Volledige versie bekijken : Wat tips nodig bij deze fantastische site :P
psychokai
%Europe/Berlin %812 %2007, 19:30
ben al 1 hele dag bezig met flash jaja
heb ff snel iets gemaakt, onthoud he, geen flashervaring dus let absoluut niet op de layout haha, maar als je hier kijkt HIERO (http://test.22borders1year.com/) heb ik er een paar vraagjes over.
Hoe krijg ik de layout in het midden gecentreerd zowel x en y, hoe verander ik de witte achtergrond en op pag 1, die tekst blijft loopen terwijl ik overal loop uit gezet heb.
Alvast bedankt voor de tips :D
Danuss
%Europe/Berlin %821 %2007, 19:43
je kan in flash, als je je pagina open hebt op CNTRL+J drukken, daar kun je de achtergrond kleur veranderen, wanneer je de website publisht (SHIFT+F12) zal flash automatisch ervoor zorgen dat de HTML pagina dezelfde kleur heeft.
verder kun je centreren, door in de html pagina... (dit telkens opnieuw doen na het publishe, zullen vast wel betere manieren zijn maar dit was eerste en enige die ik kon bedenken)... rechts-klik op je HTML pagina... dan zie je een nogal lange tag staan
van <object> tot </object>... type voor (regeltje erboven) <object> de tag
<div align="center">
dan doe je na de </object>
</div>
dus je object staat tussen deze twee div tags
psychokai
%Europe/Berlin %826 %2007, 19:50
bedankt voor de reactie.
ik hoop dat er idd een makkelijker manier is, no offence :D
En ik weet wel hoe je de achtergrondkleur veranderd maar ik vraag me af of je op die achtergrond ook nog dingen kan maken of plaatjes en dergelijke
Danuss
%Europe/Berlin %829 %2007, 19:54
tis niet moeilijk hoor, in 2 seconde gefixt.
MrPee
%Europe/Berlin %830 %2007, 19:55
Voor die achtergrond kun je geen bepaald patroon geven, de oplossing is om op een layer daar onder je achtergrond te maken met plaatjes erop enzovoorts, zo kun jer er altijd wel iets heel moois van maken
psychokai
%Europe/Berlin %831 %2007, 19:57
snap em nie [:o)]
waar rechts klikken? in flash nog, het index.htlm bestand ? waar
MrPee
%Europe/Berlin %834 %2007, 20:01
Je moet idd klikken in het html bestand zodra je hem hebt gepublished en wat Danuss bedoelt is om dan op 'bron weergeven' drukken, of 'view source'. Je vindt dan je flash bestand dat tussen <object> tags staat. Dat moet je dus in je eigenlijke html-bestand plaatsen.
psychokai
%Europe/Berlin %838 %2007, 20:07
thnx, layer snap ik nu, gewoon een grotere layer maken en die erachter zetten, dat ik er zelf niet op gekomen ben haha
maar die html snap ik nog niet, ik druk op publish ja dan saved ie in me map een htlm bestand, waar druk op bron weergeven dan.
Als ik em open met kladblok zie ik bij object dit staan.
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="700" height="500" id="index" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="index.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><embed src="index.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="700" height="500" name="index" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
Danuss
%Europe/Berlin %413 %2007, 09:54
klopt, dus je krijgt dit
<div align="center">
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="700" height="500" id="index" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="index.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><embed src="index.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="700" height="500" name="index" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
</div>
c'est tout! alleen deze manier is niet handig, want elke keer dat je je website publisht verandert hij weer terug, dus vervelend wanneer je druk bezig bent met een website en je website 4 keer per dag "vernieuwt"
josko
%Europe/Berlin %469 %2007, 11:16
psychokai, bekijk deze eens:
HTML -> Beginnen (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=21274#Basis-HTML)
en
CSS -> Beginnen (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=21274#Basis-CSS)
Danuss, met div align zou je inderdaad ook kunnen centreren.
Maar deze manier is beter:
<style type="text/css">
#holder
{
width: 500px; /*de breedte*/
left: 50%;
margin-left: -150px; /* helft breedte, negatief */
}
</style>
verticaal centreren gaat zo:
<style type="text/css">
#holder
{
height: 500px; /*de hoogte */
top: 50%;
margin-top: -150px; /* helft hoogte , negatief */
}
</style>
Probeer je opmaak altijd met CSS te doen. Dit is preciezer, en makkelijker aan te passen, omdat het vindbaarder is. Probeer maar eens in de source code van bijv
www.nedermagic.nl iets fatsoenlijk op te zoeken. Het lukt je amper :)
Met css zou je bijv het op kunnen splitsen:
Top.css
Menu.css
Content.css
linkerMenu.css
Zelfs dat menu daar is makkelijk met css bereikbaar.
Overigens, het is wel zo slim om Basis HTML en CSS te kennen voordat je aan flash begint.
Brengt voordelen op, en je hoeft de vraag die je nu stelde niet te vragen :)
psychokai
%Europe/Berlin %788 %2007, 18:56
thnx.
Da8 je dat je maar 1 programma hoefde te leren zijn het er meer :D
wat is css eigenlijk, ik weet wat het betekend maar is het een programmeertaal die je in html gebruikt?
Wytzeaaa
%Europe/Berlin %795 %2007, 19:05
wat is css eigenlijk, ik weet wat het betekend maar is het een programmeertaal die je in html gebruikt?
Je weet wat het is, maar je weet niet wat het is? Bekijk eerst even de links die Josko heeft gepost.
josko
%Europe/Berlin %795 %2007, 19:05
Css betekent Cascading Style Sheets.
Het is een opmaak taal van HTML.
Je kunt eigenschappen veel specifieker benoemen.
Ook kan je alle opmaak centraal houden.
Zoals ik het in het topic heb neergeschreven is het:
CSS
HTML is een erg omslachtige manier geworden om je opmaak te regelen.
Je zou, wanneer je door HTML alles regelt, tijden aan het scrollen zijn in je document wanneer je iets wilt wijzigen. Ook is het erg beperkt.
Daarom kwam men met iets nieuws: Cascading Style Sheets.
Hierdoor kan je al je opmaak op een plek plaatsen, en het veel specifieker maken.
Wanneer je het in een bestand opslaat, en deze invoegd, hoef je maar 1 regel te wijzigen voor al je pagina's!
Maar dit soort dingen staan ook bij de Tutorials wel verteld.
Flash is een plugin. Je zult het dus in moeten voegen :)
psychokai
%Europe/Berlin %805 %2007, 19:20
Je weet wat het is, maar je weet niet wat het is? Bekijk eerst even de links die Josko heeft gepost.
ik bedoelde dat ik weet wat de afkorting betekend
@Danus, thnx, *zucht* nog meer leren :D
Devon
%Europe/Berlin %193 %2007, 04:38
css zal je echt moeten leren, zonder css kom je nergens.
een goede webdesigner maakt alles in css en gebruikt geen
<center>
of
<body background="#000000">
meer maar
body{
background: #000000;
text-align: center;
}
en ga zo maar door mijn pagina's bestaan bijna aleen nog maar uit divjes en text verder geen code meer.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.