen?

Tatzel
%Europe/Berlin %516 %2007, 12:24
nadat je haan.anim klaar is met kraaien wil je m naar het volgende level hebben en je deur-MC weer terug naar z'n eerste frame, omdat ie anders bij de haan blijft hangen. je zal de Deur-MC dus bij het binnenkomen van "level2" moeten vertellen dat ie weer naar z'n start-frame (dus zonder animaties) moet gaan.

dragonsblood
%Europe/Berlin %519 %2007, 12:27
owke dat snap ik nu,en hoe doe ik dat?eerst zeggen dat tie naar frame 1 moet van de deur in het begin en later naar schaap?

Tatzel
%Europe/Berlin %524 %2007, 12:35
Deur.gotoAndStop("start"); in het tweede frame van de main timeline.
eerste frame van Deur uiteraard "start" noemen.

en de laatste frame van haan.anim ff de haan weghalen en stop(); toevoegen anders blijft ie in een loop

dragonsblood
%Europe/Berlin %527 %2007, 12:39
owke dankjewel.. dan is het nu klaar eindelijk:)ik ga er vandoor moet het over half uurtje presenteren, nogmaals bedankt he,voor al je hulp..

Tatzel
%Europe/Berlin %528 %2007, 12:41
graag gedaan hoor :D